Citat:
Ursprungligen postat av
SmygarBerit
Nästan så man kan höra Johannas nervösa hjärtslag hela vägen upp hit till Norrland..
Spänningen är olidlig

Hjärtslag?
Det hörs nog inga hjärtslag på en sån vedervärdigt hjärtlös och hänsynslös sak som hon är.
Knappt en timme kvar, spänningen är olidlig och jag kommer att må olidligt dåligt om inte tingsrättens dom för henne fastställs. Nervöst nu, ingen skrivarfantasi alls
Sven-Erik Alhem intervjuas i dagens GP. Här, några delar ur artikeln.
Citat:
Alhem tror att livstidsdomen kommer att stå fast.
– Oavsett om hon döms för den tidigare makens död eller inte. Där finns en stor osäkerhet gällande om den kommer att fastställas. Där är bevisningen svag helt enkelt. De kan anse att det inte är tillräckligt styrkt. Man har ingen dödsorsak utan det är egentligen muntliga uppgifter om hennes beteende som har spelat in. Bevisningen bygger på en mängd olika hypoteser och uppgifter, säger Sven-Erik Alhem och fortsätter.
– Man ska dock ha i minne att den ansågs vara så stark som åklagaren förutsåg i och med att tingsrätten dömde henne för anstiftan. Men det kan tänkas bli en ändring där. Men jag tror inte att det blir en ändring när det kommer till påföljden. Min personliga uppfattning är att hon ska ha livstid.
Citat:
Mohammad Rajabi, Möllers expojkvän, dömdes till fängelse i 14 år och utvisning. Där tror dock Alhem att det kan bli en straffändring.– Man kan tänka sig att straffet kanske kan sänkas i och med att man ska beakta den beroendeställning han var i förhållande till den äldre kvinnan. Dessutom ska man beakta utvisningen, så det är möjlig att det kan bli något kortare. Han var ju relativt ung, konstaterar Alhem.
Citat:
Han tror att Johanna Möller kan komma att överklaga den kommande hovrättsdomen till Högsta domstolen men han tror inte att de kommer meddela prövningstillstånd.
– Det här blir sannolikt den sista akten i den här tragedin.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/nu-avg%C3%B6rs-johanna-m%C3%B6llers-%C3%B6de-1.5234219