Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja båda klockorna visade samma tid mot referenserur, som i sin tur vidade fel mot fröken ur.
Inte nödvändigtvis exakt samma tid då, utan med en felmarginal på plus minus 2 min.
Det borde logiskt sett innebära att postens klocka släpade efter ganska ordentligt, men eftersom man inte vet hur den förbannade väggklockan gick så kan vi bara spekulera.
Citera
2018-05-04, 12:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Inte nödvändigtvis exakt samma tid då, utan med en felmarginal på plus minus 2 min.
Det borde logiskt sett innebära att postens klocka släpade efter ganska ordentligt, men eftersom man inte vet hur den förbannade väggklockan gick så kan vi bara spekulera.

I utlåtandet från bankomatcentralen står, att de med säkerhet vet att båda automaterna hade samma tid som övervakningsapplikationen före och efter det att den stängdes av på fredag och startades på måndag.
Citera
2018-05-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
I utlåtandet från bankomatcentralen står, att de med säkerhet vet att båda automaterna hade samma tid som övervakningsapplikationen före och efter det att den stängdes av på fredag och startades på måndag.
”Någon avvikelse avseende bankomaternas tidsangivelser har inte konstaterats före och efter ovannämnda helg. Detta tyder på att de båda bankomaterna inte haft någon tidsavvikelse överstigande två minuter."

Detta anger bankomaternas respektive förhållande till centralklockan, men det säger väl ingenting om bankomaternas förhållande till varandra.
Som jag tolkar det.
Citera
2018-05-04, 14:24
Medlem
Nån som vet var restaurangen Sta Klara låg och vilken väg de gick? Det ligger en restaurang som heter nåt liknande i hörnet vid Adolffredriks kyskogata. Det kan väl knappast vara den eftersom dom verkar ha kommit söderifrån.
Citera
2018-05-04, 14:48
Medlem
Små marginaler, vad hade hänt om han kommit några sekunder tidigare , hade han hunnit se skotten och gm?

https://www.expressen.se/sport/motor/ikonens-hemlighet-om-palme-mordet/
4 maj 2018

"En av svensk racings största genom tiderna var en av de första på plats när Olof Palme sköts.

Men länge ville Janne "Flash" Nilsson inte prata om sina minnen från februari 1986.

– Det tog mig trettio år att berätta om det, säger Nilsson. "
Citera
2018-05-04, 14:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Små marginaler, vad hade hänt om han kommit några sekunder tidigare , hade han hunnit se skotten och gm?

4 maj 2018

"En av svensk racings största genom tiderna var en av de första på plats när Olof Palme sköts.

Men länge ville Janne "Flash" Nilsson inte prata om sina minnen från februari 1986.

Förekommer han i utredningsmaterialet?

Undrar hur många fler som har befunnit sig i närheten av mordplatsen men som inte ännu har hört av sig till polisen?
Citera
2018-05-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Förekommer han i utredningsmaterialet?

Undrar hur många fler som har befunnit sig i närheten av mordplatsen men som inte ännu har hört av sig till polisen?

Jag tror inte det. Det verkar ju som han inte har berättat det för så många överhuvudtaget.
Kanske den nuvarande Palmeutredningen kollat med honom.
Hoppas alla som kan ha sett något av intresse hör av sig till PU
Citera
2018-05-04, 15:05
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Jag tror inte det. Det verkar ju som han inte har berättat det för så många överhuvudtaget.
Kanske den nuvarande Palmeutredningen kollat med honom.
Hoppas alla som kan ha sett något av intresse hör av sig till PU

Som utomstående tycker man ju att det är ganska oansvarigt att inte höra av sig.
Citera
2018-05-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nån som vet var restaurangen Sta Klara låg och vilken väg de gick? Det ligger en restaurang som heter nåt liknande i hörnet vid Adolffredriks kyskogata. Det kan väl knappast vara den eftersom dom verkar ha kommit söderifrån.
Nej,nej, det är helt fel.
Den låg på Regeringsgatan, och de kom mycket riktigt söderifrån.
Närmare bestämt Regeringsgatan 66, enl vad de skriver i en annan tråd på forumet.

https://www.flashback.org/sok/80+talet?t=1503776
Citera
2018-05-04, 15:29
Medlem
Citat:

4 maj 2018

Han är väl den enda som säger att det är snöstorm o han ljuger nog för han ser ingen som ger första hjälpen.
Varför vill han hamna i tidningen om detta nu o vem berättade han det för när det gått 30 år? Såg när jag läste igen att det var i en annan tidning. Underlig människa som inte kontaktat PU när han pratat mycket med Tommy Lindström tex.
Senast redigerad av heikkijorma 2018-05-04 kl. 15:42.
Citera
2018-05-04, 15:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
”Någon avvikelse avseende bankomaternas tidsangivelser har inte konstaterats före och efter ovannämnda helg. Detta tyder på att de båda bankomaterna inte haft någon tidsavvikelse överstigande två minuter."

Detta anger bankomaternas respektive förhållande till centralklockan, men det säger väl ingenting om bankomaternas förhållande till varandra.
Som jag tolkar det.

Är väl en tolkningsfråga där då.
Citera
2018-05-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heikkijorma
Han är väl den enda som säger att det är snöstorm o han ljuger nog för han ser ingen som ger första hjälpen.
Varför vill han hamna i tidningen om detta nu o vem berättade han det för när det gått 30 år?

Jag förstod inte heller vad han menade med snöstorm, det kanske virvlade upp lite snö när OP föll alternativt rikoschetten av kulan virvlade upp lite snö, men knappast några stora mängder.

Men som sagt ville han bli känd är han drygt 30 år för sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in