2018-03-02, 17:38
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA är motiverade av det du nämner. Jag instämmer till det. Irrelevant till assadregimens krigsförbrytelser.

Du förnekar användandet av tunnbomber, syrian detainee report 2014, amnesty, HRW och FN:S människorättsråd?

Visa på en alternativ opartisk källa som bemöter anklagelserna?
Genomgående saknas det bevis i alla de rapporter som har framställts. Flera har påpekat detta.[/quote]

Vilka har påpekat detta? Vilka OPARTISKA källor det vill säga?
Citera
2018-03-02, 17:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Ok, varför hänvisar du till Asayish?

Sedan bevisar Ryskt agerande i andra militära sammanhang att civilbefolkningens välmående inte är drivkraften bakom något Ryssland gör. Om det är förenligt med egenintresset att terrorisera civilbefolkningen så gör dem det, om det inte är det så gör det inte det. precis som vilken stat som helst.
Men varför är du så fixerad vid Ryssland, Iran, Assad för? Du är som sagt inte trovärdig i ditt generella avståndstagande helt enkelt. Jag har aldrig trott annat än att civila dör i krig och det är mycket tragiskt vem än som dödar dem. Jag tycker lika illa om det oavsett vem som är skyldig. Mest tycker jag illa om de som har bidragit till att sådan situationer uppstår dock. Där saknar jag din kritik.
Citera
2018-03-02, 17:44
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men varför är du så fixerad vid Ryssland, Iran, Assad för? Du är som sagt inte trovärdig i ditt generella avståndstagande helt enkelt. Jag har aldrig trott annat än att civila dör i krig och det är mycket tragiskt vem än som dödar dem. Jag tycker lika illa om det oavsett vem som är skyldig. Mest tycker jag illa om de som har bidragit till att sådan situationer uppstår dock. Där saknar jag din kritik.

Det är ingen som försvarar USA konstant i tråden och förnekar opartiskt källmaterial. Har kritiserat turkiska nationalister för deras skit till exempel.

Ryssland, Iran och Assad är också i Syrien de som gjort sig ansvarige för majoriteten av krigsförbrytelserna. Därav är fokuset hos människorättsorganisationer hos dem, i Yemen belyses USA:roll och Saudiarabien främst medan Iran och Houtirebellerna bara är en notis.
Citera
2018-03-02, 17:52
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Varför är Asayish opartiska? Varför är Ryssland mer mån om civilbefolkning än vad USA är?

Sedan är civila dödsoffer förorsakade av assadregimen och ryssland oundvikliga och har varit det.

I Irakkriget tror jag du med rätta skulle förkastat människor som hävdat att rebellerna bar ansvaret för majoriteten av krigsförbrytelserna. Precis som "västerländska" HRW, Amnesty och FN gjorde. De hävdade alla bortom allt tvivel att USA och dess marionetter bar ansvaret för majoriteten av förödelsen och det skulle förhållit sig absurt att hävda att likställa alla aktörer som lika dåliga. Därav fokuset på USA, inte de religiösa extremisterna.

Anledningen till varför USA inte är den primära aktören i fokus för människorättsorganisationer är för att de i Syrien inte bär ansvaret för majoriteten av folkrättsförbrytelserna.

Jämför hur Amnesty kritiserade västerländsk massmedia kring Libyen eller hur HRW fördömde den urskillningslösa bombningen av Irak 91. Samt fokuset på Contras övergrepp i Nicaragua och kritik gentemot USA:s hets mot påstådda "krigsförbrytelser" av Sandanisterna kan också jämföras.

Dina påståenden om att dessa källor skulle vara partiska obefogad trams.
Citera
2018-03-02, 17:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är ingen som försvarar USA konstant i tråden och förnekar opartiskt källmaterial. Har kritiserat turkiska nationalister för deras skit till exempel.

Ryssland, Iran och Assad är också i Syrien de som gjort sig ansvarige för majoriteten av krigsförbrytelserna. Därav är fokuset hos människorättsorganisationer hos dem, i Yemen belyses USA:roll och Saudiarabien främst medan Iran och Houtirebellerna bara är en notis.
Du övertygar dock inte mig i det du säger om ditt s.k. humanistiska hållning. Jag tror heller inte på att ryssarna bombar sjukhus, skolor och bagerier medvetet. Jag tror dock att islamistpsykopaterna använder sig av mänskliga sköldar, gör om sjukhusbyggnader till avfyringsramper, ljuger rakt upp och ner om tunnbomber, och att HRW, Amnesty och andra NGO:s okritiskt tar åt sig av denna informationen. Dessa organisationer har inga på plats och jihadisterna har ett medialt övertag. I Aleppo hade man internetuppkoppling via mikrolänk till Turkiet t.ex.
Citera
2018-03-02, 17:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Varför är Asayish opartiska? Varför är Ryssland mer mån om civilbefolkning än vad USA är?

Sedan är civila dödsoffer förorsakade av assadregimen och ryssland oundvikliga och har varit det.

I Irakkriget tror jag du med rätta skulle förkastat människor som hävdat att rebellerna bar ansvaret för majoriteten av krigsförbrytelserna. Precis som "västerländska" HRW, Amnesty och FN gjorde. De hävdade alla bortom allt tvivel att USA och dess marionetter bar ansvaret för majoriteten av förödelsen och det skulle förhållit sig absurt att hävda att likställa alla aktörer som lika dåliga. Därav fokuset på USA, inte de religiösa extremisterna.

Anledningen till varför USA inte är den primära aktören i fokus för människorättsorganisationer är för att de i Syrien inte bär ansvaret för majoriteten av folkrättsförbrytelserna.

Jämför hur Amnesty kritiserade västerländsk massmedia kring Libyen eller hur HRW fördömde den urskillningslösa bombningen av Irak 91. Samt fokuset på Contras övergrepp i Nicaragua och kritik gentemot USA:s hets mot påstådda "krigsförbrytelser" av Sandanisterna kan också jämföras.

Dina påståenden om att dessa källor skulle vara partiska obefogad trams.
Jag tror inte på att det har funnits några rebeller i någon större numerär i Syrien. Någonsin.
Citera
2018-03-02, 18:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Vilka har påpekat detta? Vilka OPARTISKA källor det vill säga?
Rapporterna är tillgängliga på nätet, så det är bara att kolla själv. Kolla efter BEVIS! Vad grundar man sina slutsatser på? Detta har redan stötts och blötts i flera år i den här tråden. Ämnet är mer än uttömt.
Citera
2018-03-02, 18:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Rapporterna är tillgängliga på nätet, så det är bara att kolla själv. Kolla efter BEVIS! Vad grundar man sina slutsatser på? Detta har redan stötts och blötts i flera år i den här tråden. Ämnet är mer än uttömt.
I detta krig så har det inte funnits några opartiska källor då man inte haft personer på plats. Ingen av de uppräknade NGO:s inte ens FN. Istället har islamistpsykopaterna haft ett övertag då omvärlden tycks helt ha förlitat sig på just islamistpsykopaternas beskrivning och rapportering. Man har helt diskvalificerat rapporteringen från regeringssidan och Ryssland. Man har utgått från att de far med osanning. Så vår kära Chimpsky har heller inga OPARTISKA källor. Alls...
Citera
2018-03-02, 18:19
Medlem
Yaskos avatar
Folk i Ayn Dadat verkar har tröttnat på att vänta på FSA/Turkiet och tagit saken i egna händer genom att kasta ut PKK i Manbij området...

https://twitter.com/markito0171/status/969622412638720000

Citat:
#Syria Report: Residents of Ayn Dadat expelled #YPG from town & barriers.
It is located on half way btw ##Jarablus & #Manbij in eastern #Aleppo
No Info that #FSA moved into from northern Sajur river bank

Video:

https://twitter.com/huseyinbozan/status/969603498378657792
Senast redigerad av Yasko 2018-03-02 kl. 18:23.
Citera
2018-03-02, 18:25
Medlem
arbetets avatar
För första gången har civila sluppit undan islamistpsykopaternas järngrepp:

Civilians in Eastern Ghouta manage to flee through humanitarian corridor for first time

Citat:
Two children left the Eastern Ghouta through the humanitarian corridor overnight on March 2 as the Syrian government troops provided for meeting and protecting them, Representative of the Center for the Reconciliation of the Warring Sides in Syria Major-General Vladimir Zolotukhin said on Friday.

“At 00:25 at night, two children [a boy and a girl] managed to leave through the humanitarian corridor. The Syrian servicemen on duty at the checkpoint spotted their movement in advance and managed to provide for meeting and protecting them because the militants delivered fire on the children from small arms. Now medics and psychologists are working with them [the children],” the general said.

https://www.almasdarnews.com/article/civilians-eastern-ghouta-manage-flee-humanitarian-corridor-first-time/
Citera
2018-03-02, 19:09
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Det finns inga opartiska källor som kan bemöta anklagelserna.
Citera
2018-03-02, 19:11
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
I detta krig så har det inte funnits några opartiska källor då man inte haft personer på plats. Ingen av de uppräknade NGO:s inte ens FN. Istället har islamistpsykopaterna haft ett övertag då omvärlden tycks helt ha förlitat sig på just islamistpsykopaternas beskrivning och rapportering. Man har helt diskvalificerat rapporteringen från regeringssidan och Ryssland. Man har utgått från att de far med osanning. Så vår kära Chimpsky har heller inga OPARTISKA källor. Alls...

Man behöver inte vara fysiskt på plats för att införskaffa sig kunskap om ett händelseskeende. Sedan så har Amnesty t.ex varit på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in