2018-02-28, 03:58
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I sanningens namn bör tilläggas att han kan ha varit bisexuell trots skördeframgångar bland kvinnorna så faktum kvarstår, HH kan ha smittats av en annan man genom sexuell kontakt och också kunnat föra en smitta vidare till en annan man.

Jag tycker att HIV hypotesen är ett sidospår som borde läggas på hyllan tills något nytt framkommer som ger anledning att titta närmare på saken. Just nu långsökt och osannolikt.

Som sagt, det finns öppna motiv så att det räcker och blir över.
Om jag inte minns fel så kom det ju fram att HH hade haft ihop med en journalist (DN?) som skrivit en bok om just HH. Så visst hade han framgång hos det motsatta könet. Sen vad han gjorde däremellan, låter jag vara osagt.
Citera
2018-02-28, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Nu när Krister Petterson går ut och säger bestämt att det inte var Christer Pettersson som sköt Palme. Samma veva som SVT kör uppdrag granskning om Christer Pettersson. Jag får då en feeling att det kan ge bäring, sista pusselbiten. Dom sitter nog redan på en lösning men väntar nog på en slags bekräftelse nu när stenen är i rullning, hoppas man nog på, skulle jag tro.. Sjukt efter så många år.

maybe after all these Years they got information they never had before!
Citera
2018-02-28, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
maybe after all these Years they got information they never had before!

Det där håller inte ens 5 sekunder. Vare sig Krister eller LGWP går på det en sekund. De framgår ganska tydligt att det inte är dem typen av uppgifter som ligger bakom optimismen.

Eftersom KP är säker på på sakliga grunder att CP inte är mannen är det ganska ihåligt att hävda en lokalike. Lämnar du dina uppgifter till PU blir du säkert artigt bemött men det skrattas åt dig vid fredagsfikan. Det har dock inte skett för då hade du haft munkavle från utredarna.
Citera
2018-02-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Nu när Krister Petterson går ut och säger bestämt att det inte var Christer Pettersson som sköt Palme. Samma veva som SVT kör uppdrag granskning om Christer Pettersson. Jag får då en feeling att det kan ge bäring, sista pusselbiten. Dom sitter nog redan på en lösning men väntar nog på en slags bekräftelse nu när stenen är i rullning, hoppas man nog på, skulle jag tro.. Sjukt efter så många år.

Även om PU vetat vem mördaren är så måste de ha bevis som håller.
Citera
2018-02-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det där håller inte ens 5 sekunder. Vare sig Krister eller LGWP går på det en sekund. De framgår ganska tydligt att det inte är dem typen av uppgifter som ligger bakom optimismen.

Eftersom KP är säker på på sakliga grunder att CP inte är mannen är det ganska ihåligt att hävda en lokalike. Lämnar du dina uppgifter till PU blir du säkert artigt bemött men det skrattas åt dig vid fredagsfikan. Det har dock inte skett för då hade du haft munkavle från utredarna.

Man är tyst i ren självbevarelsedrift. Pratar bara med dom som känner en väl o vet att man inte ljuger. Så funkar det 😉
Citera
2018-02-28, 07:33
Medlem
ieshos avatar
KP är mycket förtroendeingivande och sympatisk.
KP kommer inte att anklaga USA, NATO, SB, IB, svenska poliser, militärer eller politiker.
KP har inte CP som främsta mt gm.
KP kan inte påstå att LP såg Svarten, SE, CGÖ, AW eller AB stå där och gå runt LP och OP.
KP är säker på att kunna presentera LÖSNINGEN, och det inom 10 år.
KP kan bara presentera sådant som har anknytning till förundersökningsmaterialet.

KP sysslar med psyop...
Citera
2018-02-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Från dagens DN:

Häpnadsväckande att DNs meta-journalister inte inser att detta inte är 3 spår, utan 3 delar av ett och samma. Det är ungefär samma persongalleri i alla 3 spåren (med några extra sydafrikaner i den grenen, men att tro att syd afrikaner helt på egen hand skulle ha gjort jobbet är det nog, om ens någon, som tror).
Just bristen på helhetsbild har ju präglat hela den tidgare "utrednignen".

Var KP står när det gäller Sydafrikaspår har framgått mellan raderna. Det är inte aktuellt. KP utgår nämligen från mordplatsen och där finns absolut inget som indikerar sådant. Det har PU avfört.

Med tanke på att det framkommit att Nässen redan 2014 hörts av PU liksom säkert andra poliser kopplade till Knarkspan förstår man att det är en option som utredarna intresserat sig för omsider.

Med tanke på att det läckts att PU begärt ut uppgifter rörade personer från Must finns det oxkså fog för att det är en aktiv utredning krin även underrättelseanknutna kretsar.

That is it. Man håller helt enkelt på med kartläggningar och utredning kring de två alternativen.
Citera
2018-02-28, 07:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Skriftliga bevis?
Citera
2018-02-28, 07:37
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
GW nämner "två saker som kliar i huvet" och säger: beträffande Palme , inte beträffande Palmeutredningen. Får för mig att det handlar om något personligt om Palme.

Hej,

Lätt att hamna i tankefällan att Palme blev skjuten eftersom han var statsminister. Trots allt inte ovanligt att kända människor blir mördade av mer eller mindre personliga skäl.

Gällande intervjun med Krister Petersson uppskattar jag klargörandet att de betraktar Christer Pettersson som frikänd och utanför sökarljuset
Citera
2018-02-28, 07:38
Medlem
hehehos avatar
Kan vara tetrapackgubbarna, de har djupa fickor för en stämning.
Citera
2018-02-28, 07:38
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ideologiskt svar om motiv på ett sakligt inlägg av KP om utredningens status.

Tuten svarar på frågan "varför" när frågan är vem och hur!

Och lägger ut texten om hur infiltreradade vi varit (hela UD utom han själv) och fortfarande är i övriga inlägg. Ganska talande...

Tror de flesta som läser hans inlägg idag kan föreställa sig hur det lät (och vilka han pratade med) då när det begav sig. Ensam stod han mot Sovjetimperiets och dess kollaboratörers oändliga ondska.

Theutenberg ska ge ut två volymer till så där finns möjlighet att precisera
vad han bygger sin kommentar på.
Citera
2018-02-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Två alternativ. Erkännande + stödbevisning alternativt att man utredningsmssigt löst mordet men att ingen kan åtalas och fällas t ex pga att de inte lever längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in