Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Eftersom folk började vakna upp till detta för bara ca tre år sen, Sånt ska inte hafsas fram utan ska göra ordentligt. Det verkar dock som att en karta kommer bli klar redan i år. Under tiden kan ni bollskallar försöka skaffa fram en karta som fungerar överhuvudtaget.
Men vi har ju behövt fungerande kartor betydligt längre än 3 år. De kartor vi har är alla projektioner av en globjord. De fungerar till segling, flyg, bil och vandringar. Allt du har att visa, efter årtusenden av navigation, är ett löjligt skämt till karta som ingen har någon nytta av. Gleesonkartan är dessutom en projektion av en globjord den också, om än en mycket dålig sådan.
Men visst förstår jag att det känns spännande och speciellt att tro på chatlatanen Eric Dubay och hans kohort av missanpassande individer utan hopp om framtiden. Klart det är roligt att äntligen få en förklaring till varför du inte förstod något av matematiken och naturvetenskapen under grund- och gymnasieskola - d.v.s. att alla bara lurade dig.
Men kul att det äntligen ska komma en karta. Den lär bli väldigt populär bland folk som vill hitta den där kanten som går runt hela den platta jorden och som övervakas av tiotusentals soldater från världens alla länder som ingår i den ockulta konspirationen som tydligen går ut på att dölja att:
Jorden är platt
Täckt av en kupol
Stjärnorna är bara "illuminaris" som projiceras på kupolen
Saker faller nedåt för att de har högre densitet än luften (att luftens densitet är som högst vid jordskorpan och lägre ju högre upp vi kommer struntar vi i här, eftersom det faktiskt inte blåser uppåt. På samma sätt struntar vi i alla bevis för att objekt faller lika fort oavsett densitet om de faller i vacuum).
Saker som faller inte har medvetande att avgöra vad som är upp och vad som är ner.
De enorma skillnaderna mellan stjärnbilderna på norra respektive södra halvklotet.
Det saknas kartor för en plattjord.
Samtidigt, i den där trista världen vi kallar verklighet:
Vi kan se ISS med blotta ögat.
Den syns ännu bättre med ett teleskop.
Vem som helst kan besöka ett astronomisk observatorium och se planeter med egna ögon ( och jag vet - det finns ju datoteknik i dem som säkert gör att man blir lurad. NASA betyder ju "lögnare" på Hebreiska, trots att de inte använder vokaler måste det vara sant eftersom jag sett det på youtube).
Solen belyser molnen nedifrån vid solnedgång och -uppgång.
Jorden ibland skuggar månen och att månen ibland skuggar solen. Skuggan är aldrig under några förhållanden elliptisk.
Månens aberration visar klart och tydligt att det är en sfär.
Vi använder dagligen GPS och ingen kan upptäcka några radiosignaler som sänds från jorden för att ge oss koordinater. De kommer uppenbarligen från ovan.
Som sagt: Jag förstår att det är spännande att känna sig lite speciell och som att man är en del av en "rörelse" som kommer förändra världen. Men det är ju samtidigt djupt tragiskt att du inte har något att sträva efter som faktiskt kan hjälpa dig till ett självständigt liv. Nu sitter du istället och tittar på youtubeklipp producerade av bluffmakare som cashar in på att bedra dig. Mitt tips är att du faktist går ut och undersöker verkligheten. Med en båt, en kompis, en laserpekare och en tumstock, kan du faktiskt undersöka jordens kurvatur helt på egen hand.
Men det är ju såklart roligare att känna sig speciell än att bli en sån där tråkmåns som betraktar verkligheten med nyfikenhet och öppna ögon, istället för att sitta helt autistiskt och googla på "proof och flat earth" och skaffa sig sin kunskap på youtube university.
Sorgligt, men samtidigt lite underhållande.