Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Instämmer! Svårt känsligt fall.
Tycker bara egentligen att man från samhällets sida inte riktigt bemästrat detta med fingertoppskänsla inför chockad och frågande omgivning. Polisen bara lägger locket på, vilket ju är det allra lättaste och tar minst tid och kraft för polisen. Hur omgivningens frågor och funderingar bemästras verkar polisen inte riktigt bry sig om, inte deras bord så att säga.
Hade nån av föräldrarna överlevt, så hade vi fått veta en hel del. Men inte allt ändå kanske, med tanke på att det är barn det handlar om. I ex.vis Bobby-fallet var förövarna ett par fruktansvärda människor, som misshandlade Bobby under lång tid. Där fanns det inga föräldrar att skydda med tanke på brottets art. Bobby behövde få upprättelse med tanke på den långvariga vanskötseln och misshandeln. Stackars unge

. I Bjärredfallet verkar det vara två välartade barn, två förtvivlade föräldrar. Här tror jag helt enkelt det inte polisen anser att det är nödvändigt att ge allmänheten insyn i ärendet. I Yara-fallet, även det en fruktansvärd misshandel- och vanskötselhistoria, behövde barnet få rejäl upprättelse och vårdnadshavarna fick schavottera - vilket de verkligen skulle.
Fan, det är svårt det här. Men jag känner nånstans att OM polisen lägger locket på, så är det inte helt fel - helt beroende på vad de får/fått fram. En stor sak är ju också att föräldrarna i det här fallet är döda, och så vitt vi vet inte ett par misshandlande föräldrar som hatade barnen.
Jag tror jag svamlar lite ovan - men menar ju vad jag säger. Det här fallet har tagit hårt på mig. Jag bor nära där det hände och hör lite snack. Men samma snack som går här i Flashback så det finns inget att vidarebefordra. De som verkligen vet något, säger inget.