2018-02-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskad
Karfentanil? Nått smutsigt labb i china. Kostar säkert ingenting att beställa!

Nä, han skulle väl säkert kunna tagit pengarna själv men känns som att mamman hade undrat var pengarna tog vägen.

Gick in och kollade nu, såg att det går att swisha direkt till And*eas, då kan han ju såklart ha tagit pengarna själv!

Jag trodde det va någon kontrollerad insamling av någon utomstående.

Du kanske kan tänka dig sitsen, detta är en person jag känt länge och nu får man reda på allt detta.. Man förnekar lite för sig själv antar jag.
Ja alltså de flesta verkar ju ha fattat efter det var för sent. Jahaaaaa, det var därför han somnade hur som helst. Eller också visste de närmaste men vill inte säga nåt pga inte vill bli beskyllda för att inte agera.
Citera
2018-02-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskad
Skulle bli väldigt förvånad om pengarna har gått till att köpa droger.
Jag har känt pappan rätt länge och att han har en dotter svårt sjuk i leukemi är såklart sanning.

Han är en jävel på att ljuga och är väldigt manipulativ.. Jag har som sagt känt honom ett bra tag och jag har inte ens förstått att han missbrukat!

Helt sjukt.. Hela situationen är helt sjuk! Jag trodde jag kände honom och så visar det sig att han är ett riktigt as..

Vet inte hur mycket jag borde skriva här egentligen..
Du kan väl skriva precis hur mycket eller lite du vill här?
Citera
2018-02-26, 12:23
Medlem
CharlieRs avatar
Okay, jag missade att en inte behövde vara registrerad och betalande medlem på minifil för att ladda upp. Hopplös tant, som sagt.

Förvaltningsrätten Göteborg Mål 8262-17
Citera
2018-02-26, 12:28
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Utredningen som ledde till domslutet vore guld också..
Jag har gjort en begäran om att få ta del av dessa men skulle gissa att större delen är sekretessbelagda handlingar.

Apropå missbruket hos fadern, och även potentiellt missbruk hos modern, så kollade jag in på deras (förvånansvärt öppna) facebook-sidor, och kollade rätt långt bak i tiden på diverse bilder. Pappan är uppenbart påverkad av opiater på flera bilder (kolla pupillerna, det finns några bilder där han inte är påverkad, alternativt påverkad av stimulanter, och så finns det en hel drös av bilder där pupillerna tyder på opiatbruk). Även modern har några bilder med misstänkt små pupiller. Opiatmissbruk kan absolut pågå länge utan att omgivningen märker det, men det är fullständigt abnormalt att ha barn med en person utan att märka någonting sådant - och att försvara fadern i den här situationen tyder absolut på att modern själv har liknande svårigheter.
Senast redigerad av CharlieR 2018-02-26 kl. 12:34.
Citera
2018-02-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Okay, jag missade att en inte behövde vara registrerad och betalande medlem på minifil för att ladda upp. Hopplös tant, som sagt.

Fyfan. Ett barn hann dö i deras "vård". Tur de övriga är omhändertagna!
Citera
2018-02-26, 12:50
Medlem
Citat:

Tack så mycket!
Citera
2018-02-26, 13:30
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
December, efter att i dött?

Det var många som blev upprörda i den gruppen när någon ifrågasatt aw och N samt insamlingen. Det är nog många som inte har en aning
Ja precis. Det stod i de pappren från frivården. Först blev dom omhändertagna nio dagar i september 2017, sen igen i december 2017.
Citera
2018-02-26, 16:47
Medlem
Citat:

Ja herregud. Skönt att de två barn de har kvar i livet får chans till en trygg tillvaro nu.
Citera
2018-02-26, 18:15
Medlem
Insamling tillägnad Isabell - swisha 0723mm88282 ❤
Igår hände de ofattbara. Jolines lillasyster Isabell togs ifrån oss. 😓❤ Fortfarande oklart vad som orsakat detta. Så låt oss inte spekulera utan jag tror Nathalie och Andreas berättar när dem vet och när dem känner för att berätta. ❤
Så denna insamling är tillägnad Isabell med familj ❤
Swisha till 0723mm88282. ❤
Har fått godkännande för denna insamling av Andreas.
DELA GÄRNA.

Detta ur gruppen som man ska swisha pengar till. 6 februari 2017 ges en summa på 6500 kr in på Andreas konto.
Helt jävla otroligt.
Citera
2018-02-26, 18:31
Medlem
Citat:
Igår hände de ofattbara. Jolines lillasyster Isabell togs ifrån oss. 😓❤ Fortfarande oklart vad som orsakat detta. Så låt oss inte spekulera utan jag tror Nathalie och Andreas berättar när dem vet och när dem känner för att berätta. ❤
DELA GÄRNA.

Detta ur gruppen som man ska swisha pengar till. 6 februari 2017 ges en summa på 6500 kr in på Andreas konto.
Helt jävla otroligt.
Mår illa!
Citera
2018-02-26, 18:52
Medlem
ang. insamlingarna

Citat:
DELA GÄRNA.

Helt jävla otroligt.

Totalt sanslöst. Om jag nu kan föreställa mig hur det skulle kännas att förlora ett barn, så tänker jag att livet skulle stanna upp och jag skulle hamna i en djup sorg. Jag tror inte att jag skulle starta en "insamling" till mitt döda barn?! Vad bryr man sig om pengar om man förlorat ett barn? Ingenting är väl viktigt i den stunden. Det osar och stinker om deras så kallade insamlingar. Blä och usch.

Edit: Ja, jag ser att det är någon som samlar in pengar å familjens vägnar. Men med tanke på hur de kört på med insamlingar i deras facebookgrupp så är det svårt att tänka sig att de inte ligger bakom detta också.
Senast redigerad av fet666 2018-02-26 kl. 18:55. Anledning: Måste tillägga en sak
Citera
2018-02-26, 18:59
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:

Mår illa av att läsa den där.
Mamman avbryter alltså familjebehandlingen ganska omgående.
Är inte ens närvarande när soc kommer och tar barnen?

Sen hur kan de låta ett infektionskänsligt barn dela napp och bad med andra barn?
Senast redigerad av Stupido86 2018-02-26 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in