2018-02-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu har det gått 3 månader och ingen stor upprensning.
Jag är besviken.
Vad var det jag skulle få se?

USA är vad man kan kalla för en rättsstat, de har domstolar och man måste bevisa att någon är skyldig. Som du vet så tar brottmål tid och det gäller att skaffa bevis. Dessutom så när det handlar om politik måste de vända opinionen, annars kommer ingen tro det. Just nu är man inne i ett omfattande arbeta som handlar om att vända opinionen och de gör man framförallt genom att få skurkarna att avslöja sig själva
Citera
2018-02-25, 00:06
Medlem
Till och med fake news kanalen CNN rapporterar om de uppenbara klantigheterna

Sources: Coral Springs police upset at some Broward deputies for not entering school

Q har väl flera gånger hintat om tekniken att fienden skall avslöja sig själv. Det här verkar vara en strategi som ligger när: https://stuffiwish.wordpress.com/2010/09/26/six-phases-of-the-continuum-of-military-operations/

Att följa CNNs rapportering är mycket intressant för Q har vad jag förstått tipsat om att det är straffbart att medvetet fejka nyheter om man vet att de är felaktiga. Har de förstått det kan inslaget vara ett tecken på att de är skraja och nu försöker undvika åtal
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-25 kl. 00:12.
Citera
2018-02-25, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Vad snackar du om?
Homicid rate per 100 000:

Usa: 4,88
Finland 1,6

Ja, varför skiljer det sig?
(det var väl enbart handeldsvapen?)

Citat:
Självklart är nedmonteringen av psykvården ett av problemen. Absolut. Och då än mer anledningen till att se till att mentalt instabila / psykiskt sjuka inte får lätt tillgång till automatvapen. Exakt det Obama försökte reglera och som Trump omgående bröt upp.

Vad var Trumps argument?
Citera
2018-02-25, 03:05
Medlem
Spekulation om vad som kommer hända de närmsta veckorna och vilken taktik Q har satt upp. Tagit det mesta från de som tolkar posterna från Q

Floridaskjutningen verkar ha gått åt skogen sett till de narrativ man tänkte ha. Händelsen har varit planerad och det kommer sippra ut mer bevis för det.

Att "vi" (folket) vet så mycket mer om Florida skjutningen jämfört med vad vi normalt vet beror på att det är någon som läcker, gissa vem? Det är Q (militären) som läcker information. Exempelvis att 4 poliser stod utanför och väntade, de gick inte in. En sak som vi aldrig skulle ha fått reda på om inte Q läckt den informationen. Men Q väntade lite tills MSM kommit igång, det är alltså Q och trumps vanliga taktik. Man låter deep state får hålla på en liten stund och går sedan in och tar över. Man låter skurken avslöja sig själv.

I och med att Q nu läcker vad som egentligen hände har troligen en del nyhetskanaler fått stora skälvan, CNN var inte beredda på det här och de förstår nu att de inte har kontroll på informationen. De vet förmodligen att Q sitter på en del information till som kommer läckas ut.

Det kan till och med vara så att det här var spiken i kistan för FBI, sitter Q på information som visar att FBI medvetet låtit bli att agera, kanske till och med sett till att Nikolas Cruz manipulerats för att bli motiverad att skjuta. Då har de vänt opinionen så mycket att FBI får slå igen (rensa ut och bygga upp på nytt).

Har jag förstått de som är insatta är att det är just det här man kommer starta nu. Man har uppnått en kritisk massa som förstår, de har lärt sig. Man har tillräckligt med information som med denna kritiska massa kommer kunna krossa MSM. De har inget att sätta emot för folket kommer inte tro på dem.

Nu kan de alltså sätta igång och bryta ner korrupta områden, det sker inte i morgon givetvis men det kommer troligen rätt snart saker som drar igång kvarnarna
Citera
2018-02-25, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Spekulation om vad som kommer hända de närmsta veckorna och vilken taktik Q har satt upp. Tagit det mesta från de som tolkar posterna från Q

...

Tack för bra tolkningar och inlägg.

För de som tittar in i den här tråden och undrar vad det handlar om jag kan tipsa om följande sätt att följa med i vad som Qanon skriver och tolkningar därav. Ni andra som seriöst följer detta kan säkert fylla i för intresserade nya läsare.

Qanon:s samtliga inlägg på 4chan och 8chan finns samlade här: https://qanonposts.com/
Genom att klicka på de blå länkarna i meddelandena så kan man även gå till orginalposten på 4chan/8chan och se i vilket sammanhang den skrevs.

Följande kanaler på youtube tycker jag är bra för att få en uppdatering av vad som skrivits och uppdatering av relevant nyhetsflöde i USA och hur det sammankopplar med det som Qanon skrivs:

DeceptionBytes

Destroying the Illusion

Tracy Beanz

Jerome Corsi

Sen finns det säkert fler initierade youtube-kanaler.

Den här halvtimmas långa introduktions youtube-videon är bra för att nya läsare att sätta sig in i Q-anon:

https://www.youtube.com/watch?v=U1GOoEoYLy8
Citera
2018-02-26, 09:37
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Floridaskjutningen verkar ha gått åt skogen sett till de narrativ man tänkte ha. Händelsen har varit planerad och det kommer sippra ut mer bevis för det.

Skrev ett svar i går som tydligen blev borttaget när det städats här inne av modd, men tycker delar av det verkligen hör hemma här:

Håller inte med om att Q och anhang lyckats sätta något narrativ efter Florida, snarare har jag aldrig hört en sån intensiv debatt för ökad vapenkontroll i Usa. T.o.m. NRA befinner sig på defensiven nu.

Som exempel kan man kolla på Google Trends och jämföra sökningar om gun control i efterdyningarna av Sandy Hook jämfört med Parkland. Efter Sandy Hook tog det ca 7 dagar för det hela att lugna ner sig, nu efter Parkland håller sig sökningarna uppe snart 11 dagar efter dådet:

Sandy Hook (2012): https://trends.google.se/trends/explore?date=2012-12-01%202013-01-01&q=%2Fm%2F0gff137
Parkland (2018): https://trends.google.se/trends/explore?date=2018-02-14%202018-02-26&q=%2Fm%2F0gff137
Citera
2018-02-26, 13:28
Medlem
Citat:
Håller inte med om att Q och anhang lyckats sätta något narrativ efter Florida, snarare har jag aldrig hört en sån intensiv debatt för ökad vapenkontroll i Usa. T.o.m. NRA befinner sig på defensiven nu.

Det beror nog på att du håller dig till aftonbladet
De raderar eller censurerar kanaler på youtube och facebook så fort någon nämner något kritiskt om florida skjutningen. Varför tror du de gör detta?
Givetvis är de nu livrädda och gör vad de kan för de vet att man sitter i en rävsax
Citera
2018-02-26, 14:00
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Det beror nog på att du håller dig till aftonbladet
De raderar eller censurerar kanaler på youtube och facebook så fort någon nämner något kritiskt om florida skjutningen. Varför tror du de gör detta?
Givetvis är de nu livrädda och gör vad de kan för de vet att man sitter i en rävsax

Nja, i detta fall snarare amerikanska nyhetskällor, men inte sådana du gillar (dvs nyhetsbolag i allmänhet och inte anonyma YT/twitter-konton).

Därför jag försökte mig på Google Trends, crowdsourcing liksom. Kollade du ens in länkarna?
Citera
2018-02-26, 14:07
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
En? Ok, du sökte med andra ord inte.

En som i bestämd form av användare. Inte numeriskt 1 användare. Jag betackar mig för denna typ informationsförmedling då källkritiken är lika med noll. Bara massa anonyma svepande påståenden hit och dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Om du går ut med namn och bild och inte är ensam om att säga samma sak? Ja, då tycker jag man ska undersöka det närmare. det görs väl med alla vittnen.

Tror nog polisen i Florida undersöker alla relevanta och trovärdiga vittnen. Du och jag har knappast insyn i den processen.
Citera
2018-02-26, 14:36
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
En som i bestämd form av användare. Inte numeriskt 1 användare. Jag betackar mig för denna typ informationsförmedling då källkritiken är lika med noll. Bara massa anonyma svepande påståenden hit och dit.

Ok, så information och vittnen som inte passar in i det officiella narrativ avfärdas som "anonyma, svepande påståenden hit och dit"? Fast de står med namn och bild inför tv-team.

https://www.youtube.com/watch?v=eWUrLbTVrDw

Citat:
Tror nog polisen i Florida undersöker alla relevanta och trovärdiga vittnen. Du och jag har knappast insyn i den processen.

Det får du tro. Kanske någon annan som läser här börja fundera på logiken i varför det finns vittnen som inte får komma till tals i MSM.
Citera
2018-02-26, 15:23
Medlem
Citat:
Nja, i detta fall snarare amerikanska nyhetskällor, men inte sådana du gillar (dvs nyhetsbolag i allmänhet och inte anonyma YT/twitter-konton).

Skulle det vara någon skillnad i trovärdighet mellan amerikanska nyhetskällor och aftonblandet?

New Poll Shows Only 6% of People Trust The Mainstream Media

Det du matar dig själv med är sagor och värst av allt är att du tror på dem. Alla vi andra som kan tänka, inte går på allt vi läser. Vi förstår logiken i det Q skriver, varför man nu verkar rensa rejält bland kanaler på de olika sociala plattformarna.

Ett affärsdrivande företag hade aldrig censurerat på det viset, de sociala plattformarna vet självklart vilka magneter dessa är för att få tittare. Nu får de vända sig till andra plattformar som kommer få ett uppsving
Citera
2018-02-26, 19:46
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Det du matar dig själv med är sagor och värst av allt är att du tror på dem. Alla vi andra som kan tänka, inte går på allt vi läser. Vi förstår logiken i det Q skriver, varför man nu verkar rensa rejält bland kanaler på de olika sociala plattformarna.

Och ändå "lyfter" inte Q? Var än den Qrabiska våren? Var är massdemonstrationerna med Q-citat på plakaten? Var är policy-förändringarna byggda på Q's läror? Var är stormen? Vad är 'deep state' och var är dessa fall? Allt jag ser är ett snart halvår av bullshit.

Du kan tramsa runt i det här träsket hur länge du vill. Men att du, som dagligen kommer med påståenden från anonyma forum på nätet, som du sedan aldrig lyckas bevisa, snackar om "sagor" är skrattretande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in