2018-03-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har inte sett detta men jag kommer att titta på programmet lite senare. Sa han också "livstid" fängelse?
Jepp
Citera
2018-03-01, 13:52
Medlem
George Wittigs avatar
Herregud vilken rövarhistoria om inte en utan TVÅ andra medgärningsmän som inte lämnat något spår efter sig...

Tror han har missat en sak - även om det fanns flera som var där så åker han dit. Går inte längre att skylla på andra som var där då man kan bli dömd för att ha handlat i samförstånd. Se hur det gick för de tre som begick polismorden i Malexander. Det är inte klarlagt exakt VEM som sköt, men de dömdes för att ha begått brottet i samförstånd. Till och med han som låg skjuten och med 90% säkerhet INTE sköt poliserna åkte in på livstid.
Citera
2018-03-01, 13:55
Medlem
Fyfan, inte nog med att han utsätter offrens anhöriga för lidande, nu klämmer han ur sig detta också:

Citat:
Polisen har, enligt Gestrin, erbjudit den misstänkte hjälp, vilket han har avböjt. Den misstänkte berättar att han tackat nej till det eftersom så länge han inte "tjallar" på de andra två männen går hans familj säker

Han drar alltså ner sin familj ytterligare med påhittade hot. Antingen vet sambon sanningen eller så kommer hon behöva vara rädd framöver!
Citera
2018-03-01, 13:57
Medlem
"Jag tror inte att det är något mer jag kan säga som ni kan verifiera uppgifterna med", säger han. "Det blir som det blir i slutändan, jag hoppas på det bästa helt enkelt"
Det kan du verkligen göra... Hoppas på.. Idiot
Citera
2018-03-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Jepp
DET var med 99.99 % sannolikhet att blir livstid, Nu blir det 100 %
Citera
2018-03-01, 14:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja uppenbarligen.

Har det nämnts vad för slags "chaufför" han skulle ha fungerat som?
Citera
2018-03-01, 14:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja uppenbarligen.

Ja, och nu får vi se hur han hanterar motsatsen...
Citera
2018-03-01, 14:14
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Nu finns ljudklipp så man hör hans röst. Usch!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6896716

Ja M & E är något han inte kan "kontrollera" alltså som jag uppfattar det en "del" inom han själv.

Han verkar förstå att brottet är avskyvärt och han skäms så mycket att denna historia kommer fram nu. I början på hans första förhör får man nog någon "del" av sanningen, att han ringde på dörren kvinnan kom ut och han iscensatte detta i köket efter han lånat toaletten. Han säger också att han hörde mannen i garaget intill. Han har förmodligen sagt åt kvinnan att ropa till sig mannen ut i köket efter han dragit sin soft airgun.

En fråga bara: någon som kommer ihåg hur delen av handsken sitter i tejpningen? i http://www.nt.se/nyheter/linkoping/live-24-aringen-forhors-om-morden-om5023480.aspx så säger han att han tejpat flera "varv" runt huvudet på mannen. Detta borde ju få honom dömd för mord (oavsett hans historia) då han erkänner mord (eftersom tejpningen varit dödande).
Citera
2018-03-01, 14:19
Medlem
sannes avatar
De här E & M verkar vara en del av hans egen "person" de har tom hotat döda hans familj, hans sambo och hans föräldrar.
Det är exakt detta han haft på sin dödslista. De närmaste först.
Citera
2018-03-01, 14:24
Medlem
T34Panzers avatar
Sveriges Radios Therese Edin rapporterar faktiskt utförligast

”Therese Edin:
Nu får han många frågor om hur det "perfekta" mordet skulle se ut, Han beskriver ganska ingående - det blir väldigt jobbig stämning i rätten och på åhörarläktaren. Mullsjöbon själv verkar inte illa berörd utan pratar obehindrat.”
14:15, 1 March 2

Hur tänker han här. En väldigt överdriven meddelsamhet med tanke på att hans annars så ihärdiga nekande. Nästan så han verkar känna sig inspirerad, med tanke på detaljrikedomen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6896716
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-01 kl. 15:10.
Citera
2018-03-01, 14:29
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Herregud vilken rövarhistoria om inte en utan TVÅ andra medgärningsmän som inte lämnat något spår efter sig...

Tror han har missat en sak - även om det fanns flera som var där så åker han dit. Går inte längre att skylla på andra som var där då man kan bli dömd för att ha handlat i samförstånd. Se hur det gick för de tre som begick polismorden i Malexander. Det är inte klarlagt exakt VEM som sköt, men de dömdes för att ha begått brottet i samförstånd. Till och med han som låg skjuten och med 90% säkerhet INTE sköt poliserna åkte in på livstid.
De ändrade det efter Lindome-fallet om jag inte minns fel. Där var det två gärningsmän som skyllde på varandra så rätten kunde inte avgöra vem de skulle döma för mordet.

Jag tror att Jackie Arklöv erkände flera år senare att det var han som mördade poliserna.
Citera
2018-03-01, 14:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Jag skrev verkar.
Edvin verkar ju trivas rätt bra nu med att vara "en person som ger sken av att vara viktigare än vad han egentligen är", eller vad tycker du själv?

Det där verkar MGM ha en hang-up kring, för att inte säga smärre psykos, i största allmänhet, vilket går igen i hans utvecklade fantiserande och verklighetsflykt.

Han förbrukar sånt han inte har innan han ens har visat sig förtjänt av ett lån.

Mänskligt förvisso, särskilt med två småttingar, ilsken fru och 144 k om midjan, och inget jobb och knappt könsmogen, men säkert verksamt i hans problemhantering på katastrofalt sätt. Han vill tro att han är bättre än "folk" och att det ger honom rätt att fantisera för att slippa drängtjänst hemma och på jobbet, och så har han snöat in på det där -- och 'ska minsann visa'. Sen är hans fantasier förstås 'överlägsna andras'. Kan man utgå ifrån.

Så det är inte konstigt att han uppfinner en Mållgan som har rakt motsatta drag. En obetydlig person som försöker framstå som "bättre" (och som han ironiskt nog lyder minsta vink av).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in