Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Ja men det har ju varit GW.s egna teorier mycket. Nu har han legat lågt med "sina teorier" länge.
Så lite självkritik har han kanske. Men visst har jag tagit intryck av mycket han sagt i VB. Dumt nog.
För det kan leda till felaktiga slutsatser.
Jag tycker att det är intressant att kolla på gamla ouppklarade danska mordfall. Men man får då inte glömma bort "Amagermannen". Danmarks värsta serieförbrytare. Han var aktiv mellan 1987-2010 (bl.a dömd för sex våldtäkter och två mord. Men säkerligen fler på sitt samvete.) Det är ju svårt att tro att detta var Madsens debutmord.
Men som du säger,- PM tycks inte följa några som helst statistiska normer.
Haha, jo då, jag brukar allt titta på VB också, GW bekräftar ju ofta det jag redan tänkt

Alltid roligt. Men ibland (väldigt ofta) kommer kommentaren att något säkerligen är på ett visst vis, eftersom det oftast är så, och då tänker jag alltid att även om man har den statistiken, så måste man också se till det specifika fallet, och fundera över om det finns något, den misstänkta gärningsmannen inte minst, som mer eller mindre avviker från den norm man utgår ifrån när man drar slutsatser baserade på statistiken.
Frågar man GW vem som mest sannolikt mördat mannen, så svarar han "någon honom närstående". Men så lägger man till informationen att mannen är en gängkriminell, och vips kastades "statistiken" överbord.
De flesta mord (i någon mening) är strypmord, om man ska tro GW. Det beror på att det är ett enkelt sätt att döda på, om man ska tro GW. Detta innebär ju då att själva dödandet inte är centralt för gärningsmannen, det är mest bara ett "nödvändigt ont" som man löser på enklaste sätt, gärningsmannen var egentligen ute efter något annat och dödandet var en "bisak" som behövde genomföras för att uppnå det egentliga målet.
För PM gäller inte detta. För honom var dödandet en stor del av hela hans mål. Därför gäller inte någon statistik enligt ovan.
Vi kommer nog aldrig att få reda på hur KW dog, och särskilt inte med säkerhet. Men själv är jag övertygad om att hon förblödde till döds, och då inte av en avskuren hals, utan av de sticksår som PM tillfogade henne. Det är den slutsats jag dragit av den samlade information som framkommit i fallet och via PM's bloggar m.m.
Vore dock intressant om någon hade info om varför man efter första rättegångsdagen gör ett uppehåll på nästan två veckor, innan man fortsätter med dag 2!?