Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Men varför är du så fixerad vid Ryssland, Iran, Assad för? Du är som sagt inte trovärdig i ditt generella avståndstagande helt enkelt. Jag har aldrig trott annat än att civila dör i krig och det är mycket tragiskt vem än som dödar dem. Jag tycker lika illa om det oavsett vem som är skyldig. Mest tycker jag illa om de som har bidragit till att sådan situationer uppstår dock. Där saknar jag din kritik.
Varför är Asayish opartiska? Varför är Ryssland mer mån om civilbefolkning än vad USA är?
Sedan är civila dödsoffer förorsakade av assadregimen och ryssland oundvikliga och har varit det.
I Irakkriget tror jag du med rätta skulle förkastat människor som hävdat att rebellerna bar ansvaret för majoriteten av krigsförbrytelserna. Precis som "västerländska" HRW, Amnesty och FN gjorde. De hävdade alla bortom allt tvivel att USA och dess marionetter bar ansvaret för majoriteten av förödelsen och det skulle förhållit sig absurt att hävda att likställa alla aktörer som lika dåliga. Därav fokuset på USA, inte de religiösa extremisterna.
Anledningen till varför USA inte är den primära aktören i fokus för människorättsorganisationer är för att de i Syrien inte bär ansvaret för majoriteten av folkrättsförbrytelserna.
Jämför hur Amnesty kritiserade västerländsk massmedia kring Libyen eller hur HRW fördömde den urskillningslösa bombningen av Irak 91. Samt fokuset på Contras övergrepp i Nicaragua och kritik gentemot USA:s hets mot påstådda "krigsförbrytelser" av Sandanisterna kan också jämföras.
Dina påståenden om att dessa källor skulle vara partiska obefogad trams.