2018-02-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack
Men hur kom KiMs väninna May den "hemliga vännen" på spåren? Så att hon kunde intervjua henne? Verkar skumt om Madsen skulle tipsat May om henne. Typ, -Fråga min hemliga vän.- Jag har haft en SMS konversation om mina mordplaner på skämt med henne.

Jag tror nog att det är DK som avses som "älskarinnan".
Älskarinnan som vänt sig till polisen med SMS bevis och som skall vittna mot Madsen.
Eller är jag ute och cyklar (mycket att läsa in i tråden för mig tydligen.)
Är det någon som orkar förklara kort?
Konstnären benämner sig själv som enbart vän och PM för "lillebror" iallafall..
Hur hon kom vänninan på spåren vet ju inte jag. Jag var inte med. Men pratar man med tillräckligt mkt folk så hamnar man rätt till slut. DK är säkert älskarinnan. Väninnan m sms:en är nån annan.
Citera
2018-02-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur hon kom vänninan på spåren vet ju inte jag. Jag var inte med. Men pratar man med tillräckligt mkt folk så hamnar man rätt till slut. DK är säkert älskarinnan. Väninnan m sms:en är nån annan.

https://www.bt.dk/krimi/elskerinde-beskylder-peter-madsen-for-at-planlaegge-ubaadsdrab-nu-svarer-hans
Til mediet fortalte kvinden, at hun i ugerne op til Kim Walls død nærmest dagligt var i kontakt med Madsen. Veninden havde været i gang med et videoprojekt, som hun havde svært ved at gøre færdigt, og derfor havde hun i sjov bedt Peter Madsen om motivere hende med en trussel.

'Han siger, at han har en drabsplan i ubåden. Jeg siger, at jeg ikke er bange, og at han skal være mere truende. Han fortæller om de værktøjer, han vil bruge, og jeg siger, at det stadig ikke er truende', står der angiveligt i beskederne.
Derfra blev scenariet angiveligt mørkere - til at Peter Madsen ville invitere en veninde om bord på ubåden og angiveligt ville skære hende i stykker.
På daværende tidspunkt tog kvinden ikke truslerne seriøst. Men i dag siger hun, at hun føler skyld over, at hun ikke reagerede. Beskederne er efterfølgende blevet delt med politiet, fremgår det af artiklen.

Älskarinnan ber Madsen hota henne för att hon ska göra färdigt ett videoprojekt.
Hon är själv med på noterna och säger att hon fortfarande inte är rädd,han måste hota henne mer.
Inte ens när han går in på verktygen han ska använda mot henne i sin mordplan blir hon rädd,tycker att han ska hota henne ännu mer. Tydligen hemma med SM- snack.
OBS.Men idag säger hon att hon känner sig skyldig. Hm. Låter väldigt mycket som DK tycker jag med tanke på korkade grejer hon sagt tidigare. Vi får väl höra själv när hon vittnar. Den 26 mars om jag inte missminner mig.
EDIT: I rubriken står det "Älskarinnan beskyller M för mordplan..."
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-26 kl. 09:25.
Citera
2018-02-26, 09:29
Medlem
Citat:
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-jeg-skal-vidne-i-sagen/7054212
Den enda "älskarinna" som vi känner till är DK. Hon är dessutom gammal vän till PM sedan 12 år tillbaka.
Men du kan ha rätt. Jag tyckte dock KiMs vänninas beskrivning stämde väl in på DK som hade daglig kontakt med Madsen.
Det är fler det är uppenbart. DK har aldrig sagt nåt om att han skrivit om mordplaner i sms tex. Inget tyder på att DK är konstnär. Sedan känner vi också till den senaste i raden fd porrskådis som berättade om sina upplevelser med Madsen. Enligt flera uppgifter har han träffat flera olika.
Citera
2018-02-26, 09:53
Medlem
Citat:
https://www.bt.dk/krimi/elskerinde-beskylder-peter-madsen-for-at-planlaegge-ubaadsdrab-nu-svarer-hans
Til mediet fortalte kvinden, at hun i ugerne op til Kim Walls død nærmest dagligt var i kontakt med Madsen. Veninden havde været i gang med et videoprojekt, som hun havde svært ved at gøre færdigt, og derfor havde hun i sjov bedt Peter Madsen om motivere hende med en trussel.

'Han siger, at han har en drabsplan i ubåden. Jeg siger, at jeg ikke er bange, og at han skal være mere truende. Han fortæller om de værktøjer, han vil bruge, og jeg siger, at det stadig ikke er truende', står der angiveligt i beskederne.
Derfra blev scenariet angiveligt mørkere - til at Peter Madsen ville invitere en veninde om bord på ubåden og angiveligt ville skære hende i stykker.
På daværende tidspunkt tog kvinden ikke truslerne seriøst. Men i dag siger hun, at hun føler skyld over, at hun ikke reagerede. Beskederne er efterfølgende blevet delt med politiet, fremgår det af artiklen.

Älskarinnan ber Madsen hota henne för att hon ska göra färdigt ett videoprojekt.
Hon är själv med på noterna och säger att hon fortfarande inte är rädd,han måste hota henne mer.
Inte ens när han går in på verktygen han ska använda mot henne i sin mordplan blir hon rädd,tycker att han ska hota henne ännu mer. Tydligen hemma med SM- snack.
OBS.Men idag säger hon att hon känner sig skyldig. Hm. Låter väldigt mycket som DK tycker jag med tanke på korkade grejer hon sagt tidigare. Vi får väl höra själv när hon vittnar. Den 26 mars om jag inte missminner mig.
EDIT: I rubriken står det "Älskarinnan beskyller M för mordplan..."
Tvä kärestor då.
Citera
2018-02-26, 09:57
Medlem
Citat:
Du förnekar dig aldrig.SUCK! När ska du förstå att det var SLUMPEN som gjorde att det blev KiM?
Hade Madsen givit klartecken för intervjun direkt så hade hon troligtvis överlevt liksom alla journalister före henne.
Hade hon kommit med sin intervjuförfrågan ett år tidigare så hade hon överlevt likaså.
Jag känner ingen skadeglädje över alla de motgångar Madsen lidit de sista 5 åren. För jag är övertygad om att det var dessa trauman som ledde fram till mordet på KiM. Och hade det inte blivit KiM så hade det troligtvis blivit någon annan kvinna. Och det hade varit precis lika tragiskt.
En grandios Narcissist kan nog inbilla sig vad som helst om vem som helst som atraherar dem.
Madsen var en bruten man på gränsen till något slags sammanbrott tror jag. Om alla journalister levde efter dina snäva gränser, vad hade vi i allmänheten vetat då? Enligt dig är det väl triggervarning på det mesta utom husmanskostrecept och virkningsbeskrivningar.

Detta är din personliga teori som man kan tro på eller ej. Inget facit med andra ord. Ändå svarar du som om jag vore helt dum i huvudet, eftersom jag inte slukar din teori med hull och hår.. :-o

Du VET INTE om det var slumpen. Du tror det. Det är en stor skillnad. Du säger att ”så här är det”.. och förutsätter att vi andra håller med.

Hur många av de andra kvinnliga journalisterna som tidigare har intervjuat Madsen har gjort det i ubåten ensamma på kvällskvisten?

Livet är inte svart eller vitt. Man behöver inte nöja sig med virkningsbeskrivningar som journalist bara för att man inte kammar medhårs alla galningar och gör intervjuer med dem i deras ”tortyrkammare”.
Citera
2018-02-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det är fler det är uppenbart. DK har aldrig sagt nåt om att han skrivit om mordplaner i sms tex. Inget tyder på att DK är konstnär. Sedan känner vi också till den senaste i raden fd porrskådis som berättade om sina upplevelser med Madsen. Enligt flera uppgifter har han träffat flera olika.

Fast "konstnären" är ju den kvinna som PM ansökt om att få träffa enskilt i häktet, en vän. Kvinnan som fått iMessagen vet vi inte vad hon sysslar med.

May J kontaktade alla PMs Facebookvänner:

I went on Madsen’s Facebook page and sent friend requests to every one of his contacts there. I spoke to dozens of people connected to Madsen—family members, lovers, collaborators, fans, and childhood friends, many of whom would not allow their names to be used for this story.
I HAD BEEN in Copenhagen a week when I went looking for a woman I knew did not want to talk to me. She was a friend and recent sexual partner of Madsen’s. She lived in a converted building in Refshaleøen.

Det är väl heller inte meningen att vi ska kunna luska ut vem personen är. Om materialet stämmer kommer det helt säkert att tas upp under rättegången.
Senast redigerad av diva59 2018-02-26 kl. 10:15.
Citera
2018-02-26, 10:22
Medlem
Det här med SMS till en av sina älskarinnor där Madsen skriver att han har med en vän. Tolkar jag det rätt? Det är väl det han skrivit?

Tror ni det kan finnas ens en liten chans att han hade med den del av sin mordplan på riktigt också? Dvs att det finns en annan person med på ubåten. Huruvida denna blivit upplockad efteråt jag vet inte var, eller gömt sig (finns det ens någon plats att gömma sig på båten? Eller följde kanske Kim inte med ner förrän senare?

För min del har jag aldrig trott att det varit någon annan än Madsen själv, men SMS:et är intressant ur den synpunkten att Madsen ska ha nämnt det för att "skrämmas mer".
Citera
2018-02-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Det här med SMS till en av sina älskarinnor där Madsen skriver att han har med en vän. Tolkar jag det rätt? Det är väl det han skrivit?

Tror ni det kan finnas ens en liten chans att han hade med den del av sin mordplan på riktigt också? Dvs att det finns en annan person med på ubåten. Huruvida denna blivit upplockad efteråt jag vet inte var, eller gömt sig (finns det ens någon plats att gömma sig på båten? Eller följde kanske Kim inte med ner förrän senare?

För min del har jag aldrig trott att det varit någon annan än Madsen själv, men SMS:et är intressant ur den synpunkten att Madsen ska ha nämnt det för att "skrämmas mer".

Det är en kvinna, en älskarinna (fd?) som bor på Refshaleöen - konstnär - som hade en sms-konversation med Madsen. Hon behövde lite inspiration och bad honom skriva nåt läskigt. Då messade han om att han skulle bjuda in en kvinna till ubåten. Vilka verktyg han skulle ta med sig. Att han skulle döda kvinnan i ubåten. Denna kvinna hade ett par veckor före Kim, blivit inbjuden till ubåten. Eftersom hon visste att Madsen var gränsöverskridande, och inte kunde ta ett nej för ett nej, så hade hon tackat nej till ubåtstur.

Förutom detta så hade han tidigare, tillsammans med några polare, suttit på kvällar och de hade fantiserat om bästa sättet att bli av med en kropp. Och de kom överens om Kögebukten.

Sammantaget kan man nog tänka sig att han hade långt gångna planer på mord så småningom.
Citera
2018-02-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fast "konstnären" är ju den kvinna som PM ansökt om att få träffa enskilt i häktet, en vän. Kvinnan som fått iMessagen vet vi inte vad hon sysslar med.

May J kontaktade alla PMs Facebookvänner:

I went on Madsen’s Facebook page and sent friend requests to every one of his contacts there. I spoke to dozens of people connected to Madsen—family members, lovers, collaborators, fans, and childhood friends, many of whom would not allow their names to be used for this story.
I HAD BEEN in Copenhagen a week when I went looking for a woman I knew did not want to talk to me. She was a friend and recent sexual partner of Madsen’s. She lived in a converted building in Refshaleøen.

Det är väl heller inte meningen att vi ska kunna luska ut vem personen är. Om materialet stämmer kommer det helt säkert att tas upp under rättegången.

Det är inte påvisat VEM Madsen velat ha besök av i häktet. Det kan vara konstnären, det kan också vara May Jeong (journalisten), då Madsen bjudit in henne att besöka honom. Det kan också vara nån helt annan person. Vad vi VET är att han önskat att slippa besöksrestriktionerna då han önskade besök av någon, men tingsrätten nekade detta.
Citera
2018-02-26, 10:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Håller fullständigt med #develi i sina kommentarer. Rak och trovärdig beskrivning på hur en gärningsman som Madsen fungerar och vad som driver honom. Och att planen med intervjun i ubåten helt enkelt var att där skulle han utföra sitt sadistiska dåd. Utan några förberedande "krusiduller" som t.ex att han kanske trodde att han kunde förföra henne och att ett "nej" resulterade i vansinnet med tortyr och mord. Absolut inte - planen och målet var att få den intet ont anande Kim till ubåten, en överraskande attack och övermanning - låsa fast offret - utföra den bestialiska tortyren, mordet och styckningen. Det var hans "sexuella" akt, hans sexualsadistiska motiv.

I Lisa Holm-tråden var det många skribenter som inte kunde fatta (ville fatta) att det var ett sexuellt motiv, med den tydliga sexualsadistiska bevisningen. De ville få det till att det nog hellre var ett misslyckat våldtäktsörsök. De kunde inte ens förstå att hängning, silvertejpat ansikte, blottat kön och bröst hade något med "sexuellt motiv" att göra då det inte fanns tecken på penetrering.

Tror inte att Madsens motiv är speciellt olikt Nerijus motiv. Det handlar om att locka till sig ett lämpligt offer (kan vara ren tillfällighet eller ett offer de "stalkat"), övermanna offret och försätta det i en situation där de ej kan försvara sig, låsa armar, ben osv. Offret blir ett objekt de utnyttjar för att få utlopp för sina sjuka lustar för att känna makt, kontroll och den ultimata sexuella tillfredsställelsen. Genom att framkalla dödsångest, smärta och död.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror inte att han inbillade sig att hennes kontakt var en invit - jag tror däremot hon blir det lämpliga offer han suktat efter och en viss ödesdiger kväll bestämmer han sig.

Uppsåt betvivlar jag inte, den inre sjuka filmen har garanterat rullat länge, troligen avancerat över tid.

Hans storhetsvansinne (som flertal skribenter nämnt) ses väl redan då han säger sig vilja göra en kriminell handling; glida in i egethändigt bygge, landa på dansk mark, jagad av polis och njuta av all uppståndelse.
Det är väl bara att byta ut orden kyrktorn/luftballong till hamn/ubåt.
Uppståndelse blev det, kriminellt var det med råge även om han inte pratar mord år 2014.
Det verkar hur som haver sippra ut delar av hans inre grandiosa fantasivärld.

Att locka med sig en ung tjej, frihetsberöva, utföra fruktansvärda sexuella övergrepp och försöka dölja mord är knappast unikt och patetiska bortförklaringar har man hört till leda.
Det enda udda är aktuell brottsplats, det är väl få förunnat att äga en ubåt...
Jag ser det som ett direkt uppsåt och snarare planerat.
För min del indikerar den sammantagna bilden att han har all potential; från störd barndom, rubbat narcisstiskt beteende, sjuka sexuella intressen och mörka samkväm, sms och verktyg han släpar med sig.
För att inte tala om själva gärningen.
Citat:
Det som framkommit kring PM - vars personlighet klassas som farlig enligt ÅK - är av annan kaliber (via undersökning av dator, via mordets utförande, via berättelser om sexuella förehavanden och sms med mordplaner osv).
Enligt åtal sägs det ha varit förberett och planerat med tanke på det han släpat med sig in i ubåten från allt mellan nylonsnören till såg och bultband.
Det sorts mord han genomfört uppstår knappast i stundens hetta, ur tomma intet. Nåt lär galningen ha suktat efter redan innan med tanke på grovt sexuellt övergrepp, så ja, det ligger väldigt nära till hands att han fantiserat.
Citat:
Då gör jag ett förtydligande om aktuellt ämne, dig personligen bryr jag mig inte ett skvatt om.

1. Jag anser att din mening var lösryckt ur ett större sammanhang och gav ingen substans.
2. Jag anser att det inte låter relevant att PM inbillade sig att Kim gav honom en invit, var nån sorts själsfrände baserad på denna mening.
3. Ej heller att han mördat abrupt av nån sorts besvikelse via uppbyggda förväntningar.
4. Fortsättningsvis ser jag det grova våldsbrottet som planerat utifrån det jag beskrivit - antingen via den tekniska bevisning som hittills framkommit och även vad sådana här bisarra män brukar ägna sig åt dess innan dvs vidriga fantasier.

Citat:
På så vis. Du är alltså gammal i gamet. Hädanefter ska jag inte låta mig luras av någons avatar. (Ungdomlig fåfänga och plutiga läppar.) Jag trodde att du var väldigt ung och anpassade mig efter det. Sorry! My mistakes were made for you, att jag var så dum att jag tog dig på allvar. Hoppas att åtminstone du fick något ut av det.
Ok, så när du blir helt överkörd av en kunnigare skribent så skyller du på att du trodde skribenten var väldigt ung pga avataren (?!)och därför "anpassade" dig efter det. Det låter som en märklig bortförklaring.
Citera
2018-02-26, 10:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
1/ Vilken specifik mening är det du tänker på?
2/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
3/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
4/ Där förstod jag inte riktigt vad du menade? Det här är ju ett debattforum. Vi vänder och vrider, diskuterar fram och tillbaka i olika scenarier. Det är ju ingen mer än PM som vet säkert vad som hänt och varför, eller hur?
Fakta ska man inte förvränga, även om man gillar att brodera ut saker. Avdelning "blyg viol med rosiga kinder" bland annat. Det där om kvinnors sexfantasier är helt klart fantasier från dig, om du inte visar belägg.
Är säker på att PM planerat detta. Det är åklagaren också och han kommer visa det. Längtar till den 8/3
Citera
2018-02-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en kvinna, en älskarinna (fd?) som bor på Refshaleöen - konstnär - som hade en sms-konversation med Madsen. Hon behövde lite inspiration och bad honom skriva nåt läskigt. Då messade han om att han skulle bjuda in en kvinna till ubåten. Vilka verktyg han skulle ta med sig. Att han skulle döda kvinnan i ubåten. Denna kvinna hade ett par veckor före Kim, blivit inbjuden till ubåten. Eftersom hon visste att Madsen var gränsöverskridande, och inte kunde ta ett nej för ett nej, så hade hon tackat nej till ubåtstur.

Förutom detta så hade han tidigare, tillsammans med några polare, suttit på kvällar och de hade fantiserat om bästa sättet att bli av med en kropp. Och de kom överens om Kögebukten.

Sammantaget kan man nog tänka sig att han hade långt gångna planer på mord så småningom.

Det är förfärligt sorgligt att inte stackars Kim kollat upp honom djupare vad gäller sadism, eller sorgligt att hon inte kände den andra personen (kvinnan som kunnat varna henne). Man kan spekulera i all evighet.. men sorgligt är det..

Hoppas verkligen att han åker dit så det stänker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in