2018-03-01, 12:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Varför skulle det vara ett "jättetrauma" för omgivningen? Och vad ska polisen informenera om, på vilken detaljnivå så att säga, för att det ska bli mindre jättetraumatiskt?

Jag bor lång ifrån och har tonårsbarn - dessa har funderat, frågat och undrat.
Det måste vara ännu värre för ännu yngre men fortfarande uppsnappande barn som kanske kan identifierar sig med de här barnen och deras liv. Plötsligt är de mördade av den som borde älskat dem mest och som de litat på. Allra värst antagligen för skolkamrater, fotbollsklubben, grannbarn etc.

Det är nog rätt troligt att omgivning fortfarande undrar och hela tiden påminns av det avspärrade huset och namn på klasslistor mm.

Om någon eller bägge föräldrarna fick en knäpp - vilket jag tror, vore det egentligen nog mest förnuftigt att gå ut och berätta - det är nog lättare att ta till sig än att barnen inte längre gav föräldrarna någon livskvallitet.
Citera
2018-03-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det måste vara ännu värre för ännu yngre men fortfarande uppsnappande barn som kanske kan identifierar sig med de här barnen och deras liv. Plötsligt är de mördade av den som borde älskat dem mest och som de litat på. Allra värst antagligen för skolkamrater, fotbollsklubben, grannbarn etc.

Det är nog rätt troligt att omgivning fortfarande undrar och hela tiden påminns av det avspärrade huset och namn på klasslistor mm.

Om någon eller bägge föräldrarna fick en knäpp - vilket jag tror, vore det egentligen nog mest förnuftigt att gå ut och berätta - det är nog lättare att ta till sig än att barnen inte längre gav föräldrarna någon livskvallitet.
Det finns ju så otroligt mycket att fråga om ifall man är ett barn: varför slår föräldrar sina barn? Varför skjuter någon på en annan för att döda honom? Varför svälter alla barn i vissa länder? Varför dödad en far sin dotter för att han tappat nån heder? Varför stängde pappan in sina barn i huset och brände upp det? Osv osv osv. Alla frågor går inte att besvara. Det är som det är, och det får både barn och vuxna leva med. Ingen kan gå in i en annans skalle, framförallt inte om personen inte släppt in någon. Ingen såg detta hända tydligen.

Det är som det är.

Tillägg: Om nån fick en knäpp - HUR ska man veta det? Ska man skriva "jag har fått en psykos....och därför tar jag livet av min familj". Får man en knäpp så begriper man ju inte det själv antagligen. Framförallt inte om man inte överlever och kan berätta och bli undersökt. Så hur hade du tänkt att polisen skulle veta det och i så fall informera om det?
Senast redigerad av Picasso2 2018-03-01 kl. 13:11.
Citera
2018-03-01, 13:32
Medlem
Citat:
De flesta som har barn svarar inte på frågor om såna här saker INNAN de ställts. Barn glömmer enormt fort. Nya saker händer som får dom att fokusera på annat. Troligen, med dina tonårsbarn, är de inne här på Flashback och läser hela tiden. Om inte, så är det kanske du som informerar och pratar med dom varje dag, utan att de ställt frågorna. Då får dom ju inte släppa!? Då grottar ni kanske ner er i morden/självmorden, frågar, undrar - har inga svar. Och allt sätter sig fastare och fastare. Observera att jag inte har en aning om hur din familj funkar - jag spekulerar bara!

Hade jag själv inte häckat här varje dag, så hade detta ärende redan flutit förbi. Man hade tänkt tanken att "undrar vad som hände", men inte mycket mer. Fruktansvärt - men livet går vidare. Så är det bara.
Citera
2018-03-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ju så otroligt mycket att fråga om ifall man är ett barn: varför slår föräldrar sina barn? Varför skjuter någon på en annan för att döda honom? Varför svälter alla barn i vissa länder? Varför dödad en far sin dotter för att han tappat nån heder? Varför stängde pappan in sina barn i huset och brände upp det? Osv osv osv. Alla frågor går inte att besvara. Det är som det är, och det får både barn och vuxna leva med. Ingen kan gå in i en annans skalle, framförallt inte om personen inte släppt in någon. Ingen såg detta hända tydligen.

Det är som det är.

Tillägg: Om nån fick en knäpp - HUR ska man veta det? Ska man skriva "jag har fått en psykos....och därför tar jag livet av min familj". Får man en knäpp så begriper man ju inte det själv antagligen. Framförallt inte om man inte överlever och kan berätta och bli undersökt. Så hur hade du tänkt att polisen skulle veta det och i så fall informera om det?
Kanske borde man gå ut med en allmän varning: Om din narcissistiska, lätt autistiska, högutbildade och mordiska granne med förbrytarutseende (flintskallig) som har två barn och en cancersjuk fru visar tydliga tecken på psykos ring 112.
Citera
2018-03-01, 13:40
Medlem
Ang. Den fiolspelande ”Tvillingsystern” - kan det ha varit en kusin?! Verkar finnas en T*nn* Brenton (i, a) som snarare verkar vara en kusin.

Låter inte som ett dopnamn, kanske ett smeknamn för K*atar*na?!
Citera
2018-03-01, 13:52
Medlem
Jag har hittat några fler ”spår” av agnesisbored, där hon kommenterat inlägg. Har skärmdumpar men vet inte hur man bifogar. Vill heller inte lägga upp nåt där det syns andra barns användarnamn, det är från 2015 och är egentligen mest smileys, hjärtan, apan som håller för ögonen och taggade kompisar. En liten glimt av hennes liv och kommunikation med kompisar❤️ Det är så hemskt detta, och så kan jag inte låta bli att tro att Lilla M var helt frisk, (bortsett från deppig och trött pga situationen, fullt förståeligt) obehagligt är också den korta tid som lilla M misstänktes vara sjuk! Några månader och sen blir hon mördad!! 😢
Citera
2018-03-01, 13:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta som har barn svarar inte på frågor om såna här saker INNAN de ställts. Barn glömmer enormt fort. Nya saker händer som får dom att fokusera på annat. Troligen, med dina tonårsbarn, är de inne här på Flashback och läser hela tiden. Om inte, så är det kanske du som informerar och pratar med dom varje dag, utan att de ställt frågorna. Då får dom ju inte släppa!? Då grottar ni kanske ner er i morden/självmorden, frågar, undrar - har inga svar. Och allt sätter sig fastare och fastare. Observera att jag inte har en aning om hur din familj funkar - jag spekulerar bara!

Hade jag själv inte häckat här varje dag, så hade detta ärende redan flutit förbi. Man hade tänkt tanken att "undrar vad som hände", men inte mycket mer. Fruktansvärt - men livet går vidare. Så är det bara.

Lägg av!

Du är nu riktigt OT och otrevlig.
Men om du till skillnad från mig, inte vill veta mer om detta fall, kan man ju undra varför du hänger här...?
Citera
2018-03-01, 14:03
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, denna tråd.
Om man jobbar heltid på dagarna och har lite annat engagemang någon kväll eller två - alltså om man har ett liv s.a.s. - då har man plötsligt genast 25 sidor att läsa in!
Angående den numera berömda PM:en från igår, som verkar ha varit ett massutskick (men jag har inte fått det), är det två saker som slår mig:
Vännen till den nära släktingen, "närmare släkt än syskon", har mitt i all galenskap fått vetskap om att Hanna och Oskar planerade att ta bort hela familjen - men inte slagit larm! Är det verkligen ingen annan än jag som reagerat på det?
I övrigt kan en nära släkting "närmare än ett syskon" inte vara annat än en enäggstvilling rent genetiskt. Hade Oskar eller Hanna en enäggstvilling?

'
Hm, du har mig veterligen inte redogjort än för när du fick samma PM. Kom igen nu!

Varför så hemlig kring huruvida begravningen har ägt rum eller ej? På något sätt tycker jag den frågan har mer att göra med fallet, än långt mycket annat som diskuterats i tråden.
Vi är flera som inte tror att den kan ha skett än, med tanke på omständigheter rent tidsmässigt avseende rättsmedicinska undersökningar. Sedan har ju någon faktiskt påstått att den har skett och att det var en gemensam ceremoni för alla döda, både mördare och mördade tillsammans. Något som flera här också betvivlar kan ha skett, eller åtminstone har svårt att smälta.
Jag tror det vore en god gärning att tala ur skägget i denna fråga, för trådens skull.

Denna "närmare släkt än syskon" har då tydligen varit och tjuvkikat på dem på deras jobb, hur kan de annars veta hur de arbetat? Denna "närmare släkt än syskon" har bott på deras toalett och snappat upp allt om dem. Det borde var en moder då. På den ene eller den andres sida. H:s biologiska moder, H:s styvmor eller O:s moder. Bara att välja :-)
Citera
2018-03-01, 14:04
Medlem
Citat:
Lägg av!

Du är nu riktigt OT och otrevlig.
Men om du till skillnad från mig, inte vill veta mer om detta fall, kan man ju undra varför du hänger här...?
Men nu är du överkänslig. Jag spekulerade lite varför dina barn fortfarande undrar eftersom inget har kommit i media på över en månad. Att barn dör för föräldrars hand, och dessutom tar livet av sig själva är verkligen hemskt. Men man måste kunna gå vidare. En sak att hänga här och diskutera, men att ta det över köksbordet dag efter dag känns lite överkurs kan jag tycka.

I övrigt får man ju faktiskt inte alls veta mer genom att hänga här, som du säger. Något nytt har ju verkligen inte kommit fram på väldigt länge. Bara otäcka spekulationer och påklistrade psykotiska sjukdomar på en död man, varav noll fakta finns. Eller hur?
Citera
2018-03-01, 14:08
Medlem
Citat:
Nej mottagande av den stackare som hänvisar till faktauppgifter via hemligt PM har inte varit trevliga, håller med. Kommentarerna har varit lite i vassaste laget.
Men just den här Bjärredstråden fullkomligt törstar ju efter mer info, varenda droppe information sugs upp - sann eller falsk.

Frågan är väl om man som PM mottagare verkligen ska låta sig påverkas att gå i PM avsändarens ledband? Man behöver ju inte delge tråden info att man fått PM som man själv tänker sitta på och bara portionera ut i småbitar. Man sticker ju faktiskt ut hakan när man går så - just för att tråden törstar efter info. Dessutom offrar man sig och sticker ut hakan åt någon annan som borde fått ta påhoppen själv.

Tycker nog att man kanske ska försöka ha så stor intrigitet som postare att man inte låter sig manipuleras av någon osynlig dirigent som håller i taktpinnen via PM.
Man kan ju helt enkelt konstatera att man vidarebefordar PM-et i sin helhet direkt postat i tråden och går inte PM avsändaren med på detta, tänker man ignorera detta PM.

Att säga att man har hemligt PM som man tänker sitta på, är som att säga att det finns öl till trådens törstande men inte bjuda på ölen. När ölen väl kommer efter 3-4 veckor, avslagen, ljummen och alldeles för lite - får man också mycket riktigt massor av kritik.

Man måste också vara hårdhudad för att kunna ta emot PM. Tror jag. Inte tänka och tycka och bry sig om vad andra tycker och tänker om det, om man får skäll för att lägga ut det i tråden eller inte. Inget för klensvaga. Jag personligen hade klarat av det då jag genomgått mycket skit i mitt liv som de allra starkaste hade dött av direkt. Jag är säker på att Bjärredfamiljen hade dött av mina upplevelser i alla fall, en gång till. Det är vi starka som borde fått PM:en och förmedlat dem vidare.
Citera
2018-03-01, 14:10
Medlem
[quote=arcenciels|63371515]
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, denna tråd.
Om man jobbar heltid på dagarna och har lite annat engagemang någon kväll eller två - alltså om man har ett liv s.a.s. - då har man plötsligt genast 25 sidor att läsa in!
Angående den numera berömda PM:en från igår, som verkar ha varit ett massutskick (men jag har inte fått det), är det två saker som slår mig:
Vännen till den nära släktingen, "närmare släkt än syskon", har mitt i all galenskap fått vetskap om att Hanna och Oskar planerade att ta bort hela familjen - men inte slagit larm! Är det verkligen ingen annan än jag som reagerat på det?
I övrigt kan en nära släkting "närmare än ett syskon" inte vara annat än en enäggstvilling rent genetiskt. Hade Oskar eller Hanna en enäggstvilling?

Hade inte Hanna en tvillingsyster ? Katarina ?

Va? Har Hanna en tvilling? Jag har inte fått upp nån info om det när jag forskat. Ingen som varit skriven hos hennes biologiska mor, styvmoder eller fader i alla fall.
Citera
2018-03-01, 14:12
Medlem
[quote=Walla-walla-wincha|63374812]
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Va? Har Hanna en tvilling? Jag har inte fått upp nån info om det när jag forskat. Ingen som varit skriven hos hennes biologiska mor, styvmoder eller fader i alla fall.

Nej, hon har ingen tvilling. Suck. Så mycket skit som sprids här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in