Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 18:24
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Vilket jäkla svammel! Helt otroligt hur många fel man kan ha på ett några minuters anförande. Håll din kaknäbb stängd Bert vad gäller saker du inte har en aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Märklig timing också att han postar detta nu när den sista spillran av "bevis" mot CP visat sig vara förfalskad. Nästan så man undrar om någon känner sig stressad...
Vad han säger om CP är bara det vanliga. Säkert med koppling till 28 februari.

Det intressanta är att han har intervjuat folk som var inblandade i Bordellaffären och att han tänker återkomma till det i ett senare inslag.
Citera
2018-02-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag kontaktade AH om uniformen och baskern och hon svarade såhär:
Hej Lars! Tack för att du läser min berättelse. Jag har valt att inte gå in på tekniska detaljer då berättelsens fokus är på hur dessa händelser har påverkat mig. Hoppas att du förstår.
Hon vill inte blanda sig i privat-spanandet verkar det som. Vilket är förståeligt. När jag kontaktade henne hängde sig min dator.

Du tänkte inte på att fråga varför hon inte kom till Gokväll i torsdags. Om hon blev avskräckt hos Skavlan.
Citera
2018-02-17, 21:18
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Du tänkte inte på att fråga varför hon inte kom till Gokväll i torsdags. Om hon blev avskräckt hos Skavlan.
Nej, det är ju en privatsak - eller hur? Varken hon eller någon annan är ju allmän egendom som ska stå till förfogande.
Citera
2018-02-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, det är ju en privatsak - eller hur? Varken hon eller någon annan är ju allmän egendom som ska stå till förfogande.

Men du tyckte det var ok att skriva om mötet på fiket?
Citera
2018-02-17, 21:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men du tyckte det var ok att skriva om mötet på fiket?
Jag frågade om hon mindes detaljer från uniformen och hon svarade att hon hade fokus på annat. Hon har uppenbarligen ett annat perspektiv än oss som är intresserade av vad som hände ur ett nutidshistoriskt perspektiv.

Det var ingen personlig fråga och hon svarade hövligt och jag tackade henne för den intressanta berättelsen. Ja, det var OK.
Citera
2018-02-17, 21:49
Medlem
PlutoJs avatar
Jag har länge funderat över vad som är fel på Thure Nässén. Karln saknar ju allt som en duktig polis och utredare borde ha! Så oerhört enkelspårig och uppfylld av prestige.
Citera
2018-02-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Jag har länge funderat över vad som är fel på Thure Nässén. Karln saknar ju allt som en duktig polis och utredare borde ha! Så oerhört enkelspårig och uppfylld av prestige.
En kombination av överambition och brist på eftertänksamhet. Det är min gissning.
Han hade nog också ett ganska problematiskt förhållande till det bus som han hade som uppgift att motverka. På gott och ont.
En polis som knarklangare och andra gangsters i kretsen runt SC litade på. Ett ömsesidigt förtroende dem emellan som kunde slå hur fel som helst. Lillemor Östlins (hinsehäxan) berättelse om hur några busar i i kretsen runt SC redan tidigare suttit med Nässén och konspirerat mot CP.
Vad hade han lovat dem i gengäld?
Man kan bara spekulera, men om detta är sant så var Ture en förbannat dålig polis. Katastrofalt dålig!
Citera
2018-02-17, 23:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Och Hylin.... vem hade trott det.

Vem är det mellan raderna som förfalskar dvs fabricerar och lämnar till Nässen om det nu inte var han som beställt. Originalet till den påstådda telefonavlyssningen skall ju vara en buggning av porttelefonen 3 dagar tidigare. Måste vara lätt att identifiera denne person och nysta i kopplingar där. Skall vi gissa att Donald eller någon av hans kompisar var inblandade som experter på att plantera buggar?

Redan förut var det ju märkligt att spaningen mot Sigge avbröts så abrupt just en tid då det borde vara hett att bedriva spaningen? Var det så att narkotikaspaningen var i vägen för något annat av högre dignitet och beordrades ur vägen hastigt?

Det kommer nog en hel del "roddare" nu ur Det-var-Christer-kören . Dessa finns både inom media, rättsvårdande myndigheter och politiken.

+Funderar över när förfalskningen ska ha gjorts redan 1987? Eller 1988? I det senare fallet är det Tommy Lindström som håller i PU-trådarna med hjälp av Hans Ölvebro. Knarkspans chef Helge Eriksson gick i taket när han hörde om den avbrutna spaningen, den kom inte på hans order.

Donald Forsberg och hans gäng är ett altnernativ. Sedan har vi SÄPOs illegala Palmeövervakare med Robban som en av medlemmarna i den gruppen. Det saknas inte kandidater.
Citera
2018-02-17, 23:04
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ah, ok, du avsåg valet av vapen. Ja, Walls resonemang och de uppgifter de bygger på är mycket övertygande, bra.

Vapen och tänkt tillvägagångssätt. Hela PUs tankebana om Christer Petterssons motiv och utförande av MOP är så skruvad att det är ofattbart att så många personer svalt den med hull och hår.
Citera
2018-02-17, 23:18
Medlem
snillet_1s avatar
Om det Anna Hage påstår har hänt är sant så kan man undra vad som har skett i andra vittnens fall. Lisbeth? IM? AB? med flera. Anna Hage har ju egentligen inte några uppgifter som är avgörande så sett. Förutom att Lisbeth var hysterisk men det kanske också vidimeras på annat håll.
Citera
2018-02-17, 23:27
Medlem
Nu när buggningen av Sigge Cedergren åter diskuteras kan det vara värt att påpeka att bandet lika gärna kan vara förfalskat för att diskreditera Sigges vittnesmål om sina märkliga upplevelser på sin hemresa, som för att sätta dit CP. Wall driver den här hypotesen i Mörkläggning. Om bandet produceras 1987 då det enligt Wall upptäcks är det svårt att se att det produceras för att sätta dit CP.
Citera
2018-02-18, 00:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vapen och tänkt tillvägagångssätt. Hela PUs tankebana om Christer Petterssons motiv och utförande av MOP är så skruvad att det är ofattbart att så många personer svalt den med hull och hår.
Enligt känt koncept från over there:

Folklig karismatisk ledare mördas av politiskt ofarlig ’lone nut’. Gång på gång ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in