2018-02-21, 22:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
USA verkar överväga hur man ska dumpa PKK. Turkiet bör under inga omständigheter närma sig USA. Bättre att jobba med Ryssland och Iran för att få ett slut på inbördeskriget. Amerikanerna är bara efter att använda kurder som proxy och destabilisera regionen i all oändlighet. Bättre då att bita i det sura äpplet och sätta sig ner och börja diskutera med Assad...

https://www.wsj.com/articles/u-s-moves-to-halt-turkeys-drift-toward-iran-and-russia-1519243933
Det ligger inte i Turkiets geopolitiska intressen att samtala med Assad, förstår du väl?
Citera
2018-02-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Intressant att nyformade JTS börjat rensa ut HTS ifrån stora delar av Idlib/Aleppoprovinsen

#SRO | URGENT - Suqur ash-Sham, #JTS memeber, took over all positions between Saraqib and Maarat al-Numan : the towns of Khan Subul, Maar Dibsah and all others along are free. #HTS jihadis withdrew after losing battles toward Khan Shaykhun and Jarjanaz.

https://twitter.com/Syria_Rebel_Obs/status/966386561917972480

Vilka är dom här Jts? Positivt med lite infighting mellan orcerna iallafall.
Citera
2018-02-21, 22:44
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Personer som avvisar FN och andra NGO:s är som sagt speciella, inklusive dig.

Om du tillåter - Jag diskuterar hellre ämnet än personliga egenskaper.

Jag skrev varför jag tyckte att lojaliteter hos NGOs kunde ifrågasättas, och exemplifierade varför FN är en korrupt organisation där mycket handlar om att köpa röster och sätta sprätt på pengarna.

Om jag, kritiker av FN är "speciell", så är jag i mycket gott sällskap.

John R. Bolton, USA:s ambassador vid FN från august 2005 till december 2006
Citat:
Bolton has been a strong critic of the United Nations for much of his career. In a 1994 Global Structures Convocation hosted by the World Federalist Association (now Citizens for Global Solutions), he stated,

There is no United Nations. There is an international community that occasionally can be led by the only real power left in the world, and that's the United States, when it suits our interests and when we can get others to go along.

He also stated that "The Secretariat Building in New York has 38 stories. If you lost ten stories today, it wouldn't make a bit of difference."
https://en.wikipedia.org/wiki/John_R._Bolton#Term_at_the_UN
Citera
2018-02-21, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
USA verkar överväga hur man ska dumpa PKK. Turkiet bör under inga omständigheter närma sig USA. Bättre att jobba med Ryssland och Iran för att få ett slut på inbördeskriget. Amerikanerna är bara efter att använda kurder som proxy och destabilisera regionen i all oändlighet. Bättre då att bita i det sura äpplet och sätta sig ner och börja diskutera med Assad...

https://www.wsj.com/articles/u-s-moves-to-halt-turkeys-drift-toward-iran-and-russia-1519243933

Det är många som säger i Turkiet att Erdogan borde sätta sig ned och prata med Assad men Erdogans stolthet du vet, bara den kan få allt ur kurs.

Citera
2018-02-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ryssland tagit lite nyare plan till Syrien

Didn’t see that coming!!
#RuAF deployed today few numbers of their fifth generation fighter jet the Su-57 in #Khmemeim #Syria

Along with
4 Su-35
4 Su-25
1 A-50U

https://twitter.com/WaelAlHussaini/status/966406708510842880

Perfekt att pröva vingarna. Sägs att detta flyg ska matcha F-22 Raptor. Lär inte bli några dueller men massa flygtid i ett hett landskap.
Syrien är ett projekt där allehanda vapen kan utvecklas under heta förhållanden utan att någon bryr sig ett skit.
Citera
2018-02-21, 22:51
Medlem
Citat:
Det ligger inte i Turkiets geopolitiska intressen att samtala med Assad, förstår du väl?

Vilka geopolitiska intressen har Erdogan i Syrien idag menar du?
Citera
2018-02-21, 22:52
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Det är många som säger i Turkiet att Erdogan borde sätta sig ned och prata med Assad men Erdogans stolthet du vet, bara den kan få allt ur kurs.

Hur säkert i sadeln sitter Erdogan? Turkiet och Syrien har mycket att vinna på att agera i samförstånd, annars spelas de ut mot varandra att utomstående aktörer, bl a mha kurder.
Citera
2018-02-21, 22:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Om du tillåter - Jag diskuterar hellre ämnet än personliga egenskaper.

Jag skrev varför jag tyckte att lojaliteter hos NGOs kunde ifrågasättas, och exemplifierade varför FN är en korrupt organisation där mycket handlar om att köpa röster och sätta sprätt på pengarna.

Om jag, kritiker av FN är "speciell", så är jag i mycket gott sällskap.

John R. Bolton, USA:s ambassador vid FN från august 2005 till december 2006
FN har kritiserat så gott som alla. Om FN och andra NGO:s styrdes av någon herre, säg USA, hade vi inte sett dessa rapporter om Israel, Saudiarabien och USA:s övervakningssystem samt andra krigsbrott som i USA. Sedan kommer personer som dig med hänvisning till en f.d. ambassadör till USA som påstår att USA styr FN. Jag vill påminna dig att denna amerikanska administration gör allt för att påverka FN till Israels fördel. Det skriker inte kontroll direkt.

Ingen har påstått att FN inte har korruption. Det är ingen anledning till att avvisa hela organisationen som otrovärdig. I sådana fall kan du kasta Assadregimen som anses vara en av de mest korrupta regimen i världen enligt nya studier.
Citera
2018-02-21, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur säkert i sadeln sitter Erdogan? Turkiet och Syrien har mycket att vinna på att agera i samförstånd, annars spelas de ut mot varandra att utomstående aktörer, bl a mha kurder.

Ahh, väldigt säkert just nu. Han gör ju precis som han vill utan att andra kan komma med ideer till han. Men om vi ska tänka längre fram liksom om han själv och hans parti ligger dom pyrt till. Tom han själv har insett det.
Citera
2018-02-21, 22:55
Avslutad
Har YPGPYDPKK IS- snubbar i sin legoarme?

https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=news&q=ypg&src=typd
Citera
2018-02-21, 23:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vilka geopolitiska intressen har Erdogan i Syrien idag menar du?
Hindra Iran från fortsatt inflytande, Assadregimen har varit den som stöttat PKK mot Turkiet under alla dessa år, Assad vid makten innebär fortsatt stöd till PKK, Assads brott i Syrien innebär att Erdogan inte kan bygga upp relationen eftersom han tillhör ett parti vars väljarbas sympatiserar med MBS och den syriska oppositionen.
Citera
2018-02-21, 23:06
Medlem
Citat:
Hindra Iran från fortsatt inflytande, Assadregimen har varit den som stöttat PKK mot Turkiet under alla dessa år, Assad vid makten innebär fortsatt stöd till PKK, Assads brott i Syrien innebär att Erdogan inte kan bygga upp relationen eftersom han tillhör ett parti vars väljarbas sympatiserar med MBS och den syriska oppositionen.

Bra inlägg. Iran och Turkiet behöver hitta tillbaka till varandras gemensamma intressen.
Detta gör man bäst utan despoten Erdogan.
Hans dagar är räknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in