2018-02-27, 18:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hinner inte leta. Kan du klippa in?

Picasso2 var snäll och gjorde detta några inlägg tidigare.
Citera
2018-02-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En berättelse från en "nära anhörig" som är närmare än ett syskon, och som presenterar en fullständigt logisk förklaring, och som även bekräftar en hel del.
NEJ !
FEL, det är bara rappakalja och bullshit.

Men en avdankad journalist, som rycker i alla halmstrån som finns, för att synas i media.
Vinklar ett "påstått mail" från en nervös och orolig liten pianotant, som säger att han blivit flint, trotts att han varit flint i massor av år.
Och han var mörk under ögonen, som dom flesta av oss blir när vi blir trötta.
JA !
RÄTT, Elisabths vinklade historia om en nervös pianotant, den kör vi på.

Nyss var det en "vän" till ett syskon, nu är det plötsligt en "nära anhörig". Oh, hur ska du ha det? Mitt livs novell minns jag hade samma kvalitet som den här skrönan du presenterar. Lustigt nog har den samma detaljer som andra utsagor i tråden, gissningar och spekulationer. Den har plockat lite här och där och vips, en "anhörig", "vän till syskon" eller vad du nu vill tro på. Lev i din värld, men jag tror mer på ett samtal mellan två personer som existerar.

Om sedan pianolärarinnan tagit miste i sin personbeskrivning av en pappa som tog livet av sin familj, det kan vi inte veta. Men nog är det bra konstigt att ta ifrån ett sjukt barn det som ger livet lite guldkant så att säga. Inte lite korkat rent ut sagt! Om man vill att barnet ska få kraft att hantera sin påhittade diagnos. Det stinker så mycket här.

Det märkliga här är att du nedvärderar pianolärarinnan dubbelt upp. Hon är "nervös" och "tant". Vadan detta behov?

Jag har svårt att tro på personer som presenterar stavfel som signalerar "mitt livs novell-nivå".
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 18:16.
Citera
2018-02-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varsågod. (Ja, jag hävdar fortfarande att Hanna var den som utlöste det hela)
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

När jag frågar min källa om hon hade gjort några andra iakttagelser hos föräldrarna svarar hon att hon hade lagt märke till att pappan i början av 2017 hade förändrats. Det hade tidigare alltid varit han som körde dottern till pianolektionerna men under tre månader i slutet av 2016 och början av 2017 var det istället mamman som körde dottern till pianolektionerna.

Sen kan du själv fortsätta läsa om vad lärarinnan sa. Om man nu ska ta hennes ord för sanning.

Det står inget om viktminskning här.
Citera
2018-02-27, 18:16
Medlem
Citat:
Det står inget om viktminskning här.

---
Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt.
---
Det står nedanför den andra bilden med blommor.
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/
Citera
2018-02-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
---
Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt.
---
Det står nedanför den andra bilden med blommor.

Tack. Det finns mycket intressant i intervjun som jag glömt... tål att upprepas:

"Min källa berättar också att pappan, som var docent och biträdande professor i handelsjuridik vid Lunds universitet, redan som 16-årig hade kommit in på Kungliga Musikhögskolan i violin men att han hoppade av dessa studier. Det visar att även pappan var mycket musikbegåvad."

"Min sageskvinna berättar att hon uppfattade att föräldrarna var mycket fästa vid sina döttrar, även om pappan verkade ha stort kontrollbehov när det gällde barnen. Den lilla flickan fick ofta tillrättavisningar eftersom pappan tyckte att dottern pratade för mycket. Flickan tyckte heller inte om att öva pianospel i hemmet tillsammans med sin pappa eftersom han ”rättade henne hela tiden och blandade sig i hennes spel”. Det berättade flickan själv för sin pianolärarinna. Ändå uppfattade pianolärarinnan att föräldrarna var stolta över dotterns konstnärliga begåvning men att de tyckte att dottern var för mycket av en ”drömmare”."

Så föräldrarna tyckte att Moa:
- Pratade för mycket
- Rättade henne när hon spelade, och la sig i
- Var för mycket drömmare

Stackars barn! Hon var ett barn... barn ska drömma, prata så mycket de vill, göra fel...

Något säger mig att barnen var helt slut av föräldrarnas ständiga pekpinnar och förmaningar. De vägrade till slut delta i allt. OH var dum i huvudet. Enkelt uttryckt.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-27 kl. 18:23.
Citera
2018-02-27, 18:27
Medlem
Citat:
Nyss var det en "vän" till ett syskon, nu är det plötsligt en "nära anhörig". Oh, hur ska du ha det? Mitt livs novell minns jag hade samma kvalitet som den här skrönan du presenterar. Lustigt nog har den samma detaljer som andra utsagor i tråden, gissningar och spekulationer. Den har plockat lite här och där och vips, en "anhörig", "vän till syskon" eller vad du nu vill tro på. Lev i din värld, men jag tror mer på ett samtal mellan två personer som existerar.

Om sedan pianolärarinnan tagit miste i sin personbeskrivning av en pappa som tog livet av sin familj, det kan vi inte veta. Men nog är det bra konstigt att ta ifrån ett sjukt barn det som ger livet lite guldkant så att säga. Inte lite korkat rent ut sagt! Om man vill att barnet ska få kraft att hantera sin påhittade diagnos. Det stinker så mycket här.

Det märkliga här är att du nedvärderar pianolärarinnan dubbelt upp. Hon är "nervös" och "tant". Vadan detta behov?

Jag har svårt att tro på personer som presenterar stavfel som signalerar "mitt livs novell-nivå".
Nej, Avd.9 skrev ".. vän till en nära anhörig" i sitt långa inlägg. Du får nog börja gå och ta läslektioner. Jag håller med dig. Det stinker i tråden
Citera
2018-02-27, 18:30
Bannlyst
Citat:

Du verkar lite snurrig idag rappytt.
Är du ok ?
Börjar ditt minne att svika dej ??
Fera inlägg på raken har du FEL-citerat.
Även mej.
Precis som vanligt hittar du på att personer har skrivit saker som dom inte har skrivit.
Detta är DITT påstående:
Nyss var det en "vän" till ett syskon, nu är det plötsligt en "nära anhörig". Oh, hur ska du ha det? Mitt livs novell minns jag hade samma kvalitet som den här skrönan du presenterar.

Och här kommer ett urklipp på vad jag skrev på riktigt:

Det är i grund och botten från en vän, till en "riktigt nära" anhörig.

Det står överst i texten.

En annan sak rappytt.
Den riktiga median söker efter svar, precis som alla vi andra.
Konstigt att inte SVT, AFTONBLADET, EXPRESSEN eller nån annan (förutom Elisabth då) har fångat upp pianotanten.
Ingen annan vill publicera hennes historia.
Märkligt va ?
Nä, du har säkert nått kvalificerat påhittat svar på det också.
Citera
2018-02-27, 18:30
Medlem
Citat:
Tack. Det finns mycket intressant i intervjun som jag glömt... tål att upprepas:

"Min källa berättar också att pappan, som var docent och biträdande professor i handelsjuridik vid Lunds universitet, redan som 16-årig hade kommit in på Kungliga Musikhögskolan i violin men att han hoppade av dessa studier. Det visar att även pappan var mycket musikbegåvad."

"Min sageskvinna berättar att hon uppfattade att föräldrarna var mycket fästa vid sina döttrar, även om pappan verkade ha stort kontrollbehov när det gällde barnen. Den lilla flickan fick ofta tillrättavisningar eftersom pappan tyckte att dottern pratade för mycket. Flickan tyckte heller inte om att öva pianospel i hemmet tillsammans med sin pappa eftersom han ”rättade henne hela tiden och blandade sig i hennes spel”. Det berättade flickan själv för sin pianolärarinna. Ändå uppfattade pianolärarinnan att föräldrarna var stolta över dotterns konstnärliga begåvning men att de tyckte att dottern var för mycket av en ”drömmare”."

- Pratade för mycket

Stackars barn! Hon var ett barn... barn ska drömma, prata så mycket de vill, göra fel...

Något säger mig att barnen var helt slut av föräldrarnas ständiga pekpinnar och förmaningar. De vägrade till slut delta i allt. OH var dum i huvudet. Enkelt uttryckt.

Ja:-(
Och lägg härtill pianolärarinnans svar(omedvetna eller medvetna vädjan!)till pappan när han dagar innan kontaktat henne för att för evigt ställa in lillflickans pianolektioner:
Hon kan spela själv nån gång hemma. Piano/ musik är kompis för en under hela livet.
https://elisabethoglund.se/blogg/bjarredfallet-idag-kan-jag-visa-den-sista-mejlkonversationen-mellan-pianolararinnan-och-den-11-ariga -flickans-pappa/
Citera
2018-02-27, 18:37
Medlem
Citat:
Är du ok ?
Även mej.
Precis som vanligt hittar du på att personer har skrivit saker som dom inte har skrivit.
Detta är DITT påstående:
Nyss var det en "vän" till ett syskon, nu är det plötsligt en "nära anhörig". Oh, hur ska du ha det? Mitt livs novell minns jag hade samma kvalitet som den här skrönan du presenterar.

En annan sak rappytt.
Konstigt att inte SVT, AFTONBLADET, EXPRESSEN eller nån annan (förutom Elisabth då) har fångat upp pianotanten.
Märkligt va ?

JASÅ? Vad skriver du här då? Du skriver emot dig själv avd.9, varifrån du än sitter och skriver.

Citat:
En berättelse från en "nära anhörig" som är närmare än ett syskon, och som presenterar en fullständigt logisk förklaring, och som även bekräftar en hel del.
NEJ !

Men en avdankad journalist, som rycker i alla halmstrån som finns, för att synas i media.
Vinklar ett "påstått mail" från en nervös och orolig liten pianotant, som säger att han blivit flint, trotts att han varit flint i massor av år.
JA !
Citera
2018-02-27, 18:37
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och man måste vara frisk för att orka. Ingen i familjen hade orken att skrika på hjälp heller. Vad gör man när alla faller mellan de enorma maskor som faktiskt finns? Det finns otaliga historier om folk som sökt psykvård, inte fått någon hjälp, och går hem och begår självmord.
Ja, precis, det måste vara fruktansvärt....Kafka liknande.. och det gamla talesättet, man måste vara frisk för att orka vara sjuk, är verkligen sant, tyvärr.
Citera
2018-02-27, 18:39
Medlem
Citat:
Är du ok ?
Även mej.
Detta är DITT påstående:

En annan sak rappytt.
Märkligt va ?

Citat:
NEJ !

JA !

Då har vi svart på vitt att ni två inte riktigt håller er till vad ni sagt och hittat på genom tråden. Läs det feta och invänd hur mycket du vill. Vem avsändaren var till detta mytspunna PM är oklart. En novell byggd på det som redan avhandlats i tråden. Skönt att veta i vilket fall. Då blir det ignore på er två framöver. Jag har en gräns för vad jag har tid med.
Citera
2018-02-27, 18:39
Medlem
Citat:
- Pratade för mycket

Herregud vilken rappakalja. Man blir mörkrädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in