2018-03-02, 00:46
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Jo, men alltihop har antagligen också som bekant att göra med en hel del som bägge sidor har i bagaget. Det är väl knappast någon slump att Motståndsrörelsen polemiserar över DfS med tanke på Motgifts inblandning, även om jag i allra högsta grad förstår irritationen.
Självklart kan det finnas irritation på alla möjliga håll och kanter. Att diskutera sakfrågor är dock något som bör kunna göras utan att det uppstår en konflikt. Tycker man att gatukampen har misslyckats eller inte så är det också det som bör diskuteras utan att det behöver bli personligt.
Citera
2018-03-02, 01:25
Medlem
Mr.Grankvists avatar
I Radio Nordfront kritiserade man även det faktum att DFS har ett politiskt mål, nämligen att till slut ta tillbaka landet (vad det nu betyder med ledningens svajiga syn på saker och ting). Jag instämmer i att DFS särskilt av den anledningen är ett galet projekt. Man ska satsa allt på ett kort, haka på en passiv linje och hoppas på att allt någon gång när man själv inte längre lever ska lösa sig. Det hade varit en annan sak om det bara hade rört sig om lokaler, samlingspunkter för etniskt medvetna, men med den här huvudpunkten på programmet får DFS ett stort minus.
Citera
2018-03-02, 02:32
Medlem
167-steg-kvars avatar
Mitt intryck av Dan Eriksson som helhet är väl inte så där väldans översvallande positivt men i sak och i sina analyser har han ibland rätt, detta spiller dock inte det minsta över på några av de andra högst tvivelaktiga figurer han på senare tid valt att liera sig med.

Utan ha någon som helst insikt i Dans tankegångar så är det nog ingen vågad gissning att
Dans val av taktik och strategi det senaste året är något han i idag bittert ångrar och förbannar sig själv för.

Att välja plocka med lådvins-Ingrid och Daniel "jag har inte tänkt en enda självständig tanke i hela mitt liv" Frändelöv i ett långsiktigt projekt med framtidsambitioner och samtidigt tro och hoppas det ska bli något annat utfall än det som blivit är för mig en evig gåta.

Så mycket mer är att vänta.

.
Citera
2018-03-02, 02:46
Medlem
KameradPostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
I Radio Nordfront kritiserade man även det faktum att DFS har ett politiskt mål, nämligen att till slut ta tillbaka landet (vad det nu betyder med ledningens svajiga syn på saker och ting). Jag instämmer i att DFS särskilt av den anledningen är ett galet projekt. Man ska satsa allt på ett kort, haka på en passiv linje och hoppas på att allt någon gång när man själv inte längre lever ska lösa sig. Det hade varit en annan sak om det bara hade rört sig om lokaler, samlingspunkter för etniskt medvetna, men med den här huvudpunkten på programmet får DFS ett stort minus.

På vilket sätt är det smart att satsa allt på ett kort menar du? Det bäddar ju för en väldigt förutsägbar rörelse.
Det Fria Sverige vill ju verka för att samla svenskar, nationalister av alla dess slag för att ha en naturlig mötesplats utanför internet där den större delen av interaktioner sker idag. Så att de skulle göra motståndet passivt håller jag inte med om, de snarare förhindrar att en passivisering sker i större utsträckning.

Sen måste jag även rätta dig på det du skrev om att DFS har som syfte att ge resultat först när man som medlem inte längre lever. Det är helt taget ur luften.
Senast redigerad av KameradPosten 2018-03-02 kl. 02:49.
Citera
2018-03-02, 03:19
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
På vilket sätt är det smart att satsa allt på ett kort menar du?

Jag kanske var otydlig... Syftade på att DFS satsar allt på ett (passivt) kort och att detta inte är bra.

Citat:
Sen måste jag även rätta dig på det du skrev om att DFS har som syfte att ge resultat först när man som medlem inte längre lever. Det är helt taget ur luften.

Det är inte taget ur luften, på deras hemsida beskriver de det själva på följande vis:

Citat:
”Om 50 år, 100 år, 200 år – hur länge vet vi inte – så kommer våra barn och barnbarn, med föreningens kraft i ryggen och om inte folket i gemen samt våra politiska ”ledare” tagit sitt förnuft till fånga, kunna visa hur överlägset det fria Sverige är och därefter göra anspråk på sina fäders land.”

Det stora politiska målet man siktar mot kommer i bästa fall att skymtas om 50 år och visst, en del av de som är unga idag kommer fortfarande vara i livet då, men det är i bästa fall.
Citera
2018-03-02, 03:29
Medlem
Vargfars avatar
Är det någon som vet hur insamlingen går för DFS? Har dom fått ihop tillräckligt till en ett par kvadratcentimeter stor korvkiosk i utkanten av Norrland snart som bäst?
Citera
2018-03-02, 05:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Är det någon som vet hur insamlingen går för DFS? Har dom fått ihop tillräckligt till en ett par kvadratcentimeter stor korvkiosk i utkanten av Norrland snart som bäst?
Står ju på deras startsida.
Citera
2018-03-02, 07:16
Medlem
Insyn5s avatar
Så Dan sitter och är spydig mot motståndsrörelsen på twitter, påhejad av Ingrid.

Vad är förresten Dans deal med NMR?

Ingrid och Conrad var ju på väg mot en god relation med motståndsrörelsen, de gjorde ju faktiskt för omväxlighetens skull en bra insats när de intervjuade Pär Öberg. Men nu har alltså de gjort en helomvändning angående NMR? Dan som har styrt och ställt även där?

Tycker de ska titta på Chris Dulnys exemplariska uppförande. Han har haft god ton och talat gott om DFS samtidigt har han en bra relation till nordiska motståndsrörelsen gästat radio nordfront och även den engelskspråkiga nordic frontier.
Citera
2018-03-02, 07:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Så Dan sitter och är spydig mot motståndsrörelsen på twitter, påhejad av Ingrid.

Ingrid och Conrad var ju på väg mot en god relation med motståndsrörelsen, de gjorde ju faktiskt för omväxlighetens skull en bra insats när de intervjuade Pär Öberg. Men nu har alltså de gjort en helomvändning angående NMR? Dan som har styrt och ställt även där?
Heja Dan! gillar smarta människor.
Citat:
Tycker de ska titta på Chris Dulnys exemplariska uppförande. Han har haft god ton och talat gott om DFS samtidigt har han en bra relation till nordiska motståndsrörelsen gästat radio nordfront och även den engelskspråkiga nordic frontier.
Varför skulle det vara positivt att ha en "bra relation" med förintelseförnekande nazister?
Citera
2018-03-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5

Kanske är det så att Dan har fått reda på vad som skrivs i Motståndsrörelsens 20års bok och därav är lite sur
Citera
2018-03-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Kanske är det så att Dan har fått reda på vad som skrivs i Motståndsrörelsens 20års bok och därav är lite sur
Vad skrivs där?

Jag får känslan av att Dans passiva agg och spydighet mot NMR grundar sig mer i konkurrens och ekonomisk dragkamp än vad som faktiskt är positivt för vårt folk, det är något i det som stör mig fruktansvärt mycket.

Motgift är ett viktigt projekt men dom här känslorna kan inte undgå mig längre.

Chris sköter relationerna exemplariskt.

Och vad håller Ingrid på med på twitter? ”Touche”?
Senast redigerad av herrwille 2018-03-02 kl. 09:29.
Citera
2018-03-02, 09:42
Bannlyst
Lyssnade precis på Den här Dan. Så jävla löjligt att det "produceras" av motgift och publiceras på svegot
Lägg ner motgift helt och hållet!
IN MED ALLA PODDAR PÅ SVEGOT FÖR FAN!
Den här Dan och Morgon med Magnus passar ju bra där. Likaså Ingrid & Conrad. Döp då om Motgift måndag till Dan & Magnus så blir det ordning och reda.
Död åt motgift!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in