Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 16:49
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja precis så har jag uppfattat det. Vilken soppa! Hoppas verkligen dessa människor börjar ta tag i sina liv innan allt brakar åt skogen känns det som
Vågar nog påstå att det redan gjort det. Mer åt skogen än att en treåring od,ar på karfentanil, kan det inte gå.
Citera
2018-03-01, 17:08
  #302
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Vågar nog påstå att det redan gjort det. Mer åt skogen än att en treåring od,ar på karfentanil, kan det inte gå.
Känns som om rötan går djupt i de äldsta träden i den skogen.

Väcker tankarna på hormoslyret som dödade...(missbruk)

De gamla rötna träden skymmer solen för de nya skotten så dom tynar bort och dör. (Pappans droger går före barnen)

Om man gallrar ordentligt så kanske de kvarvarande nyplanterade små kan klara sig.(Bort med vårdnaden-in i fängelse)
Citera
2018-03-01, 17:17
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Vågar nog påstå att det redan gjort det. Mer åt skogen än att en treåring od,ar på karfentanil, kan det inte gå.
Sant..Men det jag menar är att det tycks finnas många småttingar bland dessa och man önskar ju att de inte behöver råka lika illa ut som stackars I*abelle. Tycks florera droger till höger och vänster och ingen tar ansvar.
Citera
2018-03-01, 18:27
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Kanske är de släkt allihopa?
Citera
2018-03-01, 23:37
  #305
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Lite OT men ändå värt att nämnas tycker jag.

Det är väldigt mycket drama kring hela den här familjen tycker jag. Googlade på denne Ange*ica Kind*und Kar*sson och hennes namn dyker upp i tråden om Lisa Holm.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Sedan var det ju det här som det stod om i Expressen för en tid sedan:

https://www.expressen.se/gt/alicia-8...vid-vagkanten/

Det var ju förvisso hemskt och inte okej men det är mycket drama kring en och samma familj kan jag tycka.
Det där är inte allt. Jag har 17 domar som gäller den här utvidgade familjen på datorn, delar inte allt men tänkte ta och sammanfatta lite senare. Delar inte direkt av respekt för vissa minderåriga barn som inte ska behöva bli utsatt, men kommer citera en del. A och samtliga syskon har varit placerade, As morbror förekommer på minst 39 punkter i brottsregistret.

Den enda i As familj som inte förekommer är brodern D. Det, sammantaget med att han (särskilt för att vara en person som under delar av tidsperioden varit i långvarigt missbruk) ger ett bra intryck under förhör, sökt vård och dessutom avslöjar information han inte är skyldig att avslöja - sådant som bidrar starkt till utredningen mot honom själv - gör att jag tror på hans version. Hans berättelse stöds generellt av övrigas vittnesmål.

Jag vet ingenting om hur dödsfallet verkligen skedde men det var As ansvar att skydda och hans barn dog. Han står fast vid att han inte kunnat göra något annorlunda. Det är helt freaking sanslöst. A har testat positivt på alprazolam och klonazepam, och ett bensomissbruk skulle förklara att han reagerar med psykotiska galenskaper och konspirationsteorier när han separeras från missbruksmöjligheter.
Citera
2018-03-04, 17:07
  #306
Medlem
Stupido86s avatar
Verkar som det blir liverapportering i facebookgruppen från rättegången på tisdag iaf. Ska bli intressant att läsa en mer detaljerad rapportering än den tidningen hade.
Citera
2018-03-04, 17:30
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Verkar som det blir liverapportering i facebookgruppen från rättegången på tisdag iaf. Ska bli intressant att läsa en mer detaljerad rapportering än den tidningen hade.
Det måste man ju följa isf, hoppas det är någon vettig som rapporterar. Hon som rapporterade Hailey-fallet var riktigt värdelös tyvärr.
Citera
2018-03-05, 09:34
  #308
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Verkar som det blir liverapportering i facebookgruppen från rättegången på tisdag iaf. Ska bli intressant att läsa en mer detaljerad rapportering än den tidningen hade.
Jag kommer att var i Tingsrätten Uddevalla, det startar kl 9:00 på tisdag. Om jag hinner kommer jag även att vara med på onsdag, som är sista dag för rättegången.
Citera
2018-03-05, 10:17
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Jag kommer att var i Tingsrätten Uddevalla, det startar kl 9:00 på tisdag. Om jag hinner kommer jag även att vara med på onsdag, som är sista dag för rättegången.

Om du vill rapportera här om rättegången så är vi säkert flera som blir tacksamma.
Citera
2018-03-05, 14:23
  #310
Medlem
Är det någon som vet vart dessa människor bor numera?

De har ju blivit vräkta från alla ställen de bott på det senaste om jag förstått det rätt? De har ju nyligen blivit vräkta från både Grundsund och utanför Lysekil där de lyckats sätta skräck i samhällena och dragit på sig små och stora polispådrag de senaste månaderna. Om jag förstått de rätt så umgås de allihop fortfarande och knarkar friskt.
Citera
2018-03-05, 14:45
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja precis så har jag uppfattat det. Vilken soppa! Hoppas verkligen dessa människor börjar ta tag i sina liv innan allt brakar åt skogen känns det som

Nu vet ju inte jag vad du menar med att sina liv brakat åt skogen. MEN om jag hade lyckats "festa" ihjäl ett av mina barn samt fått de andra omhändertagna av soc (alla återstående fyra) haft stora skulder hos kronis inget boende och bli vräkta så vet jag inte riktigt vad mer man kan göra innan livet räknas att snarare "gått käpprätt åt helvete"
Citera
2018-03-05, 15:24
  #312
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det måste man ju följa isf, hoppas det är någon vettig som rapporterar. Hon som rapporterade Hailey-fallet var riktigt värdelös tyvärr.

Håller helt med. Såg bara att de skrivit att någon kommer göra det på tisdag. Får hoppas det blir bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback