2018-02-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad har du fått infon om att han skulle gått ner 10 kg? och under vilken period gjorde han det?
Rappytt blandar troligen ihop det hela. Enl pianolärarinnan hade han gått ner massor runt årsskiftet 2016/17. Fast 10 kilo tror jag inte ett dugg på. Är man redan smal, som han var, så räcker det med 3-4 kilo för att det skall synas massor. Jag själv är ett utmärkt exempel på det.
Citera
2018-02-27, 17:50
Medlem
Citat:
Vad har du fått infon om att han skulle gått ner 10 kg? och under vilken period gjorde han det?

Pianolärarinnan:
"Ursprungligen postat av manot
När pappan kom tillbaka efter tre månader hade han förändrats, berättar ”pianolärarinnan”. Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt. Hans huvud var nu helt kalt och han ”var svart under ögonen”, berättar hon. Hon trodde att han hade drabbats av någon sjukdom, kanske cancer, men hon ville inte fråga honom om detta. Det var i alla fall efter detta som den stora förändringen hos familjen började.

Se där. Ja, en del har ju spekulerat kring pappans kala huvud och att han såg sjuk ut.
Så efter pappan blir skallig så börjar hela familjen gå under?"

Detta borde då vara augusti 2017, när han meddelar att Moa ska sluta spela. De tre månaderna tolkar jag som sommarmånaderna.

Teori: Han klarade inte att vara borta från jobbet och med familjen, som var "sjuk".
Efter sommarlovet: Kraftig viktminskning.
Efter jullovet: Död
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 17:54.
Citera
2018-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Pianolärarinnan:
När pappan kom tillbaka efter tre månader hade han förändrats, berättar ”pianolärarinnan”. Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt. Hans huvud var nu helt kalt och han ”var svart under ögonen”, berättar hon. Hon trodde att han hade drabbats av någon sjukdom, kanske cancer, men hon ville inte fråga honom om detta. Det var i alla fall efter detta som den stora förändringen hos familjen började.

Se där. Ja, en del har ju spekulerat kring pappans kala huvud och att han såg sjuk ut.

Detta borde då vara augusti 2017, när han meddelar att Moa ska sluta spela.
Du glömde berätta att detta var för knappt ett år sedan. Men det gör inget. Det har säkert en stor del till denna tragedi att göra ändå. Han har säkert planerat ett år.
Citera
2018-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du glömde berätta att detta var för knappt ett år sedan. Men det gör inget. Det har säkert en stor del till denna tragedi att göra ändå. Han har säkert planerat ett år.

Citat:
Ganska klockrent. Förutom att OH inte var speciellt deprimerad, bara lite nere av situationen, utan lät sig dras med. Att leva utan Hanna, och ta allt ansvar med barnen, se barnens lidande under många år framåt (trodde han). Han drogs med.
Min spekulation.

Källa på tidpunkt? Du har väl hela tiden hävdat att Hanna varit drivande bakom morden... men du kanske har ändrat dig den senaste timmen, vad vet jag.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 17:58.
Citera
2018-02-27, 17:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Rappytt blandar troligen ihop det hela. Enl pianolärarinnan hade han gått ner massor runt årsskiftet 2016/17. Fast 10 kilo tror jag inte ett dugg på. Är man redan smal, som han var, så räcker det med 3-4 kilo för att det skall synas massor. Jag själv är ett utmärkt exempel på det.

Citat:
Pianolärarinnan:

Detta borde då vara augusti 2017, när han meddelar att Moa ska sluta spela. De tre månaderna tolkar jag som sommarmånaderna.

Teori: Han klarade inte att vara borta från jobbet och med familjen, som var "sjuk".
Efter sommarlovet: Kraftig viktminskning.
Efter jullovet: Död

Jaha du bygger det på vad pianoläraren sagt isf var det årsskiftet 2016/2017 som han hade enl. henne tappat i vikt.
Citera
2018-02-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
LÄS GÄRNA DETTA.

Jag fick OK att lägga ut det i tråden.

Det är i grund och botten från en vän, till en "riktigt nära" anhörig.

Citat :

Av allt som Xxxxxx har berättat så var Oskar en jättesnäll och omtänksam kille som alltid ställde upp på barnen, kollegorna etc. Han satte sig alltid på andra plats.
Hanna var också en snäll och omtänksam kvinna, dock väldigt privat av sig, hon pratade inte om privatlivet med kollegorna som Oskar gjorde.
Hanna började må väldigt dåligt i november, hon pratade med Agnes läkare och han vidarebefordrade henne till en kurator för stöd, samtidigt skrev han ut sömntabletter och någon form av lugnande tablett som hon skulle ta vid behov.
Agnes blev kraftigt försämrad omkring tredje advent, hon orkade knappt vara uppe längre. Läkaren hon hade kontaktades och dom skulle påbörja en utredning angående narkolepsi. ( dock påbörjades inte den utredningen för dom dog innan) Agnes hade ingen energi, ont i kroppen svår smärta i ben och knä.
Hon hade ofta feber och infektioner.
Någon diagnos hade hon inte fått men Hanna och Oskar hade börjat gräva i om det var vaccinationen hon fick när hon var 12 år för att förebygga livmoderhalscancern som hade orsakat Agnes all denna trötthet och smärta.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.
Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom.
Dock var hon mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, dock hade ju Agnes varit sjuk längre.
Till slut hade Hanna sagt att hon kommer ta livet av sig, och Oskar hade väl försökt prata henne till rätta men utan framgång om jag förstod Xxxxx rätt. Oskar älskade verkligen både frun och barnen och kunde inte se ett liv utan Hanna, och efter jul några dagar innan nyår då händer något, dock visste Xxxxx inte vad, men då hade dom kommit överens om att dom skulle lämna in som en familj. Jag tolkar det som att Agnes har blivit sämre, Hanna hade ingen Cancer, och Xxxxx sa att någon psykopat var han eller hon verkligen inte. Dom gjorde allt för sina barn och dom orkade inte se barnen bara bli sämre och någon diagnos hade läkarna inte kommit fram till heller. Men sjukdomen ME var det troligtvis inte. Hon har varit inne och läst på FB dagligen och har gråtit sig till söms då hon inte kan förstå hur folk kan skriva som dom gör utan att ha någon fakta framför sig.
Xxxxx berättade att Oskars syster hade pratat med Oskar den 7 jan så då levde dom.
Enligt obduktionen så dog Oskar sist men det handlar endast om några timmar efter att Hanna och barnen hade somnat in, han tog några lugnade och hängde sig i trappen, enligt Xxxxxx så hade han inte kunnat genomföra det utan tablett då han inte var den som gav upp i vanliga fall.
Barnen visste inte om vad Oskar och Hanna planerade. Där finns en film enligt Xxxxxx som är ca 17 minuter lång, där förklarar Oskar och Hanna ingående för familjer och vänner varför dom har tagit detta beslut. Filmen har också skickats ut via nätet till Oskars föräldrar varför han gjorde så var för att han inte visste om filmen på något sätt skulle komma bort i huset när dom slutligen skulle bli hittade. I brevet så framgår det en massa men den informationen hade Xxxxxx inte fått ta del av. Den var för smärtsam.
Just det den sista tiden innan jul då orkade Agnes knappt med någon hemundervisning, dom fick ta massor av pauser och glöden försvann mer och mer på Agnes, Hanna såg ingen framtid, läkarna sa ju inte rakt ut att barnen skulle dö men föräldrarna såg ju hur barnen försämrades dagligen.
Där finns inga bilder på Moa på nätet, Agnes hade Instagram och Facebook. Dock inte öppen för allmänheten sa Xxxxxx .

Tack för infon!

Citat:
Möjligt, men det var OH som gick ned i vikt under hösten och det är mycket typiskt för någon som lider av depression. Hanna jobbade på som vanligt på sin halvtid, medan OH inte hade någon ordning på sitt jobb, jobbade oreglerat mycket hemifrån. Hanna var den som kikade på MIND, ofta tittar ju någon för andras räkning...

Det med mind missade jag. Hur vet man att H tittade på det?
Citera
2018-02-27, 17:59
Medlem
Citat:
Jaha du bygger det på vad pianoläraren sagt isf var det årsskiftet 2016/2017 som han hade enl. henne tappat i vikt.

Nej, jag bygger ingenting på Picassos2 utsagor. Vad får dig att tro det?! Enligt min uppfattning hade han gått ned i vikt i augusti 2017. Den uppfattningen kan jag ändra när jag ser källa till infon från pianolärarinnan.
Citera
2018-02-27, 18:01
Medlem
Citat:
Källa på tidpunkt? Du har väl hela tiden hävdat att Hanna varit drivande bakom morden... men du kanske har ändrat dig den senaste timmen, vad vet jag.

Varsågod. (Ja, jag hävdar fortfarande att Hanna var den som utlöste det hela)
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

När jag frågar min källa om hon hade gjort några andra iakttagelser hos föräldrarna svarar hon att hon hade lagt märke till att pappan i början av 2017 hade förändrats. Det hade tidigare alltid varit han som körde dottern till pianolektionerna men under tre månader i slutet av 2016 och början av 2017 var det istället mamman som körde dottern till pianolektionerna.

Sen kan du själv fortsätta läsa om vad lärarinnan sa. Om man nu ska ta hennes ord för sanning.
Citera
2018-02-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för infon!

Det med mind missade jag. Hur vet man att H tittade på det?

Hur kan du tro på den bullshiten? Läs gärna mitt tidigare inlägg om detta eländiga, falska PM. Googla i tråden. Någon som var vän med H på Facebook ser att hon hade en vän från den organisationen. Kan vara privat för all del... men låter väl troligt att det hade med familjens situation att göra.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 18:05.
Citera
2018-02-27, 18:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nej, jag bygger ingenting på Picassos2 utsagor. Vad får dig att tro det?! Enligt min uppfattning hade han gått ned i vikt i augusti 2017. Den uppfattningen kan jag ändra när jag ser källa till infon från pianolärarinnan.

Jag skrev inte att du bygger på vad Picasso2 säger utan vad pianoläraren sagt.
Läs på EH blogg så kan du friska upp minnet.
Citera
2018-02-27, 18:05
Bannlyst
En berättelse från en "nära anhörig" som är närmare än ett syskon, och som presenterar en fullständigt logisk förklaring, och som även bekräftar en hel del.
NEJ !
FEL, det är bara rappakalja och bullshit.

Men en avdankad journalist, som rycker i alla halmstrån som finns, för att synas i media.
Vinklar ett "påstått mail" från en nervös och orolig liten pianotant, som säger att han blivit flint, trotts att han varit flint i massor av år.
Och han var mörk under ögonen, som dom flesta av oss blir när vi blir trötta.
JA !
RÄTT, Elisabths vinklade historia om en nervös pianotant, den kör vi på.
Citera
2018-02-27, 18:06
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att du bygger på vad Picasso2 säger utan vad pianoläraren sagt.
Läs på EH blogg så kan du friska upp minnet.

Hinner inte leta. Kan du klippa in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in