2018-02-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men PM vet att han måste bli överbevisad så därför håller han fast vid sin pinsamt korkade lögn.

Håller med 100%

Han har gjort precis så hela tiden.
Citera
2018-02-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vem har sagt det var till DK han skrev om mordplaner? För femtielfte gången han hade fler älskarinnor e dyligt
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-jeg-skal-vidne-i-sagen/7054212
Den enda "älskarinna" som vi känner till är DK. Hon är dessutom gammal vän till PM sedan 12 år tillbaka.
Men du kan ha rätt. Jag tyckte dock KiMs vänninas beskrivning stämde väl in på DK som hade daglig kontakt med Madsen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-25 kl. 20:26.
Citera
2018-02-25, 20:33
Medlem
Citat:
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-jeg-skal-vidne-i-sagen/7054212
Den enda "älskarinna" som vi känner till är DK. Hon är dessutom gammal vän till PM sedan 12 år tillbaka.
Men du kan ha rätt. Jag tyckte dock KiMs vänninas beskrivning stämde väl in på DK som hade daglig kontakt med Madsen.
Om du talar om kvinnan som han hade den sjuka sms-konversationen, så kom vi överens om i tråden att det säkert inte var DK. Hon var nämligen namngiven tidigare i artikeln. Medan denna kvinna var "hemlig". Kvinnan bor på Refshaleöen - gör DK det? Kvinnan var konstnär - det tror jag inte att DK är.
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-25 kl. 20:37.
Citera
2018-02-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Precis vad jag tror också. Möjligen hade hon tid att skriva sina SMS, dem tror jag nämligen att hon skrev, och inte Madsen.

Sen band han henne som du sa, och medan hon var utom sig skräckslagen, vändes hans ögon runt och hon fick se den Madsen som vissa andra sett skymten av, och så grymtade han väl något i stil med "Nu vil du og jeg have lidt sjov.."

Fiktivt ja, men inte helt otroligt. Fy fasiken vilken vidrig jävel vi har att göra med.

Låter trovärdigt. Det fanns ingen anledning att bjuda på vin och på det sättet förföra KW. Jag tror inte att det överhuvudtaget skulle ha eggat Madsen. Grejen var väl tvärtom att utan förförelse "ha lite kul med KW"?

Det är väl rädslan och skräcket som eggat den här sortens gärningsmän. Och sen strax innan dödsögonblicket ögonen på offret när hon väl inser att loppet är kört.
Citera
2018-02-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha, a mixed scenario. Superbra jobbat.

Sådär komplext har jag inte tänkt. Jag tror att din teori ligger väldigt nära sanningen.

Den grandiose nörden tror han ska ragga, får nobben, och får ett för aspies typiskt tokspel.

Nu är det inte bara verktyg eller en laptop som får ta stryk...

Däremot tror jag att PM var beredd att döda. Men det behöver inte ha varit hans A-plan.
Tack. Alltid trevligt när någon förstår.
Jag har en alternativ teori också som är mer lik övrigas skribenter.
Men onödigt att predika för kören tycker jag så den teorin behåller jag för mig själv.

Ja, som Leif GW brukar säga,-Man ska inte krångla till det,-varför krångla till det?
Jag har skrivit några scenarier tidigare om vad som utlöste katastrofen ombord. Och varje gång har det varit att Madsen byggt upp enorma förväntningar, grandiost inbillat sig att den unga kvinnan på fullt allvar, inte bara var en själsfrände/likasinnad utan också genuint intresserad av honom själv.
Om man ska tro de vittnesmål som kommit fram så har ju Madsen blivit nobbad av en rad kvinnor närmaste tiden före ubåtsfärden. Jag misstänker även att det var slitningar i hans äktenskap med S.
Så med tanke på hur fylld av entusiasm,iver och förtjusning som Madsen verkar vara när han står i tornet med KiM på deras färd ut mot Middlegrundsfortet så tror jag att hans passion samt förväntningar var enorma och byggdes på mer och mer.

Kim ser närmast ut som en blyg viol med rosiga kinder och det är möjligt att han missförstod hennes blyghet (osäkerhet över PMs begeistring kanske?) som att hon var förälskad i den store Raket-Madsen.
En sak att fundera över är ju också, att om PM verkligen planerade att mörda just KiM. Varför fick hon vänta så länge på svar om sin intervjuförfrågan? Och om PM verkligen ville mörda för mördandets egen skull, varför betalade han bara inte en prostituerad,lätt bedagad kvinna som ej skulle saknats inom närmsta veckorna? En annan fråga är varför en yrkesman skulle planera ett mord så taffligt?
Ville han utföra ett mord i ekonomibudgettklassen? Tänker inte gå in på all ologik där såvida inte någon frågar mig.
Mer än att järnrör hade PM gott om. Ett järnrör till vardera mindre kroppsdel= 5 st + 1 st till plastkassen med kläder och kniv, återstår endast 4 st järnrör kvar till den kritiska, stora kroppsdelen torson.
En man som är expert på att räkna på tyngder,matematik och fysik. (?!)
Planeringen tror jag åklagarsidan får stora problem med att bevisa.
Såvida de inte har en del gömda kort i rockärmen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-25 kl. 22:24.
Citera
2018-02-25, 21:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men det håller jag med om, hadde dom kört en rejäl undersökning av ubåten hadde dom säkert hittat något. Men endå, kanske inte nog för att dömma honom. Kom också ihåg att då hadde Madsen varit nydusjad och utan spår av bensplinter och DNA. Hadde så torson inte flutit i land, och dom inte hittat resten av kroppen, ja då hadde det blivit svårt att setta dit honom. Tror jag.

Hade man inte hittat kroppen hade han blivit fälld för vållande till annans död, minst, eventuellt grovt, eller kanske till och med mord i alla fall. Indiciekedjan och alla de bevis man fann i ubåten samt på PM hade räckt rätt långt. Lite av KW's blod på en av de slipade skruvmejslarna som fanns ombord och vips är han rätt kokt även om kroppen inte hittats. Bara det faktum att han inte kallat på hjälp när det inträffat en allvarlig olycka ombord, att han erkänner att han gjort sig av med kroppen men inte kan eller vill anvisa platsen adderar också en hel del. Så man kan verkligen inte utan vidare dra slutsatsen att han inte blivit fälld för mord även om kroppen inte hittats.
Citera
2018-02-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du talar om kvinnan som han hade den sjuka sms-konversationen, så kom vi överens om i tråden att det säkert inte var DK. Hon var nämligen namngiven tidigare i artikeln. Medan denna kvinna var "hemlig". Kvinnan bor på Refshaleöen - gör DK det? Kvinnan var konstnär - det tror jag inte att DK är.
OK. Jag kan ha missat något i tråden. Det låter ju som den här "hemliga väninnan" som PM vill ha brevkontakt med nu i fängelset. https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-nekas-en-privat-kontakt-med-hemlig-van/
Men varför vill han ha det? Om även "hemliga väninnan" har förrått/svikit honom och anmält deras SMS konversation till polisen?
DK har tydligen svängt i lojalitet. Innan ville hon gifta sig med karln även om han styckat KiM.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-avslojade-sin-mordplan-for-sin-alskarinna/
Citera
2018-02-25, 21:51
Medlem
Citat:
OK. Jag kan ha missat något i tråden. Det låter ju som den här "hemliga väninnan" som PM vill ha brevkontakt med nu i fängelset. https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-nekas-en-privat-kontakt-med-hemlig-van/
Men varför vill han ha det? Om även "hemliga väninnan" har förrått/svikit honom och anmält deras SMS konversation till polisen?
DK har tydligen svängt i lojalitet. Innan ville hon gifta sig med karln även om han styckat KiM.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-avslojade-sin-mordplan-for-sin-alskarinna/
Jag TROR det är henne, hemliga väninnan, han vill ha besök av resp brevkontakt. Men det kan också vara Kims väninna journalisten som han önskar ha besök av. Hursom så får han inte besök av någon alls just nu.

DK har haft den goda smaken att backa. DÅ - då trodde hon ju faktiskt att han var helt oskyldig, att häktningen var ett misstag i princip. Men inte nu längre. Nu har han inte en enda vän kvar.

Välkommen tillbaka förresten
Citera
2018-02-25, 21:56
Medlem
Citat:
Så med tanke på hur fylld av entusiasm,iver och förtjusning som Madsen verkar vara när han står i tornet med KiM på deras färd ut mot Middlegrundsfortet så tror jag att hans passion samt förväntningar var enorma och byggdes på mer och mer.

Han ser inte ut så. Han ser ut som en illamående skamsen katt som väntar på att slå till. Han ser ut att veta att han är stygg och känner viss oro över det.

Jag uppfattar honom som driftsstyrd. Han kunde inte stå emot. Och det gjorde honom allmänt illamående, skamsen och orolig.

Han visste ju om riskerna. De var lätta att inse.
Citera
2018-02-25, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Den tionde augusti var Raket-Madsen en knäckt man på alla plan.
Så där satt M och funderade dystert och kom så att tänka på journalisten KiM. Kunde hon vara en själsfrände?
....“knivlekar kan vara märkligt ljuvliga“. Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit?
Citat:
Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.
Artikeln inleds med 50 shades ur ett BDSM-perspektiv (stycket du citerar ur), stora delar handlar sen snarare om säkerhet och betoning att inte bruka våld.
Du tycker inte han skulle ha lagt an lite mer om han nu inbillat sig att Kim vore en "själsfrände"? Svarat på sms, träffats på nåt fik? Använt hela den narcisstiska paletten för att snärja henne?

Jag tror inte att han inbillade sig att hennes kontakt var en invit - jag tror däremot hon blir det lämpliga offer han suktat efter och en viss ödesdiger kväll bestämmer han sig.
Citat:
Nog för att jag tror att PM mördade KiM uppsåtligt. Men jag tror inte att han överlade så länge. Det var som hans mordfantasier kraschlandade i verkligheten och blev till en nu-eller-aldrig-situation.
Uppsåt betvivlar jag inte, den inre sjuka filmen har garanterat rullat länge, troligen avancerat över tid.

Hans storhetsvansinne (som flertal skribenter nämnt) ses väl redan då han säger sig vilja göra en kriminell handling; glida in i egethändigt bygge, landa på dansk mark, jagad av polis och njuta av all uppståndelse.
Det är väl bara att byta ut orden kyrktorn/luftballong till hamn/ubåt.
Uppståndelse blev det, kriminellt var det med råge även om han inte pratar mord år 2014.
Det verkar hur som haver sippra ut delar av hans inre grandiosa fantasivärld.
Citat:
Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls.
Att locka med sig en ung tjej, frihetsberöva, utföra fruktansvärda sexuella övergrepp och försöka dölja mord är knappast unikt och patetiska bortförklaringar har man hört till leda.
Det enda udda är aktuell brottsplats, det är väl få förunnat att äga en ubåt...
Jag ser det som ett direkt uppsåt och snarare planerat.
För min del indikerar den sammantagna bilden att han har all potential; från störd barndom, rubbat narcisstiskt beteende, sjuka sexuella intressen och mörka samkväm, sms och verktyg han släpar med sig.
För att inte tala om själva gärningen.
Citat:
Kim ser närmast ut som en blyg viol med rosiga kinder och det är möjligt att han missförstod hennes blyghet (osäkerhet över PMs begeistring kanske?) som att hon var förälskad i den store Raket-Madsen.
Är det sista fotot du pratar om?
Blyg viol? Kim har utsatt sig för risker som journalist på platser de flesta inte skulle vilja beträda, hon har knappast beskrivits i termer som varken blyg eller osäker.
Senast redigerad av develi 2018-02-25 kl. 22:14.
Citera
2018-02-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Han ser inte ut så. Han ser ut som en illamående skamsen katt som väntar på att slå till. Han ser ut att veta att han är stygg och känner viss oro över det.

Jag uppfattar honom som driftsstyrd. Han kunde inte stå emot. Och det gjorde honom allmänt illamående, skamsen och orolig.

Han visste ju om riskerna. De var lätta att inse.
"Illamående skamsen katt"! Ja,mellan varven ser han lite kufisk ut.
Kanske är det stegrande extas/pilskhet eller kanske som du säger, skam.
Men å andra sidan, känner "psykopater" skam/skuld någonsin?
Han kanske bara är en "Aspie" och de kan nog känna skuldmedvetenhet (Jag är ej expert på NPF men andra här kanske vet?) Narcissist är han dock så det skriker om det.
När han talar med seglarna verkar han väldigt uppåt samt glad i hågen iallafall.
"Det verkade som att han ville göra ett gott intryck på henne.Verkade sympatisk samt öppenhjärtlig." säger ena seglaren.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zqvP5/rasmus-motte-kim-och-peter-i-ubaten--forsvunnen-timmar-senare
Citera
2018-02-25, 23:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hade man inte hittat kroppen hade han blivit fälld för vållande till annans död, minst, eventuellt grovt, eller kanske till och med mord i alla fall. Indiciekedjan och alla de bevis man fann i ubåten samt på PM hade räckt rätt långt. Lite av KW's blod på en av de slipade skruvmejslarna som fanns ombord och vips är han rätt kokt även om kroppen inte hittats. Bara det faktum att han inte kallat på hjälp när det inträffat en allvarlig olycka ombord, att han erkänner att han gjort sig av med kroppen men inte kan eller vill anvisa platsen adderar också en hel del. Så man kan verkligen inte utan vidare dra slutsatsen att han inte blivit fälld för mord även om kroppen inte hittats.

Nej, det kan man inte , men om inget DNA hadde hittats på Madsen, alla verktyg etc var undanröjda och kroppen inte hadde hittats. Ja då hadde dom eventuellt bara haft nån liten blodflekk att gå på och den behöver ju inte betyda allvärlden. Iallafall inte mord, om Madsen hadde haft nån troverdig förklaring att komma med.( Vi pratar ju nu om en scenario där allt har gått som jag tror Madsen planerade det.) Hadde dom funnit blodrester lite överallt i båten håller jag med, då skulle det varit svårt för Madsen att hitta en bra förklaring.
Senast redigerad av kugutt 2018-02-25 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in