2018-02-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Hela mitt inlägg handlar om jorden, jordens form och kartor. Allt ligger inom den här trådens ämne. Jag har inte "rört omkring i andra ämnen".

Vad menar du med ditt inlägg? Ytterligare ett bevis på din klart bevisade okunnighet.
"vem har makt att göra det då" Blir ditt svar "vet ej".
Vi kan inte ge fler ledtrådar till att det är en stor konspiration för det rör sig av flera ämnen och det är som ett pussel.
Se det som en 10stegs trappa, börjar man kiva på trappa 7 så finner man det omöjligt att det är denna stora konspiration. Börjar man däremot på trappa 1-3 så går det och få in i hjärnan på människan att det verkligen kan röra sig om denna stora konspiration.
Citera
2018-02-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Konsensus bevisar absolut inte att den fråga det är konsensus om är fel.
Så därför samma fråga till dig: Bevisa för mig att jordgloben är fel!
Bevis för dig är väl en bild på en cgi eller ritad teckning? Finns massa bevis för plattjord, bara googla, då ser du domen också.
Du verkar ju tro på allting, din hjärna borde ju nästan explodera nu? Bevis för jordglob, för bilden säger det, liakså plattjorden?
Citera
2018-02-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur kommer det sig att luften i det här flygplanet inte vet vad som upp eller ned?

https://youtu.be/WYmeVyRGGDA?t=166
Vet ej?
Är det massa som drar till sig massa borde ju personerna åka neråt ju
Citera
2018-02-28, 20:22
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Nej det har testats med helt vanliga kompasser, inga mobiler. Och det är det som är så fint med riktig vetenskap, tror du att alla som testat detta ljuger kan du upprepa experimentet själv.

Vem har gjort testet?
När har testet gjorts?
Har det dokumenterats?
Citera
2018-02-28, 20:25
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
En annan sak jag har undrat över.... Varför hänger plattjordarna här på Flashback och försöker övertyga andra Flashbackare? Varför publicerar ni inte era rön i vetenskapstidskrifter? Startar en förening där ni kan åka runt och hålla föredrag om den platta jorden. Ni kan väl åtminstone starta en Facebook-grupp?

Vill ni inte nå ut med de här sensationella uppgifterna? Ni verkar ju ha en liten vilja att avslöja och nå ut eftersom ni skriver här på Flashback.

Varför avslöjar ni detta bara här på Flashback??
Jag var själv på en stor konferens i north carolina i november. 600 var närvarande. BBC och flera andra stora medier var på plats. https://www.youtube.com/watch?v=iYhmj8g4zhw

Kollar du runt på youtube ser du att det är en hel del street activism som pågår.
Citera
2018-02-28, 20:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Vet ej?
Är det massa som drar till sig massa borde ju personerna åka neråt ju
Precis, planet dras ned, vilket upphäver gravitationen i planet.
Då vet inte luften i planet helt plötsligt inte vad som är upp eller ned.
När planets fall bromsas in, då återställs gravitationen i planet.
Då vet luften vad som är upp och ned igen.
Det verkar alltså som att det är gravitationen som gör att saker faller nedåt, inte luften.
Citera
2018-02-28, 20:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Eftersom folk började vakna upp till detta för bara ca tre år sen, Sånt ska inte hafsas fram utan ska göra ordentligt. Det verkar dock som att en karta kommer bli klar redan i år. Under tiden kan ni bollskallar försöka skaffa fram en karta som fungerar överhuvudtaget.
Men vi har ju behövt fungerande kartor betydligt längre än 3 år. De kartor vi har är alla projektioner av en globjord. De fungerar till segling, flyg, bil och vandringar. Allt du har att visa, efter årtusenden av navigation, är ett löjligt skämt till karta som ingen har någon nytta av. Gleesonkartan är dessutom en projektion av en globjord den också, om än en mycket dålig sådan.

Men visst förstår jag att det känns spännande och speciellt att tro på chatlatanen Eric Dubay och hans kohort av missanpassande individer utan hopp om framtiden. Klart det är roligt att äntligen få en förklaring till varför du inte förstod något av matematiken och naturvetenskapen under grund- och gymnasieskola - d.v.s. att alla bara lurade dig.

Men kul att det äntligen ska komma en karta. Den lär bli väldigt populär bland folk som vill hitta den där kanten som går runt hela den platta jorden och som övervakas av tiotusentals soldater från världens alla länder som ingår i den ockulta konspirationen som tydligen går ut på att dölja att:

Jorden är platt
Täckt av en kupol
Stjärnorna är bara "illuminaris" som projiceras på kupolen
Saker faller nedåt för att de har högre densitet än luften (att luftens densitet är som högst vid jordskorpan och lägre ju högre upp vi kommer struntar vi i här, eftersom det faktiskt inte blåser uppåt. På samma sätt struntar vi i alla bevis för att objekt faller lika fort oavsett densitet om de faller i vacuum).
Saker som faller inte har medvetande att avgöra vad som är upp och vad som är ner.
De enorma skillnaderna mellan stjärnbilderna på norra respektive södra halvklotet.
Det saknas kartor för en plattjord.

Samtidigt, i den där trista världen vi kallar verklighet:
Vi kan se ISS med blotta ögat.
Den syns ännu bättre med ett teleskop.
Vem som helst kan besöka ett astronomisk observatorium och se planeter med egna ögon ( och jag vet - det finns ju datoteknik i dem som säkert gör att man blir lurad. NASA betyder ju "lögnare" på Hebreiska, trots att de inte använder vokaler måste det vara sant eftersom jag sett det på youtube).
Solen belyser molnen nedifrån vid solnedgång och -uppgång.
Jorden ibland skuggar månen och att månen ibland skuggar solen. Skuggan är aldrig under några förhållanden elliptisk.
Månens aberration visar klart och tydligt att det är en sfär.
Vi använder dagligen GPS och ingen kan upptäcka några radiosignaler som sänds från jorden för att ge oss koordinater. De kommer uppenbarligen från ovan.

Som sagt: Jag förstår att det är spännande att känna sig lite speciell och som att man är en del av en "rörelse" som kommer förändra världen. Men det är ju samtidigt djupt tragiskt att du inte har något att sträva efter som faktiskt kan hjälpa dig till ett självständigt liv. Nu sitter du istället och tittar på youtubeklipp producerade av bluffmakare som cashar in på att bedra dig. Mitt tips är att du faktist går ut och undersöker verkligheten. Med en båt, en kompis, en laserpekare och en tumstock, kan du faktiskt undersöka jordens kurvatur helt på egen hand.

Men det är ju såklart roligare att känna sig speciell än att bli en sån där tråkmåns som betraktar verkligheten med nyfikenhet och öppna ögon, istället för att sitta helt autistiskt och googla på "proof och flat earth" och skaffa sig sin kunskap på youtube university.

Sorgligt, men samtidigt lite underhållande.
Citera
2018-02-28, 20:29
Medlem
Citat:
Precis, planet dras ned, vilket upphäver gravitationen i planet.
Då vet inte luften i planet helt plötsligt inte vad som är upp eller ned.
När planets fall bromsas in, då återställs gravitationen i planet.
Då vet luften vad som är upp och ned igen.
Det verkar alltså som att det är gravitationen som gör att saker faller nedåt, inte luften.
Hur kan det nånsin upphäva gravitationen, jorden är ju på samma ställe och likastark
Citera
2018-02-28, 20:29
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Jag håller med.
Polisanmäla "rymdbedrägeriet" är det första jag skulle göra om jag avslöjat ett sådant allvarligt brott.
Det har polisanmälts https://www.youtube.com/watch?v=QCM7yvOvGLE&t=1s
Citera
2018-02-28, 20:35
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Märkligt att jag kan se längre bort bara jag är högre upp, tycker du inte det?
Ja att horisonten alltid är i ögonhöjd oavsett hur högt upp du beger dig visar redan där att jorden inte är en boll. Men bollskallar tänker inte så det lär inte spela nån större roll. https://www.youtube.com/watch?v=WQITXbcz2hg
Citera
2018-02-28, 20:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Och vad är det för kartor som säljs i bokaffären då? Vad kallas de och vad är användningsområdet?

Om du har slut på argument använd ett av dessa: Gleasons har fel avstånd! Förklara WGS84! Förklara gyrokompassen! Hur lång är ekvatorn!
Dina frågor har besvarats otaliga gånger på adekvat sätt. Att förklara varför det inte finns en fungerande plattjordskarta, trots tusentals år av navigation verkar däremot vara svårare.

Kan du inte förklara varför luften är tätast vid jordytan och får lägre och lägre densitet ju högre upp vi kommer. "Jag vet inte" är inte ett godtagbart svar. Du får gärna spekulera fritt utifrån dina kunskaper om plattjord, avsaknad av gravitation, att saker faller p.g.a. densitetsskillnader med mera.

Jag sätter en tia på att det går lika illa som att förklara frånvaron av en plattjordskarta som överenstämmer med verkligheten.

Fjant.
Citera
2018-02-28, 20:39
Medlem
Citat:
Bevis för dig är väl en bild på en cgi eller ritad teckning? Finns massa bevis för plattjord, bara googla, då ser du domen också.
Du verkar ju tro på allting, din hjärna borde ju nästan explodera nu? Bevis för jordglob, för bilden säger det, liakså plattjorden?

Citat:
Du är bra på att förolämpa, inte bra på att tänka.

Återigen, du bevisar din okunnighet.
Men du får en tredje chans: Bevisa att jordgloben är fel. Förklara samtidigt varför alla avstånd, alla vinklar och alla ytors storlek på jordgloben stämmer med verkliga mätningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in