2018-02-27, 21:40
Medlem
Jag tycker A Möller kan ge av sina pengar till Akis familj en del av det hon tänker skänka till välgörenhet. Det är väl det minsta hon kan göra efter att hennes dotter dödat deras son bror och far. Nu när de inte får några pengar av häxan JM. Usch hon får behålla alldeles för mycket pengar tycker jag.
Citera
2018-02-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
GW hade nyss en slirig kommentar antydande att HD kan ta upp saken just med tanke på detta: en annan tolkning av utfallet här...

Jag såg det jag fattar inte vad han menade undrar om han gjorde det själv.
Citera
2018-02-27, 21:53
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är frestande...

Borde det inte räcka att mäta vid bryggan några gånger per dygn (ca 10), några veckor runt månadsskiftet juli/augusti (20 dagar) i några år framåt (t.ex. 5). Det blir 1000 mätningar. Om alla dessa mätningar visar på ett betydande antal kiselalger så hade HR fel...

Borde det inte gå att konstruera en automat som gör detta? Vem finansierar?

Jag tror att det skulle kunna räknas som nya bevis, men frågan är om det duger för att fallet ska tas upp igen. Frågan är om det inte är större chans att JJ, JB eller DB börjar berätta vad som hände då Aki togs av daga?
–
Ja, erkännande från någon av de tre skulle såklart slå högst, men scenariot med tester och resultat skulle nog kunna vara iaf en liten tyngd på Justitias våg!
Nån får helt enkelt uppfinna en apparat, typ en evighetsmaskin som gör pumpjobbet själv...

Citera
2018-02-27, 21:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Jag såg det jag fattar inte vad han menade undrar om han gjorde det själv.

Det är nog ofta omvänt med honom: han fattar nog men det är inte säkert att det går fram till oss....
Citera
2018-02-27, 22:43
Medlem
Citat:
GW hade nyss en slirig kommentar antydande att HD kan ta upp saken just med tanke på detta: en annan tolkning av utfallet här...

Jag tror faktiskt att HD tar upp domen betr Aki. Åtminstone hoppas jag det.
Citera
2018-02-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Ja, erkännande från någon av de tre skulle såklart slå högst, men scenariot med tester och resultat skulle nog kunna vara iaf en liten tyngd på Justitias våg!
Nån får helt enkelt uppfinna en apparat, typ en evighetsmaskin som gör pumpjobbet själv...

Automatiska provtagare finns det gott om så det vore inget problem.
Citera
2018-02-27, 22:58
Medlem
Citat:
Det är nog ofta omvänt med honom: han fattar nog men det är inte säkert att det går fram till oss....
Mm så är det förståss. Jag hoppas verkligen att fallet inte tas upp i HD
Citera
2018-02-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

HD tar inte upp rena bevisfrågor. Hovrätten dömde tack och lov rätt. Jag lämnade tråden just för att jag tyckte diskussionen i tråden var otäck och kontraproduktiv. Jag skrev tidigt att det fanns inga bevis som styrkte hur Aki dog. Det räcker inte att folk tror nu när de fått serverat Sveriges värsta kvinnliga mördare som hat objekt. Det hon gjorde mot sin mamma och pappa räcker som illdåd, utan att skjuta över målet.

Det är fullt möjligt att hon planerade och mördade Aki. Men shit happens, och det saknades bevis. Bevis är inte vad tjänstemän på försäkringsbolag påstår i syfte att hindra utbetalningar. Rätt åt dem!

Om jag får vara cynisk, så har försäkringsbolagets agerande ett orsakssamband med mordet på pappan, då det var livsfarligt att neka en så penningakåt person som Johanna pengar. Hade Johanna fått pengarna så är jag säker på att pappan hade levt i dag.

När saker lugnar er sig och eftertankens tid inträffar är det katastrof att döma en person som Johanna Möller med dubiös bevisning, när det finns tillräckligt med bevisning för att döma henne till livtids fängelse på sin pappa.

Domstolar som inte beaktar bevis seriöst är en katastrof rent generellt för rättssäkerheten, för oss alla. Hade hovrätten dömt Johanna Möller för mordet på Aki så hade detta blivit en följetång med upprepande reningsansökningar, där det kunde sluta med att förtroendet för hela domen rubbas. Hovrätten har med denna dom sett till att den är orubblig, då de inte lämnar någon ventil för att rubba domen genom resning.

Jag roas av att hon får pengarna, då försäkringsbolagen förtjänar skit, och skit ska de ha!

Är inte det humor, att hon ansträngt sig så, för att få dessa pengar, men aldrig kommer kunna använda dem? Vad ska hon köpa när hon sitter där på Hinseberg?

På ett psykologiskt plan måste det vara tortyr för Johanna Möller att vara miljonär på Hinsan.
Citera
2018-02-27, 23:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sista halmstrå är det knappast oavsett Hovrättsdom. Minsta ny bevisning så åker det här upp på bordet igen.

Nu har Johanna blivit friad i hovrätten för anstiftan/mord på Aki. Kan hon någonsin bli dömd för det i framtiden om nya bevis och erkännanden skulle komma på bordet?
Citera
2018-02-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nu har Johanna blivit friad i hovrätten för anstiftan/mord på Aki. Kan hon någonsin bli dömd för det i framtiden om nya bevis och erkännanden skulle komma på bordet?
Högst tveksamt.
Det som är fel var att det inte från början startades någon polisutredning efter AP s död.
Och gjordes ingen utvidgad obduktion heller av kvarlevorna efter AP.
Citera
2018-02-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För vår del vore det ju bara intressant, inget riskeras med detta utom för JM, men hon har då bett om det. D v s hon vill att HD ska ändra domen gällande mordet/försöket på föräldrarna men är nöjd med utslaget gällande Aki. HD kan möjligen ta upp Aki-fallet, men mycket osannolikt det andra. Frågan är om hennes överklagan kan göras ā la carte eller om hela domen måste överklagas - jag tror det senare. Frågan är om hon fått ett riktigt gott råd och har förstått detta.
Citera
2018-02-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vi har ställt oss den frågan några gånger utan att finna ett svar byggt på expertis. Som amatör skulle jag vänta mig att hon inte kan prövas för anstiftan igen, men däremot för mord, om bevis för medverkan skulle framkomma !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in