Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-22, 08:08
  #169
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Han kanske känner skuld? Ett barn har dött liksom och han verkar fatta innebörden av det, han mår nog jävligt dåligt, han gör sig inte idiot i alla fall genom att springa runt i grupper på FB och försöka rentvå sig, så jävla pinsamt så man ramlar omkull. Jag är väl för gammal eller nåt. Var det jag som befunnit mig i samma sits, att ett barn dog av de droger jag använt skulle jag också sitta kvar i häktet. Jag skulle skämmas så jävla hårt och skulden hade tagit knäcken på mig. Om jag som förälder använt droger, låtit de vara ens i närheten av mina barn skulle jag krypa under en sten och stanna där tills naturen hade sin gång. Om ett barn dött under mitt ansvar, av droger jag använt och haft i huset. Ja du fattar. Då satt jag varken här eller på FB och ojade mig i alla fall.
Precis. Mkt bra skrivet, känner exakt likadant.

Att Andreas orkar hålla igång circus för att rentvå tyder på något fel tycker jag.

Som sagt, även om oskyldig så hade man själv legat grymt lågt...osynlig...
Citera
2018-02-22, 08:16
  #170
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De skriver tryck och menar då naturligtvis tryck mot magen! Om man trycker hårt på magen torde det vara möjligt att få upp maginnehåll. Det är fysik.


Man kan INTE få en död kropp att kräkas genom att stoppa fingrar i halsen. En död människa är ju död?!? Det finns inga signaler från hjärnan till övriga kroppen som fungerar.

Ja, jag fattar liknelsen men du verkar inte ha rudimentära kunskaper grundat på det sätt du uttrycker dig. Läs på.
Varför skulle det vara möjligt att få upp maginnehåll?

Förblir inte magmunnen stängd även efter döden?

Maginnehållet skall sedan tillbaka upp genom smal matstrupe...

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.
Citera
2018-02-22, 09:04
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Andreas sitter as we speak i en FB grupp och på frågan om han inte är frihetsberövad så säger han nej, men Dennis är. Detta ska då vara pga Dennis inte överklagat häktningen vilket Andreas gjorde.

Så jäkla märkligt beteende. Tycker verkligen som du - har man misslyckats så fatalt med att ta hand om sitt barn, så pass att hon avlider - inte fan sitter man i en FB-grupp och härjar.
Han borde lägga sig i fosterställning och rannsaka sitt lilla bedrövliga liv.
Citera
2018-02-22, 09:19
  #172
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Varför skulle det vara möjligt att få upp maginnehåll?

Förblir inte magmunnen stängd även efter döden?

Maginnehållet skall sedan tillbaka upp genom smal matstrupe...

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.

I förundersökningen (Komplettering - Rättsmedicinsk obduktion) hade polisen en kompletterande fråga som löd: "Kan kräkningar, uppkastningar ske efter döden om man till exempel stoppar in ett finger i munnen/halsen och på så sätt orsakar en kräkreflex?"

Rättsmedicinalverket svarar: "Kräkreflexen upphör vid döden och orsakar inte kräkningar eller uppkastningar efter döden. Vid hjärt- och lungräddning kan det förekomma uppkastningar på grund av tryck på bröstkorg."
Citera
2018-02-22, 10:11
  #173
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
I förundersökningen (Komplettering - Rättsmedicinsk obduktion) hade polisen en kompletterande fråga som löd: "Kan kräkningar, uppkastningar ske efter döden om man till exempel stoppar in ett finger i munnen/halsen och på så sätt orsakar en kräkreflex?"

Rättsmedicinalverket svarar: "Kräkreflexen upphör vid döden och orsakar inte kräkningar eller uppkastningar efter döden. Vid hjärt- och lungräddning kan det förekomma uppkastningar på grund av tryck på bröstkorg."
Ok.

Spyan fanns väl i sängen om jag minns rätt...enligt Andreas så är det troligen hans spya (FUP)

Ifrån Isabelle kom bara brunt slem från hals och näsa som han torkade bort några gånger enligt FUP.

Edit: Läste om "kidnappningen" Wtf? Hittepå eller vad kan det vara?
__________________
Senast redigerad av Bluekeeper 2018-02-22 kl. 10:15.
Citera
2018-02-22, 12:41
  #174
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Varför skulle det vara möjligt att få upp maginnehåll?

Förblir inte magmunnen stängd även efter döden?

Maginnehållet skall sedan tillbaka upp genom smal matstrupe...

HLR gör ju på bröstkorgen och mellangärdet...skall man komma åt mage/tarmar är man inte rätt ute med HLR.

Det var så jag förstod det som någon hänvisade till ut FPUen. Det stod tydligen att man kunde få upp vätska genom tryck även efter döden.
Citera
2018-02-22, 12:44
  #175
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Ok.

Spyan fanns väl i sängen om jag minns rätt...enligt Andreas så är det troligen hans spya (FUP)

Ifrån Isabelle kom bara brunt slem från hals och näsa som han torkade bort några gånger enligt FUP.

Edit: Läste om "kidnappningen" Wtf? Hittepå eller vad kan det vara?

En sak jag läste nånstans är att spyan (som man ser på lakanet i fupen) också är brun, som både A och D sagt att sörjande var som kom ur flickan. Ifs hade de båda enligt A druckit cola, men jag tror det är flickans spya ändå.

Är nog inne på det spåret som flera andra sagt, att flickan fick i sig karfentanilen på morgonen och att pappan antingen såg henne dricka det eller hittade henne kort efter och därför även stoppade fingrarna i halsen på henne.
Sen såg jag att i förhöret med ambulansen så står det att larmet de åkte på gällde medvetslöst barn med rosslig andning. Vilket skulle styrka den teorin.

Angående kidnappningen skulle jag vilja veta mer! Skulle ju vara intressant att veta vem GM och vilken relation han har till pappan.
__________________
Senast redigerad av Stupido86 2018-02-22 kl. 13:38.
Citera
2018-02-22, 21:34
  #176
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
En sak jag läste nånstans är att spyan (som man ser på lakanet i fupen) också är brun, som både A och D sagt att sörjande var som kom ur flickan. Ifs hade de båda enligt A druckit cola, men jag tror det är flickans spya ändå.

Är nog inne på det spåret som flera andra sagt, att flickan fick i sig karfentanilen på morgonen och att pappan antingen såg henne dricka det eller hittade henne kort efter och därför även stoppade fingrarna i halsen på henne.
Sen såg jag att i förhöret med ambulansen så står det att larmet de åkte på gällde medvetslöst barn med rosslig andning. Vilket skulle styrka den teorin.

Angående kidnappningen skulle jag vilja veta mer! Skulle ju vara intressant att veta vem GM och vilken relation han har till pappan.
Skulle också vilja veta mer om kidnappningen.

En mycket besvärande detalj tycker jag är att Andreas, när ambulansen kom, ropade:
""Jag har dödat mitt barn" flera gånger.

Ordvalet, oavsett chock, är totalt fel om han är oskyldig. Snarare gör chocken att han glömmer vad som kan hållas emot honom i efterhand.
Citera
2018-02-22, 22:14
  #177
Medlem
Det skrevs ju lite om kidnappningen i FB.

Om jag förstod det rätt var det Andreas och någon till som blev kidnappad?
Kollar igenom tråden nu, kopierar in lite texter från den.


skrivet för 22 veckor sedan.
"Ang*lica Kinl*nd Jag är faster till dessa barn och är med mamman och barnen dagligen.! Det finns inget att säga hela familjen går i ovisshet. Vi vet ännu inte 100% säkert vad lilla prinsessan dött av. Inga undersökningar är klara men än har vi fått ett besked från sjukhuset om att man hittat pneoumukocker i hennes blod eftersom läkaren några dagar innan tittat på henne för att hon hostat i flera veckor. De sa även att hon hade såpass allvarlig typ av detta så hon hade inte överlevt längre än 6h även om man kommit in med henne vid första "allvarliga" symtom. Och sista pappan vet om är att hon hade ont i öran vid 2-tiden på natten och fick alvedon och på morgonen hittades hon livlös i pappas säng och samma position som pappan lade henne i på natten efter alvedonen. Nu vet ni den "riktiga" storyn och slipper fiska information som skadar mer än gör nytta nu för familjen."

"Ang*lica Kinl*nd Tack själv! Bättre den finns än att folk ska Spekulera. De görs redan överallt bakom ryggen på dom så jag skriver här istället så folk får "riktig" fakta istället."

folk frågade varför pappan sagt som han gjort...
samt varför man gör om obduktionen.

"Ang*lica Kinl*nd Därför att det har funnit mediciner i hemmet som hade kunnat döda ett barn vid intag. Pappan visste såklart inte vad som hänt och därför så sa han alla möjligheter som kunnde finnas och dörav blev han häktad ocj därefter släppt när polisen gjort husransakningar osv"

"Ang*lica Kinl*nd Den gjordes om för att de inte hittade någon dödsorsak mer än att lungorna var vättskefyllda. (Av spyor/slem från halsen) och de gör ännu fler prover denna gången för att kunna hitta någon dödsorsak."

Ang att åklagarna lagt alkoholhalten åt sidan, kan detta vara en förklaring.
"M*thias S*ther Detta fentanylet va utblandat fentanyl pulber med vatten och p-glykol tydligen"
"M*thias S*ther För jag har frågat brodern när hon dog hur dom blandar det för att veta vart promillen kom ifrån som hon hade i blodet"
"M*thias S*ther Ja det e väll samma alchol som i vape propylen glykol eller va den heter så som jag har läst av det så e det alkohol som varken luktar ellet smakar något"

Modern skriver sedan även själv för 6 veckor sedan när folk frågar om de är en olycka eller inte.
"N*thalie W*stin Olyckshändelse"
Senare skriver hon såhär.
"N*thalie W*stin Isabelle Börjesson JAG var med när polisen läste upp provsvaren gällande Isabells dödsorsak!! Hon dog utav en karfentanil överdos vilket är starkare än vanligt fentanyl! Mängden behöver jag inte gå in på mer än att det var tillräckligt för att döda en vuxen människa! Hur allt gått till och hur hon fått i sig det, om det var dennis eller Andreas grejer skiter jag i för Andreas hade ansvaret över våra barn hur man än vänder och vrider på det inte dennis! Så spekulerar vet jag inte om vi gör gällande vad hon dog av och vem som bär ansvaret.. Men ja klart det spekuleras i hur hon fått i sig det, och jag hoppas innerligt att rättvisa skippas för min ängel (må hon vila i frid) och att sanningen om hur allt gått till kommer fram på rättegången"

På frågor rörande varför de är LVUade skriver hon detta.
"N*thalie W*stin Varför dem är placerade beror bland annat på hela den här historien! Kommer inte gå in mer i det då det är vår privata familjehistoria.. Men det här är vårat liv för oss och ingen historia att gotta sig i. Och som jag sa tidigare, det finns en anledning bakom allt man gör. Och gällande Joline som har cancer så går det bra hennes behandling går enligt plan och har "bara" ca 6 mån kvar av behandlingen

Saker pappan skriver.
"Andreas Westin Nu för alla som undrar , så har hovrätten valt att släppa ut mej och jag är pappan i fallet."

"Andreas Westin Då de inte finns etr datum för åtal utan endast en misstanke, så väljer jag att inte gå in i vad min synvinkel är utan bara att jag hoppas sanningen kommer fram å att jag vill att polisen fortsätter med detta mål så att allt kan få ett avslut i detta fruktansvärda kapitlet i mitt liv"

""Andreas Westin Jag förnekar brott ja folk får spekulera . De har folk gjort och kommer göra oavsett vad jag skriver och inte det enda jag kan säga som jag sagt till samtliga personer som känner mej är atr om jag hade trott att jag var skyldig så hade jag inte kömpat för att bli frisläppt och det är min sista komentar i allt dehär."

"Andreas Westin Nej jag kan inte svara eller ge min version för det kan påverka personers vittnesmål och då blir jag omhäktad. Svårare en så är de inte den dagen ett åtal väks om det kommer väkas så berättar ja mer en gärna allt . Kag mår fruktansvärt över vad som hänt och har gjort sen dagen jag hittade min älskade dotter livlös på morgonen . Ni som inte upplevt det vet inte vilken smärta det är jag tror på rättsystemet och jag tror att när allt kommer fram kommer alla förstå pch att jag kan få något som helst avslut på detta "


Detta med kidnappningen eller gisslandramat.
https://www.expressen.se/gt/syskon-h...under-knivhot/
Ska ha varit Anderas och systern.


Nä nu orkar jag inte gå igenom tråden mer. God natt
Citera
2018-02-22, 23:05
  #178
Medlem
https://minfil.org/9a74B0d8ba/Uddeva...-Aktbil-44.pdf

Hysterisk läsning. Jag skulle skratta högt om inte allt var så tragiskt. Han har visst kleptomani den gode Andreas.
Citera
2018-02-23, 10:54
  #179
Medlem
Så A har förvarat fentanyl i spriteflaskor stående ute i hemmet. Med barn överallt.

Lås in han för alltid. Behövs inte ens att han aktivt matat ungen med fentanyl (vilket inte ens verkar vara en omöjlighet att han gjort), bara att ha det stående i FUCKING SPRITEFLASKOR ute i huset är illa nog att ses som aktivt dödande.

Tänkte först att D hade huvudsakliga skulden här eftersom det är han som varit huvudbrukaren och inköparen av fentanylen men han verkar ju iallafall enligt förhör haft koll på sakerna, till skillnad från A.
Citera
2018-02-23, 11:05
  #180
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
https://minfil.org/9a74B0d8ba/Uddeva...-Aktbil-44.pdf

Hysterisk läsning. Jag skulle skratta högt om inte allt var så tragiskt. Han har visst kleptomani den gode Andreas.

Ja detta ligger också i tråden i gruppen. Han stal både barnkläder och blockljus...
Tyckte det stod att han hade 9 åtalspunkter sen innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback