2018-02-27, 12:02
Bannlyst
Lgg ner motgift och ingrid och Conrad och swegot och skapa EN. begriplig plattform.
Citera
2018-02-27, 15:39
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag skrev shr fr en dryg mnad sedan:

Det skulle visa sig att jag fick rttare n vad jag trodde men framfrallt snabbare n vad jag trodde. nnu ett projekt som startas upp precis nr varumrket Motgift har brjat lyfta.

Jag frstr ju givetvis varfr man gr shr. Namnet Motgift har stmplats som "nazistpodden" av Mattias Karlssons kompisar p Expo och det r besvrande nr man nu ska inlemma kontrajihadisterna Ingrid och Conrad i projektet och d i synnerhet alla deras SD-are som kommer frn I&C och Arg Blatte Talar-hllet. Det kan vara ett lite vl stort stigma fr en gammal grsosse i medelldern att g med i ngonting dr ocks varumrket Motgift figurerar. Det r ju "nstan NMR, typ". Mnga resonerar lite p det viset. D har Dan funderat ut att om man gr om varumrket Motgift till ett tyst bolag i bakgrunden som p sikt kommer att avvecklas s blir man av med hela det dr bagaget som r besvrande fr SD-Gran i Brkne-Hoby.

S tror man i varje fall. Problemet r ju att det inte spelar ngon roll vad man kallar sig slnge det r samma individer som str bakom det nya namnet som stod bakom alla gamla. Fr i stort sett r det s, ven om ngra enstaka som ex.vis Jonas De Geer har fallit bort p vgen. Man frsker gra exakt samma kldbyte som man har frebrtt Sverigedemokraterna fr att ha gjort. Man vill bli om inte rumsrena s tminstone lite mer vattenkammade.

Det r en trist utveckling eftersom vad vi behver absolut inte r nnu ett SD som stllt in kngorna i garderoben och istllet dragit p sig Dressmankostymen. Vi behver en eller flera radikala krafter som kan suga tag i ramen p det dr Overtonfnstret som Dan alltid talar om och dra det hgerut. Olika grupperingar har olika syften och Dan och Magnus har inte samma syfte som kesson och Kasselstrand.

Svegot r fr vrigt ett erbarmligt uselt namn. Det rullar inte alls ltt i munnen, som ngon sa i ngon podd. Det lter som ett aktiebolag fr mineralbrytning i Norrbotten.

Ska vi ge det hr en tolv-fjorton mnader innan det p ett eller annat stt mynnar ut i att "nu lanserar vi ngonting nytt, ngot som vi haft i tanke lnge och som vi jobbat p i det tysta..."? Och s byter man logga och startar upp nnu en Wordpressblogg med ett frdigt Themeforest-tema.

Frlt att jag lter en aning bitter men det handlar ytterst om besvikelse...

Jag delar din analys i bde mngt och mycket och gr samtidigt en likartad analys jag gjorde angende SD fr ngra r sedan och deras val av strategi och positionering.

1. Ska rumsrenheten

2. Egennyttan/vinstmaximering
Citera
2018-02-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag frstr inte ens vad ni betalar fr. Det r ju inte som att Dan och Magnus och Bjrn kommer med ngot nytnkande som ppnar upp fr ngon strre frstelse av ngot. Det r Rix FM-pladder av nationalistisk skpmat fr det mesta.

Hur tnker Dan? Tror han verkligen att det finns nn betalningsvilja kvar fr alla projekt?

DFS, poddar, Svegot, Motgift, flja Dan p Gab.i, frivilliga donationer.

Det hr kommer inte att funka. Tror Ingrid och Conrad hoppar av DFS innan ret r slut nr dom ser att dom inte lngre kan frsrja sig p poddandet. Verkar vara klagoml varenda sndning nu p fr lite donationer.
Citera
2018-02-27, 17:41
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hur tnker Dan? Tror han verkligen att det finns nn betalningsvilja kvar fr alla projekt?

Det hr kommer inte att funka. Tror Ingrid och Conrad hoppar av DFS innan ret r slut nr dom ser att dom inte lngre kan frsrja sig p poddandet. Verkar vara klagoml varenda sndning nu p fr lite donationer.
Fr 1 r och ngra mnader sen fick de ihop 100 000 kr p 30 min fr att Jonas skulle flytta till Tyskland och gra radio med dem. Ett par mnader senare, utan nn egentlig skillnad, r Jonas borta frn projektet. Dr tror jag luften gick ur. Det har inte hmtat sig sen dess. Det enda jag hrt r att"snart blir Motgift nnu bttre".... Sorry men jag ser inget resultat.
Citera
2018-02-28, 00:10
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Verkar vara klagoml varenda sndning nu p fr lite donationer.

Bertta grna mer...ven om svar lggs i I&C trden.
Har i stort sett helt slutat lyssna, str inte ut med I&C, har mnga gnger frskt lyssna men klarar max 10 min.

.
Citera
2018-02-28, 08:19
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Lyssnade p mndagens sndning, och dr sa de att de inom kort kommer stnga ner mjligheten att kunna bli medlem och betala p Motgift.

Vad menar du med att det skulle kosta att flja Dan p Gab? Gab r vl gratis?
Citera
2018-02-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Vad menar du med att det skulle kosta att flja Dan p Gab? Gab r vl gratis?

Dan har ju tydligen, vad ngon sa tidigare i den hr trden, lst sitt Gab-konto dr du fr betala fr att se bilder dr han kkar wienerschnitzel.
Citera
2018-02-28, 09:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Dan har ju tydligen, vad ngon sa tidigare i den hr trden, lst sitt Gab-konto dr du fr betala fr att se bilder dr han kkar wienerschnitzel.
Jaha, jag visste inte att det gick att lsa sitt Gab-konto mot betalning fr att se dess innehll.
Citera
2018-03-01, 10:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Lyssnade lite p Ingrid och Conrad nyss, fy fan. Hur orkar man lyssna p den kvinnans rst? Evigt tjat om muslimer och islam. Nu vet jag med skerhet att jag inte kommer stdja Svegot, jag kan inte st fr att finansiera I o C.
Citera
2018-03-01, 15:19
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Lyssnade lite p Ingrid och Conrad nyss, fy fan. Hur orkar man lyssna p den kvinnans rst? Evigt tjat om muslimer och islam. Nu vet jag med skerhet att jag inte kommer stdja Svegot, jag kan inte st fr att finansiera I o C.

Bra beslut! Har svrt att frst hur ngon orkar med att lyssna p den mnniskan ht. Rsten, svamlet, sjlvnjdheten... usch!
Citera
2018-03-02, 03:21
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Var ett tag sedan jag lyssnade p Ingrid och Cuntrad sjlv. S blkullahxan pratar likt en nyuppvaknad Sverige Demokrat fortfarande om islam och s vidare?
Citera
2018-03-02, 15:28
Avstngd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Var ett tag sedan jag lyssnade p Ingrid och Cuntrad sjlv. S blkullahxan pratar likt en nyuppvaknad Sverige Demokrat fortfarande om islam och s vidare?
Hon pratar kanske inte riktigt som en nyuppvaknad sverigedemokrat, men hon str helt klart nrmare counterjihadismen n etnonationalism. Det r mrkligt hur man kan ha s mycket kontakt med personer som Henrik Palmgren, Dan Eriksson och Magnus Sderman utan att lyckas frst mer. Ingrid mste vara vldigt ointelligent, eller s r hon bara fr gammal fr att lra sig nya saker.

Tittade lite grann p den senaste Motgift-sndningen. Helvete vad de satt och hyllade Ingrid. Gotlandsfettot hade till och med p sig en Ingrid & Conrad-trja. Herregud, vilka pajasar! Det knns ju verkligen jttekul att ha donerat en massa pengar till dessa mnniskor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in