Citat:
Ursprungligen postat av
Ameqiw
Så då står vi återigen och stampar på ruta ett. Vilka alternativ/teorier finns?
1. A ger medvetet sin dotter denna blandning för att hon har ont, är svårtröstlig och han är trött och vill sova. Han tänker att litegrann är ingen fara och så låter han henne dricka några klunkar ur flaskan. Det är ju ändå utspätt. Detta har han gjort i antingen fullständigt nyktert tillstånd eller under någon form av "sömntablettsdvala".
2. Hon vaknar på natten/tidig morgon och är ledsen och har ont. Hon är törstig så han ger henne lite att dricka. Trött som han är så inser han försent att han gett henne av fel flaska.
3. Hon vaknar och är törstig. A sover och hon vill/kan inte väcka honom. Hon ser en flaska stå i närheten och dricker ur den.
Vilken teori är mest trolig? Finns det fler teorier? Vi kommer väl aldrig att få svar.
Om det hade kunnat bevisas att flickan även hade alkohol i blodet så hade jag definitivt varit inne på alternativ 1 då jag inte tror att hon både skulle kunna ha alkohol och droger i sig av misstag.
Om hon nu inte hade alkohol i sig så tror jag mer på alternativ 2 eller 3 då han var så slarvig med sina pet-flaskor. Det var bara en tidsfråga innan ett av barnen tog en flaska för att släcka törsten eller att han flöddrad ger något av barnen flaskan om de är törstiga. Samma gäller nässprayerna.