2018-02-27, 18:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, avd 9 har i ett annat inlägg hävdat något annat. Det gör att jag ännu mer ifrågasätter sanningshalten. Ibland är det svårt att minnas vad som sagts, om det inte är helt sant. "Fått tillstånd att publicera nu". Jo, pyttsan! Halledar. Och alla andra uttryck som är lätta att förstå.

Detta skrev avd 9 i första inlägget.
Det är i grund och botten från en vän, till en "riktigt nära" anhörig.

Om vi skall kunna ta dina inlägg på allvar så får du precisera var du har läst annorlunda.
Citera
2018-02-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, precis, det måste vara fruktansvärt....Kafka liknande.. och det gamla talesättet, man måste vara frisk för att orka vara sjuk, är verkligen sant, tyvärr.

Men OH sökte inte psykvård, han gnällde bara på om hur hemskt det var med barnen därhemma. Samma barn som han klankade på inför andra. Narcissist var han, det är jag rätt övertygad om nu. Kall och varm när det passade honom, och det blev barnen sjuka av...

Sen kunde han inte leva med skiten längre, för att det inte gav honom den livskvalitet han förtjänade...
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 18:43.
Citera
2018-02-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta skrev avd 9 i första inlägget.

Om vi skall kunna ta dina inlägg på allvar så får du precisera var du har läst annorlunda.

Varsågod.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En berättelse från en "nära anhörig" som är närmare än ett syskon, och som presenterar en fullständigt logisk förklaring, och som även bekräftar en hel del.
NEJ !
FEL, det är bara rappakalja och bullshit.

Men en avdankad journalist, som rycker i alla halmstrån som finns, för att synas i media.
Vinklar ett "påstått mail" från en nervös och orolig liten pianotant, som säger att han blivit flint, trotts att han varit flint i massor av år.
Och han var mörk under ögonen, som dom flesta av oss blir när vi blir trötta.
JA !
RÄTT, Elisabths vinklade historia om en nervös pianotant, den kör vi på.
Citera
2018-02-27, 18:44
Bannlyst
Citat:
JASÅ? Vad skriver du här då? Du skriver emot dig själv avd.9, varifrån du än sitter och skriver.

JA, DIN IDIOT !!
Nu läser vi tillsammans, så förklarar jag.

Berättelsen kommer från en "nära anhörig"
Det innebär en släkting til O eller H.

Som är närmare än ett syskon.
Det innebär att det INTE är en bror eller syster.

En vän till denna "nära anhöriga" har skickat PM.

Fattar du nu, eller vill du att jag ritar en bild ?
Citera
2018-02-27, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Kan vara så, men gatan får man ingen hjälp, lyssna på "Vem ska bota Maja" podradion. De valsas omkring i en vårdsektor som misstror, en del vill och gör undersökningar, andra inte, det de blev av sjukvården anmälda för att tonårsdottern hade utslag och "rashes" på armarna, förutom trötthet intermittent rörelseförmåga och hade rullstol ibland pga det.

De trodde utan att kunna kommunikation samtala med dem de hade sig framför sig, utan anmälde till Socialen att flickan skadade sig själv! Vilket var en fet lögn. Så vem kan lita på sjukvården i det läget? Man känner sig nog väldigt alienerad i det fallet.
Ja, svensk skola, socialtjänst och sjukvård är och har alltid varit fulla av brister.
Felen och övertrampen de gjort genom tiderna är oräkneliga
Ändå har inga föräldrar tidigare gemensamt dödat sin barn.
Dessa föräldrar gjorde det.

Var skulle du säga att man skulle leta för att hitta vad som är speciellt i detta ärende?
Citera
2018-02-27, 18:45
Medlem
Citat:
Varsågod.

Vännen vidarebefordrar en berättelse från en nära anhörig. Det är rätt så lätt att förstå om man läser noga och reflekterar löpande.
Citera
2018-02-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Kära anhörig. Sluta genast läs här inne. Och sök samtalsstöd.

Berättelsen ovan styrker iaf min tes att föräldrarna var känslomässigt störda eller omogna, oförmögna att be om hjälp och att någon av dem antagligen också hade vanföreställningar. Att de inte fått tillräckligt med stöd från vård, omsorg och skola.

Jag har bekanta som haft avlastningsfamilj från individ- och familjeomsorgen, andra som har korttidsboende för barn med npf. Själv har jag under en period varit tvungen att låta barnen bo I familjehem eftersom jag var opererad och rehabiliterades tillbaka till full funktionalitet. Jag har vänner vars barn legat på neo i många månader och sen dött. Jag har kroniskt sjuka barn själv, en egen npf-diagnos och jag känner nån med narkolepsi. Jag har givetvis också med tanke på detta, varit svårt deprimerad, medicinerat och i ett värsta-läge även på ett besök på psykakuten. Jag har skickat iväg vänner i ambulans till psyk och jag har gjort orosanmälan för ett grannbarn som for illa. Jag har minst tre vänner vars förälder tagit livet av sig och jag har minst en barndomsvän som blivit mördare.

Och ja. Jag är från en fin familj där allt såg kärleksfullt och fint ut för dom flesta, och folk skulle beskriva mig som snäll och som att jag gör allt för min familj. Men vilka vanföreställningar jag haft i tider av depression och ångest, det kan ingen säga.

Men om jag skulle göra nåt liknande som O och H så hoppas jag INTE att folk skriver att jag var snäll och kärleksfull och gjorde allt för mina barn och att det var synd om mig för barnen var sjuka.

Nej. Då hoppas jag att nån skriver FÖR I HELVETE HUR KUNDE VI MISSA DETTA! I fina villakvarteren, tjusiga bilen och allt. Vem kunde ha hjälpt? Om vi ändå hört av oss oftare, om jag ändå hade sett... hon måste ha varit ensam och svårt psykiskt sjuk och kapslat in det. Någon har missat att ta sitt ansvar.

Om H var så svårt deprimerad skulle O ha åkt med henne till psyk. Och båda kunde bett mor/far-föräldrar om att ta hand om barnen eller bett IFO om ett familjehem så att de själva kunde ta livet sv sig respektive göra akademisk karriär.

Historien ovan motsäger fortf inte varken psykossjukdom, narcissism eller psykopati. Eller ens scientologi-spåret.

Sorry Avd 9. Jag köper att du fått detta och jag tror på vad som står där, men jag är helt säker på att det inte är hela bilden. Och jag tror INTE att nån av föräldrarna var friska och älskade sina barn. För den man älskar mördar man inte. Om man inte är svårt psykiskt sjuk som tex Dalby-pappan eller Forsback-pappan. Och narcissister och andra psykopater kan inte älska. Antingen älskade de barnen och var båda svårt psykiskt sjuka eller så var nån av dem psykopat och bröt ner den andre så att detta kunde ske.

Solla bort 90 % av den infon.Var ju inte så att O var helt oförmögen...Jag skriver en gång till hur ska vi kunna veta när inte ens anhöriga vet ?! Agnes var redan utredd för narkolepsi dessutom.Allt startade med Borrelia som hon inte blev helt frisk ifrån.
Och om nu Hanna fått sömntabletter då skrivs de ut med restriktion och inget man kan ta död på en hel familj med ! Det ligger något annat bakom detta och mer lär vi INTE få veta förrens alla prov och spår är utredda av rättsmedicin.

Sedan ber jag er ännu en gång tänk på alla efterlevande om H och O kan ni tänka och tycka vad ni vill de kan inte ta skada men det finns kusiner i som är i tonåren och ni vet hur de kan behandla varandra om det spekuleras och florerar rykten om deras släktingar !
Citera
2018-02-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Solla bort 90 % av den infon.Var ju inte så att O var helt oförmögen...Jag skriver en gång till hur ska vi kunna veta när inte ens anhöriga vet ?! Agnes var redan utredd för narkolepsi dessutom.Allt startade med Borrelia som hon inte blev helt frisk ifrån.
Och om nu Hanna fått sömntabletter då skrivs de ut med restriktion och inget man kan ta död på en hel familj med ! Det ligger något annat bakom detta och mer lär vi INTE få veta förrens alla prov och spår är utredda av rättsmedicin.

Sedan ber jag er ännu en gång tänk på alla efterlevande om H och O kan ni tänka och tycka vad ni vill de kan inte ta skada men det finns kusiner i som är i tonåren och ni vet hur de kan behandla varandra om det spekuleras och florerar rykten om deras släktingar !

Anhöriga behöver hjälp att smälta tragedin, de kommer att få leva med den resten av sina liv. Vad andra tycker kan man inte bry sig om. Då går man under. Det gäller för brottsoffer, offentliga personer och alla andra som någon gång hamnat på Flashback.

Detta tog OH inte hänsyn till. Han trodde att lite radering på nätet skulle hjälpa och att hans egen bild av honom själv skulle vinna i slutet. Så blev det inte. Han gjorde en ruskig felbedömning. Var han så begåvad? Knappast. Han var sjuk och störd. Det är sanningen. Det krävs bådadera för att ha ihjäl sina barn. Nu är ju kusiner och andra inte OH och de ska gå med huvudet högt. Varje individ tar ansvar för sina handlingar, så även efter döden, det är uppenbart med tanke på tråden.

Om det fanns några diagnoser som kan leda till mer förståelse för brottet är det inte fel att berätta om det.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 18:59.
Citera
2018-02-27, 19:01
Medlem
Citat:
Anhöriga behöver hjälp att smälta tragedin, de kommer att få leva med den resten av sina liv. Vad andra tycker kan man inte bry sig om. Då går man under. Det gäller för brottsoffer, offentliga personer och alla andra som någon gång hamnat på Flashback.

Detta tog OH inte hänsyn till. Han trodde att lite radering på nätet skulle hjälpa och att hans egen bild av honom själv skulle vinna i slutet. Så blev det inte. Han gjorde en ruskig felbedömning. Var han så begåvad? Knappast. Han var sjuk och störd. Det är sanningen. Det krävs bådadera för att ha ihjäl sina barn. Nu är ju kusiner och andra inte OH och de ska gå med huvudet högt. Varje individ tar ansvar för sina handlingar, så även efter döden, det är uppenbart med tanke på tråden.

Och detta tror du inte anhöriga stött och blött ?? Både H och O har sina föräldrar i livet också som de dessutom är mor och farföräldrar till M och A.Tror ni de bara har accepterat detta ???!!! Vänta nu och se vad rättsmedicin säger, kunde ju bara önskat att de kunde prioritera ett sånt här fall och inte minst för anhöriga 😢
Senast redigerad av Elli09 2018-02-27 kl. 19:09.
Citera
2018-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
LÄS GÄRNA DETTA.

Jag fick OK att lägga ut det i tråden.

Citat :

Av allt som Xxxxxx har berättat så var Oskar en jättesnäll och omtänksam kille som alltid ställde upp på barnen, kollegorna etc. Han satte sig alltid på andra plats.
Hanna var också en snäll och omtänksam kvinna, dock väldigt privat av sig, hon pratade inte om privatlivet med kollegorna som Oskar gjorde.
Hanna började må väldigt dåligt i november, hon pratade med Agnes läkare och han vidarebefordrade henne till en kurator för stöd, samtidigt skrev han ut sömntabletter och någon form av lugnande tablett som hon skulle ta vid behov.
Agnes blev kraftigt försämrad omkring tredje advent, hon orkade knappt vara uppe längre. Läkaren hon hade kontaktades och dom skulle påbörja en utredning angående narkolepsi. ( dock påbörjades inte den utredningen för dom dog innan) Agnes hade ingen energi, ont i kroppen svår smärta i ben och knä.
Hon hade ofta feber och infektioner.
Någon diagnos hade hon inte fått men Hanna och Oskar hade börjat gräva i om det var vaccinationen hon fick när hon var 12 år för att förebygga livmoderhalscancern som hade orsakat Agnes all denna trötthet och smärta.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.
Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom.
Dock var hon mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, dock hade ju Agnes varit sjuk längre.
Till slut hade Hanna sagt att hon kommer ta livet av sig, och Oskar hade väl försökt prata henne till rätta men utan framgång om jag förstod Xxxxx rätt. Oskar älskade verkligen både frun och barnen och kunde inte se ett liv utan Hanna, och efter jul några dagar innan nyår då händer något, dock visste Xxxxx inte vad, men då hade dom kommit överens om att dom skulle lämna in som en familj. Jag tolkar det som att Agnes har blivit sämre, Hanna hade ingen Cancer, och Xxxxx sa att någon psykopat var han eller hon verkligen inte. Dom gjorde allt för sina barn och dom orkade inte se barnen bara bli sämre och någon diagnos hade läkarna inte kommit fram till heller. Men sjukdomen ME var det troligtvis inte. Hon har varit inne och läst på FB dagligen och har gråtit sig till söms då hon inte kan förstå hur folk kan skriva som dom gör utan att ha någon fakta framför sig.
Xxxxx berättade att Oskars syster hade pratat med Oskar den 7 jan så då levde dom.
Enligt obduktionen så dog Oskar sist men det handlar endast om några timmar efter att Hanna och barnen hade somnat in, han tog några lugnade och hängde sig i trappen, enligt Xxxxxx så hade han inte kunnat genomföra det utan tablett då han inte var den som gav upp i vanliga fall.
Barnen visste inte om vad Oskar och Hanna planerade. Där finns en film enligt Xxxxxx som är ca 17 minuter lång, där förklarar Oskar och Hanna ingående för familjer och vänner varför dom har tagit detta beslut. Filmen har också skickats ut via nätet till Oskars föräldrar varför han gjorde så var för att han inte visste om filmen på något sätt skulle komma bort i huset när dom slutligen skulle bli hittade. I brevet så framgår det en massa men den informationen hade Xxxxxx inte fått ta del av. Den var för smärtsam.
Just det den sista tiden innan jul då orkade Agnes knappt med någon hemundervisning, dom fick ta massor av pauser och glöden försvann mer och mer på Agnes, Hanna såg ingen framtid, läkarna sa ju inte rakt ut att barnen skulle dö men föräldrarna såg ju hur barnen försämrades dagligen.
Där finns inga bilder på Moa på nätet, Agnes hade Instagram och Facebook. Dock inte öppen för allmänheten sa Xxxxxx .

Jag har funderat lite på ditt inlägg under dagen och det är några saker som jag inte riktigt får ihop och undrar om du som har förstahandsinformation kan hjälpa mig.

De här sakerna som personen sagt är det information denne har fått medans de var i livet eller var det i självmordsvideon? Jag tänker främst på att H var självmordsbenägen, hur sjuk A var/blev?
Citera
2018-02-27, 19:07
Medlem
Citat:
LÄS GÄRNA DETTA.

Jag fick OK att lägga ut det i tråden.

Citat :
Någon diagnos hade hon inte fått men Hanna och Oskar hade börjat gräva i om det var vaccinationen hon fick när hon var 12 år för att förebygga livmoderhalscancern som hade orsakat Agnes all denna trötthet och smärta.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.
Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom.
Dock var hon mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, dock hade ju Agnes varit sjuk längre.
Till slut hade Hanna sagt att hon kommer ta livet av sig, och Oskar hade väl försökt prata henne till rätta men utan framgång om jag förstod Xxxxx rätt. osv .

Det här kan säkert Frank Einstein bemöta. Han hävdar att båda barnen fått diagnosen ME. Vem ska vi tro på? Din källa eller Einstein?
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 19:10.
Citera
2018-02-27, 19:12
Medlem
Citat:
Hur kan du tro på den bullshiten? Läs gärna mitt tidigare inlägg om detta eländiga, falska PM. Googla i tråden. Någon som var vän med H på Facebook ser att hon hade en vän från den organisationen. Kan vara privat för all del... men låter väl troligt att det hade med familjens situation att göra.

Jag har absolut inte sagt att jag tror på det som skrevs. Tackade snällt för infon. Tycker det är bra när saker och ting kommer upp på ytan istället för att man hänvisar till dolda pm och man inte kan bilda sig en egen uppfattning. Det har ju skrivits en hel del kring denna pm, så det var intressant att läsa, tyckte jag.

Vet inte riktig varför, men den är inte riktig trovärdig för mig. Och det är inte därför att det inte passar in i min pussel. Jag har ändrat mig när info som jag bedömde som trovärdig kom fram.

Tack också för förklaringen angående MIND.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in