Citat:
Ursprungligen postat av
gulgul
Är du psykiskt labil? Det är ett felslut om och endast om man anser att slutsatsen följer därför att Q är önskvärd eller icke-önskvärd, vilket är fallet hos dig. Dessutom kan inte en definition vara falsk eller sann på samma sätt som ett påstående (d.v.s. en utsaga som beskriver ett faktiskt sakförhållande).
Jag har redan påpekat att jag inte lägger någon värdering i sakfrågan. Det är du och inte jag som anser att P är falsk för att Q är icke-önskvärd. Din lilla känslomänniska.
Jag anser inte att P (definitionen för sparande) är sann, jag anser att det är en rimlig definition. Från definitionen följer det logiskt att amortering är sparande, inte för att den är önskvärd eller icke-önskvärd utan för att det är logiskt. Du tror att du är så smart. Haha. Jävla dåre.
Se definitionen mer som ett givet axiom, d.v.s. att om P är sann, så Q. Det är en deduktiv härledning.
Oj detta var förvirrat.
Jag medger att jag inte är den skarpaste kniven i lådan, men du framstår ju närmast som en smörkniv pöjk.
Vi har definitionerna klara, vilket även Svenska akademin intygar:
Amortering är återbetalning av lån.
Sparande är att lägga undan resurser idag för framtida bruk.
Det är NI som kommer med
påståendet att amortering är sparande.
Från definitionen av sparande så följer logiskt att resurser läggs undan idag för framtida bruk. Det är en deduktiv, trivial slutledning.
Du menar på att jag och Greensky använder oss utav argumentum ad consequentium. Faktum är att det är du som sysslar med detta. Du resonerar såhär:
Om amortering är sparande(p) så minskar balansräkningen(q)
Balansräkningen minskar(q)
Alltså är amortering sparande(p)
Balansräkningen blir bättre som en
konsekvens av amortering och det är det
önskvärda hos er som anser att amortering är sparande. Fastän definitionen av sparande är att lägga undan resurser för framtida bruk. Det är du som sluter dig till att
påståendet 'amortering är sparande'
därför att din önskvärda konsekvens uppfylls - att balansräkningen blir bättre. Fastän detta inte alls är definitionen av sparande. Ni har mao stipulerat sönder begreppet
sparande genom att våldta det svenska språkbruket med ert orwellska pissgula skitsnack.
Jag har konsekvent bevisat i tråden att amortering inte är sparande. Ni är totalt ologiska och känslofyllda att ni inte kan se verkligheten för vad den är. Verkligheten är så att sparande är sparande och amortering är amortering. Det är en fars att ni förnekar detta faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
gulgul
Din lilla känslomänniska.
Du tror att du är så smart. Haha. Jävla dåre.
Bara en känslomänniska blir såhär exalterad. Projektion var det ja.
Bråka inte med berg när det finns småsten, pöjk.