2018-03-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror att en f.d. polis har gjort en övertygande utredning som nu bearbetas av PU.

Jatack!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
LGWP kommentarer i Veckans brott:

Det fetade: Syftar han på något "familjedrama?"

LGW finner det nog som så många andra det ytterst märkligt att Mårten inte gör något när han ser att en stirrig man som stått o väntat på dem utanför biografen följer inte sina föräldrar.
Citera
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
LGWP kommentarer i Veckans brott:
Det här kommer inte att bli lätt.
Det är 2 grejer som kliar i huvudet på mig fortfarande.
Den ena kan jag köpa.
Den andra vill jag helst inte tänka på, den kommer att få förskräckliga konsekvenser.
Camilla: Och vad är det?
Det vill jag heller inte kommentera.
Det är av omsorg om den ansvarige utgivaren.
Det fetade: Syftar han på något "familjedrama?"
Ett påstått familjedrama skulle inte få förskräckliga konsekvenser för andra än familjen själv. Tänk bara på filmen Callgirl där Palme framställs som en pedofil.
Citera
2018-03-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag tror inte att Nässen har eller har haft några beskyddare. Snarare att han blivit utpressad att fungera som den som satte dit CP. Han tvingades in i en roll och fick inga bevis på att han tvingats. Nu är han avslöjad och skulle han tala om sanningen så kommer den att förnekas.

En fd säpo-polis jag samarbetat med på Volvo Personvagnar AB kallar tekniken "att vända på någon" dvs man vände på polisen Nässen mot Polisens egentliga uppdrag att lagföra mördaren och i stället sätta dit en oskyldig.

Säpo använder denna teknik för göra en spion till dubbelspion.

Ja han var ju onekligen rätt man att använda. Dels pga sitt tvivelaktiga förflutna som gjorde honom till ett lämpligt utpressningsobjekt, men även det faktum att han kände alla i den kriminella världen, som skulle kunna användas i syftet att sätta dit någon därifrån för palmemordet.
Citera
2018-03-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du får det att låta som om Hans Holmer var inkompetent, men det var han inte. Hans uppgift var att förstöra utredningen. Allt han gjorde var att leda in utredningen på olika villospår som VG, PKK och CP. Hanteringen av LP stred mot all praxis och OPs lägenhet och kontor genomsöktes inte förrän flera veckor efter mordet. Tro inte att detta berodde på slarv.

Det råder ingen som helst tvekan om att Hans Holmer visste hur mordet hade gått till och med största sannolikhet befann han sig i Stockholm när det skedde, inte på ett hotell i Borlänge som han själv påstod. Han erkände indirekt för KU då han sa "om sanningen kom fram så skulle det skaka hela nationen i dess grundvalar" men sedan vägrade att förklara vad han menade.

Ja Holmer är skyldig - åtminstonde till en förklaring!
Citera
2018-03-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Många tjänade nog på att Palme blev röjd ur vägen ja. Men han som sköt var helt klart en vältränad skytt med stor vapenvana. Inte vem som helst som kan plocka fram ett kraftfullt och stort vapen som Magnum ur rocken och avlossa två välriktade skott i snabb följd, låt vara att det ena bommade. Men ändå, han visste precis hur man använder ett sådant vapen och han visste precis var han skulle sätta kulan för att döda snabbt och effektivt.
En kortare tid av träning inför uppdraget är naturligtvis en förutsättning.
En person med antisocial personlighetsstörning behöver inte vara en idiot, utan kan vara fullt kapabel att lära sig det mesta.
Egentligen är det inte så märkvärdigt att gå fram och skjuta någon mitt i ryggen på nära håll, och skott nr två missade dessutom. Han hölstrade revolvern snabbt, vilket tyder på ett visst handlag.
Citera
2018-03-01, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ett skäl skulle kunna vara att man inte ville lösa mordet och att Holmér först skulle slarva bort så pass mycket tid som möjligt. Ytterligare skäl skulle kunna vara att CP var tänkt som en patsy. I ett spaningsmord borde det ta lite tid innan bilden av den misstänkta växer fram. Både Nässén och Pettersson själv jobbade på att Pettersson skulle bli misstänkt och tanken var nog hela tiden att han skulle bli fälld i tingsrätten men friad i hovrätten.

Sådan kontroll på den rättsliga processen tror jag inte de räknade med att ha. Men jag kan tänka mig att Nässén på ett eller annat sätt ville vara med och dela på de 50 miljonerna.
Citera
2018-03-01, 11:53
Medlem
ieshos avatar
Tillåter mig själv att associera on-line:

Thure Nässén sades stjäla som han ville bland langare.
Christer Pettersson sades råna langare på pengar och knark.
Barbro Sagnells grupp förföljde knarkare.

Thure Nässén m.fl. spanade på Sigge Cedergren och Oxen (redan innan morddagen).
Föräldraföreningen mot narkotika sades samverka med Barbrogruppen (även på morddagen).
Christer Pettersson började besöka Oxen i december 1985 men kom aldrig dit igen efter MOP.

Nässén var bekant med Cedergren som var bekant med Christer Pettersson.
Citera
2018-03-01, 11:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Sådan kontroll på den rättsliga processen tror jag inte de räknade med att ha. Men jag kan tänka mig att Nässén på ett eller annat sätt ville vara med och dela på de 50 miljonerna.
Med hjälp av vittnet LJ skulle de haft full kontroll över processen. LJ stod strategiskt placerad och var bekant med CP.
Citera
2018-03-01, 11:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
Så vitt jag har förstått finns det ingen Palmeutredning i igentlig mening längre då alla gick i pension 2016.

Det man sa på sin sista pressträff innan pensioneringen var att man nu kunde konstatera att det funnits 2 walki-talkie team runt mordplatsen på kvällen. Något tidigare polisen bestämt dementerat i 30 år.

Det ena gänget har man avfärdat som narkotikaspanare. Men även dessa vill enligt den grupp som fanns 2016 inte prata med utredarna. Den andra gruppen av walki-talkie observerade visste man inte vilka det var.

Jag håller Sten Andersson, socialdemokraterna partisekreterare i över 20 år personligen ansvarig för hela utredninghaveriet tills motsatsen bevisat.
Det är nämligen han personligen som skapat denna flora av "säkerhetstjänst" där inget vet vem som gör vad. Men Sten vet, det är nämligen hans skapelse.
Jag har svårt att känna annat än rätt åt det djävla partiet,,,
Citera
2018-03-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Om nu CP verkligen visste något om hur mordet egentligen gick till, vilket jag starkt betvivlar, så hade han kunnat lämna ett brev efter sig. Dum och naiv var han ju knappast och om man verkligen vill få ut ett budskap så går det att ordna att det kommer ut först efter ens egen död.

Är det en konspiration så skaffar man inte en person som CP som är för oberäknelig för sakens skull, CP är för oberäknelig för att fungera som en syndabock, hade han vetat något skulle han kunna babbla vitt och brett om det.
Dessutom hade han vetat om att det var en konspiration så hade han varit den första person som brandat detta till varenda journalist för att få så mycket pengar för det som möjligt.

Nej utgår man från de första vittnesmålen från Grand och Mordplatsen så fanns ingen person med CP:s utseende på plats överhuvudtaget, detta kan vi efter denna granskning helt lämna därhän nu.

Det är de första vittnesmålen som är de enda vittnesmål som överhuvudtaget är relevanta, det säger varenda vittnespsykolog i världen och folk som är experter på förhörsmetoder.

Vi såg hur den svenske vittnespsykologen som arbeter för FBI körde över varenda förhör och vartenda vittnesmål mot CP, han vet vad han pratar om.

Polisen har gjort exakt likadant som de gjorde i Thomas Quick och Kevin fallet, de har hittat enklast tänkbara GM och manipulerat för att få dem att passa in.

Allt som finns med i båda fallen som rör förhörsöverföring finns med i CP fallet.

Jag tror inte på någon överstatlig konspiration mot OP, detta är ett mord beställt privat, Sydafrika, Sovjet, Stay Behind, och vi råkar ha myndigheter som är så inkompetenta att de inte ens skulle kunna hitta sin egen röv i ett mörkt rum.

Att mordet inte klarats upp handlar inte om en konspiration utan helt och hållet total inkompetens.

Sverige var och är en rosafluffig drömvärld med en överdriven självbild som inte överenstämmer med verkligheten och det är detta som på område efter område håller på att krackelera nu, vi har myndighetspersoner som har verklighetsbilder som inte överensstämmer med verkligheten på grund av rådande politiska agendor som stått på menyn i olika tider.
Citera
2018-03-01, 11:59
Medlem
Swedenhielmss avatar
Ture Nässén lättar på hjärtat och avslöjar att det skulle funnits polisspanare precis i GM flyktväg, men att de så lämpligt hade gått hem tidigt på mordkvällen trots de skulle jobba till kl 3.00. Polisspåret blir bara mer och mer sannolikt...

Citat:
– Jag ska berätta en sak jag aldrig har berättat för någon annan tidigare. Du är den förste.
Ja.
– Du vet den där kvällen, var det inte en lördag, eller en fredag, ja i alla fall kvällen när Palme mördades. Knarket hade spaningar runtomkring korsningen Tunnelgatan och Döbelnsgatan (som övergår i Malmskillnadsgatan reds. anm). De hade folk överallt som skulle varit på plats. Men i så fall hade ju mördaren sprungit rakt i famnen på dem, säger Thure Nässén.
Anledningen till att så inte skedde, enligt Thure Nässén, var att spanaren som skulle ha bevakat området hade smitit tidigare från jobbet, med motiveringen att det var så lugnt på stan den kvällen.
– Han skulle ha jobbat till klockan tre på natten mot lördag, menar Thure Nässén.
En polis skulle ha varit vid Tunnelgatan, men han var inte på plats, är det det du säger?
– Ja, de hade bevakning där, de var 8-10 man som jobbade runtomkring. Sedan blev det som det blev. De var ingen som var på den plats där de skulle ha varit.
Och om de varit på den plats där det var sagt att de skulle vara, så hade mördaren sprungit rakt i famnen på dem?
– Ja, han hade sprungit i famnen på dem.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2xAEE/mordaren-skulle-sprungit-i-famnen-pa-polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in