2018-02-28, 21:39
Medlem
M*thias kör live i gruppen och svarar på frågor från rättegången:

https://www.facebook.com/groups/134416093771533/
Citera
2018-02-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Så då står vi återigen och stampar på ruta ett. Vilka alternativ/teorier finns?

1. A ger medvetet sin dotter denna blandning för att hon har ont, är svårtröstlig och han är trött och vill sova. Han tänker att litegrann är ingen fara och så låter han henne dricka några klunkar ur flaskan. Det är ju ändå utspätt. Detta har han gjort i antingen fullständigt nyktert tillstånd eller under någon form av "sömntablettsdvala".

2. Hon vaknar på natten/tidig morgon och är ledsen och har ont. Hon är törstig så han ger henne lite att dricka. Trött som han är så inser han försent att han gett henne av fel flaska.

3. Hon vaknar och är törstig. A sover och hon vill/kan inte väcka honom. Hon ser en flaska stå i närheten och dricker ur den.

Vilken teori är mest trolig? Finns det fler teorier? Vi kommer väl aldrig att få svar.
Alla tre alternativ är lika vidriga och resultatet av att man låter barn växa upp i en knarkarkvart. Inga barn borde få ha det så! Ett jävla mjäkande från soc. Bara ta barnen. Sterilisering why not? Känns mer och mer som ett välsignat alternativ...
Senast redigerad av Rakhoger 2018-02-28 kl. 21:42.
Citera
2018-02-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är ovan baserat på det nya tillägsprotokollet som kom fram igår? https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2FGat6G7d9b0% 2FUddevalla_TR_B1364-17_Aktbil_66.pdf

Japp!
Citera
2018-02-28, 22:31
Medlem
Citat:
Så då står vi återigen och stampar på ruta ett. Vilka alternativ/teorier finns?

1. A ger medvetet sin dotter denna blandning för att hon har ont, är svårtröstlig och han är trött och vill sova. Han tänker att litegrann är ingen fara och så låter han henne dricka några klunkar ur flaskan. Det är ju ändå utspätt. Detta har han gjort i antingen fullständigt nyktert tillstånd eller under någon form av "sömntablettsdvala".

2. Hon vaknar på natten/tidig morgon och är ledsen och har ont. Hon är törstig så han ger henne lite att dricka. Trött som han är så inser han försent att han gett henne av fel flaska.

3. Hon vaknar och är törstig. A sover och hon vill/kan inte väcka honom. Hon ser en flaska stå i närheten och dricker ur den.

Vilken teori är mest trolig? Finns det fler teorier? Vi kommer väl aldrig att få svar.

Om det hade kunnat bevisas att flickan även hade alkohol i blodet så hade jag definitivt varit inne på alternativ 1 då jag inte tror att hon både skulle kunna ha alkohol och droger i sig av misstag.

Om hon nu inte hade alkohol i sig så tror jag mer på alternativ 2 eller 3 då han var så slarvig med sina pet-flaskor. Det var bara en tidsfråga innan ett av barnen tog en flaska för att släcka törsten eller att han flöddrad ger något av barnen flaskan om de är törstiga. Samma gäller nässprayerna.
Citera
2018-03-01, 09:05
Medlem
Andreas.
Du läser ju här, garanterat.

Du är INGEN bra förälder, har aldrig varit och kommer uppenbarligen aldrig någonsin att bli.

Ditt barn, har på grund av dig och ditt knarkarliv, dött.
Du har knarkat själv, och tagit in och tillåtit din bror att ha droger i ditt och dina barns hem.
Precis oavsett den direkta orsaken till att ditt barn fick det i sig, vilar ALLT på ditt ansvar. Det är ingen trafikolycka, orsakad av någon annan, ni varit med om.

Att du inte ens är människa, man och framför allt pappa, att ta ansvaret för ditt eget barns död när det är Du som har förvarat, knarkat och tillåtit droger hemma, är så ynkligt.

Var inte ditt barn mer värd än detta?
Mer värd än att hennes egen pappa åtminstone Ser sitt ansvar och Tar sitt ansvar i det.

Jag hoppas innerligt att du aldrig någonsin får vårdnad över dina nu levande barn, och aldrig någonsin skaffar fler barn.

Stackars, stackars barn.
Du är den lägsta nivån av en människa, och framförallt förälder.

Mvh
En pappa
Citera
2018-03-01, 15:14
Medlem
Lite OT men ändå värt att nämnas tycker jag.

Det är väldigt mycket drama kring hela den här familjen tycker jag. Googlade på denne Ange*ica Kind*und Kar*sson och hennes namn dyker upp i tråden om Lisa Holm.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Sedan var det ju det här som det stod om i Expressen för en tid sedan:

https://www.expressen.se/gt/alicia-8-lamnades-gratande-vid-vagkanten/

Det var ju förvisso hemskt och inte okej men det är mycket drama kring en och samma familj kan jag tycka.
Citera
2018-03-01, 15:55
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Jag har för avsikt att vara i Tingsrätten den 6&7 mars.
Kan jag vara ledig så skall jag försöka också.

Kanske risk för trängsel vid sådana omskrivna mål...
Citera
2018-03-01, 16:15
Medlem
Citat:

Det är väldigt mycket drama kring hela den här familjen tycker jag. Googlade på denne Ange*ica Kind*und Kar*sson och hennes namn dyker upp i tråden om Lisa Holm.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det var ju förvisso hemskt och inte okej men det är mycket drama kring en och samma familj kan jag tycka.

Har haft precis samma tanke, alldeles för mycket drama och konstigheter kring denna familj. Dessutom är hon tydligen sambo med den döda flickans morbror som också brukar narkotika enligt vad som framkommit. Vilken röra
Citera
2018-03-01, 16:16
Medlem
Citat:

Men herregud, det tar fan aldrig slut. Karfentanil, kidnappningar bilstölder snatterier. Vilket jävla släkte
Citera
2018-03-01, 16:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Har haft precis samma tanke, alldeles för mycket drama och konstigheter kring denna familj. Dessutom är hon tydligen sambo med den döda flickans morbror som också brukar narkotika enligt vad som framkommit. Vilken röra
Är väl så att stora syskonen till A och N är tillsammans? Var ett tag sedan jag läst Fup men något likande är det i alla fall.
Citera
2018-03-01, 16:36
Medlem
Citat:
Är väl så att stora syskonen till A och N är tillsammans? Var ett tag sedan jag läst Fup men något likande är det i alla fall.
Kanske är de släkt allihopa?
Citera
2018-03-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ja precis så har jag uppfattat det. Vilken soppa! Hoppas verkligen dessa människor börjar ta tag i sina liv innan allt brakar åt skogen känns det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in