2018-02-28, 19:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Mer troligt att det var UR eller SK i så fall. Eller ev. LB.
Varför?
Citera
2018-02-28, 19:14
Medlem
OPK123s avatar
Jag har alltid undrat varför det varit så lite fokus kring OP:s livvakter. De om någon borde ha vetat om att han skulle på bio den aktuella kvällen. Vem/vilka var de?
Citera
2018-02-28, 19:15
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Varför?

För att AH var fullt upptagen med livräddning på OP. Så hon flinade sannolikt inte.

De tre jag nämnde ovan är unga tjejer som alla tog sig till platsen runt OP direkt efter skotten. Därmed är dessa tre mer troliga, snarare än AH.
Citera
2018-02-28, 19:23
Medlem
Vindpinads avatar
Mycket Gallimatias i denna tråd. Med det sagt vill jag bara säga att det är väl ändå rätt stor sannolikhet att CP, hög som ett hus, mördade Palme?
Citera
2018-02-28, 19:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Mycket Gallimatias i denna tråd. Med det sagt vill jag bara säga att det är väl ändå rätt stor sannolikhet att CP, hög som ett hus, mördade Palme?
Detta jag menade, logiskt sett o med tanke på både lisbeth, vittnen, cp egen utsaga är han den ende potientiella mördaren i kvarteret.

Visst, det kan vi inte veta men min magkänsla säger mordet var helt oplanerat o mer .." palme, han ska få den fan." o så pang!

Att han slank undan var rena turen blandat med dennes lokala kännedom om vägar osv.

Konspiratoriskt menade jag rättväsendet vet det var cp men man måste nu täcka spår av vetskap..lyfta den sista friande domen, luta sig med gw..nä..luktar skyldig.
Senast redigerad av Bluebeast72 2018-02-28 kl. 19:33.
Citera
2018-02-28, 19:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Detta jag menade, logiskt sett o med tanke på både lisbeth, vittnen, cp egen utsaga är han den ende potientiella mördaren i kvarteret.

Visst, det kan vi inte veta men min magkänsla säger mordet var helt oplanerat o mer .." palme, han ska få den fan." o så pang!

Att han slank undan var rena turen blandat med dennes lokala kännedom om vägar osv.

Konspiratoriskt menade jag rättväsen det vet det var cp men man måste nu täcka spår av vetskap..lyfta den sista friande domen, luta sig med gw..nä..luktar skyldig.

Du tillhör en borttynande skara.Det hade inte skakat landet i grunden om CP hade visats vara mördaren. Han blev också friad, glöm inte det.

Ingen har sett CP på brottsplatsen förutom LP och hennes tvivelaktiga vittnesmål.
Citera
2018-02-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Konspiratoriskt menade jag rättväsendet vet det var cp men man måste nu täcka spår av vetskap..lyfta den sista friande domen, luta sig med gw..nä..luktar skyldig.

Varför skulle rättsväsendet vilja skydda CP? Som dessutom är död.
Citera
2018-02-28, 19:58
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Stefan Glantz finns på Facebook och var ljushårig i tioårsåldern och påfallande blond än idag.

Per Vallin uppfattade att bland de första två som stod vid LOP så fanns det en ung kvinna som flinade. Om nu någon gjorde det, varför skulle det inte vara AH just?

var ? Stefan Glantz är 54 år
Citera
2018-02-28, 20:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Hur många gånger ska vi som är inlästa på tråden behöva upprepa att det är
till 100 % känt att Holmër inte var socialdemokrat. Snarare ganska så mörkblå.

Hans Holmer var urtypen för en streber. Han tjänade alltid makten.
Citera
2018-02-28, 20:00
Medlem
ziracorns avatar
Det inspelade video-förhöret med CP kontra Roger Ö, med en lam snut dom emellan, säger allt!
(från UG/SVTplay - om ni inte sett det redan, del 5/6)

Så skämmigt....
Citera
2018-02-28, 20:10
Medlem
Citat:
Han har sagt det i en tidningsintervju, troligtvis i någon lokaltidning. Jag har läst det men har glömt vilken tidning det var.
Det finns ett större antal tidningsuppgifter både från intervjuer och andra sammanhang
kring detta. HH kunde hålla sig väl med sossar utan att dela deras politiska tro därför
att det främjade hans karriär högst ävsevärt men han hade inga sossar som vänner mer
än Ebbe C som själv var mer av karriärist än sosse.
Citera
2018-02-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det är väl rimligare att hon litar på polisen när dom kommer dragandes med CP och sen övertygar hon sig själv? Knappast första gången i kriminalhistorien sånt händer och har den fördelen att inga konspirationer behövs som förklaring. Hela förhållandet mellan Lisbet och rättsvårdande myndigheter verkar ju osunt från början.

Som sagt är fenomenet känt. Det finns ett fall där en kvinna i USA pekade it en svart man som förövare. Hon hade ju sett honom på nära håll så han dömdes. Senare fick man en dna träff och facit som visade att gm var en vit man dömd för andra våldtäkter. I traumatiska situationer kan hjärnan spela oss spratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in