2018-02-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Artikeln inleds med 50 shades ur ett BDSM-perspektiv (stycket du citerar ur), stora delar handlar sen snarare om säkerhet och betoning att inte bruka våld.
Du tycker inte han skulle ha lagt an lite mer om han nu inbillat sig att Kim vore en "själsfrände"? Svarat på sms, träffats på nåt fik? Använt hela den narcisstiska paletten för att snärja henne?

1/Jag tror inte att han inbillade sig att hennes kontakt var en invit - jag tror däremot hon blir det lämpliga offer han suktat efter och en viss ödesdiger kväll bestämmer han sig.

2/Uppsåt betvivlar jag inte, den inre sjuka filmen har garanterat rullat länge, troligen avancerat över tid.

Hans storhetsvansinne (som flertal skribenter nämnt) ses väl redan då han säger sig vilja göra en kriminell handling; glida in i egethändigt bygge, landa på dansk mark, jagad av polis och njuta av all uppståndelse.
Det är väl bara att byta ut orden kyrktorn/luftballong till hamn/ubåt.
Uppståndelse blev det, kriminellt var det med råge även om han inte pratar mord år 2014.
Det verkar hur som haver sippra ut delar av hans inre grandiosa fantasivärld.

Att locka med sig en ung tjej, frihetsberöva, utföra fruktansvärda sexuella övergrepp och försöka dölja mord är knappast unikt och patetiska bortförklaringar har man hört till leda.
Det enda udda är aktuell brottsplats, det är väl få förunnat att äga en ubåt...
Jag ser det som ett direkt uppsåt och snarare planerat.
För min del indikerar den sammantagna bilden att han har all potential; från störd barndom, rubbat narcisstiskt beteende, sjuka sexuella intressen och mörka samkväm, sms och verktyg han släpar med sig.
För att inte tala om själva gärningen.

3/Är det sista fotot du pratar om?
Blyg viol? Kim har utsatt sig för risker som journalist på platser de flesta inte skulle vilja beträda, hon har knappast beskrivits i termer som varken blyg eller osäker.

1/Så kan det ha varit. Som jag skrev till en annan skribent så har jag en annan teori också.
En som är snarlik er andras. Men det skadar inte att tänka i andra alternativsförklaringar.
Det kan också ha varit en redan väldigt "tilltufsad"mans desperata sökande efter en ljusstrimma i mörkret att boosta sin redan så knäckta självkänsla med. Han hade ju redan fått nobben av en rad kvinnor (det var han inte van vid) när han så kom att fundera på KiMs intervjuförfrågan av en impuls.
Kanske att (min tänkta) avspisning av KiM var den sista droppen som fick bägaren att rinna över totalt för PM.
Vem vet? Vet du?

2/ Enligt forskning på området är våldtäkt den vanligaste fantasin som rullar i huvudet på kvinnor under sexualakten.
Av någon anledning blir kvinnor upphetsade av denna fantasi. Betyder det att kvinnor på fullt allvar vill bli våldtagna? Nix,pix! Några få procent vill kanske det. Men de flesta kvinnor lever i skräck för att råka ut för det på RIKTIGT.
Så fantasier behöver nödvändigtvis inte betyda att man vill göra det i verkligheten. I fantasin har man kontrollen själv.
I fantasin kan man kosta på sig att fantisera allt möjligt sjukt. Fantasier är gratis och utan konsekvenser. Sedan finns det sjuka individer som verkligen vill göra verklighet av sina fantasier. Det ville kanske PM. Vem vet? Vet du?

3/Det är min subjektiva uppfattning om hur hon ser ut på fotona. Jag talade inte om hennes personlighet.
Men enligt vittnesmål ler hon bara tyst och vinkar till dem hon möter på vägen.
Vad hon kände vet vi inte. Kände hon obehag? Kände hon enbart välbehag? Vem vet? Vet du?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-25 kl. 23:46.
Citera
2018-02-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag TROR det är henne, hemliga väninnan, han vill ha besök av resp brevkontakt. Men det kan också vara Kims väninna journalisten som han önskar ha besök av. Hursom så får han inte besök av någon alls just nu.

DK har haft den goda smaken att backa. DÅ - då trodde hon ju faktiskt att han var helt oskyldig, att häktningen var ett misstag i princip. Men inte nu längre. Nu har han inte en enda vän kvar.

Välkommen tillbaka förresten
Tack
Men hur kom KiMs väninna May den "hemliga vännen" på spåren? Så att hon kunde intervjua henne? Verkar skumt om Madsen skulle tipsat May om henne. Typ, -Fråga min hemliga vän.- Jag har haft en SMS konversation om mina mordplaner på skämt med henne.

Jag tror nog att det är DK som avses som "älskarinnan".
Älskarinnan som vänt sig till polisen med SMS bevis och som skall vittna mot Madsen.
Eller är jag ute och cyklar (mycket att läsa in i tråden för mig tydligen.)
Är det någon som orkar förklara kort?
Konstnären benämner sig själv som enbart vän och PM för "lillebror" iallafall..
Citera
2018-02-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du kan mycket väl ha rätt.

Otroligt korkat av KW att smickra/locka alla tokar genom att beskriva knivlekar som "curiously sweet". Hon skulle ha kunnat skriva att någon intervjuobjekt ANSER ATT... Nu kan man även läsa det som om det vore KW:s egen åsikt angående knivlekarna.

Jag förstår att syftet med att uttrycka sig så var säkert delvis för att locka läsaren och skaffa diskussionsunderlag.. Plus kanske att legitimera dessa tokar som tycker om att skära i varandra.

Men det är otroligt korkat att försöka legitimera idioti.
Du förnekar dig aldrig.SUCK! När ska du förstå att det var SLUMPEN som gjorde att det blev KiM?
Hade Madsen givit klartecken för intervjun direkt så hade hon troligtvis överlevt liksom alla journalister före henne.
Hade hon kommit med sin intervjuförfrågan ett år tidigare så hade hon överlevt likaså.
Jag känner ingen skadeglädje över alla de motgångar Madsen lidit de sista 5 åren. För jag är övertygad om att det var dessa trauman som ledde fram till mordet på KiM. Och hade det inte blivit KiM så hade det troligtvis blivit någon annan kvinna. Och det hade varit precis lika tragiskt.
En grandios Narcissist kan nog inbilla sig vad som helst om vem som helst som atraherar dem.
Madsen var en bruten man på gränsen till något slags sammanbrott tror jag. Om alla journalister levde efter dina snäva gränser, vad hade vi i allmänheten vetat då? Enligt dig är det väl triggervarning på det mesta utom husmanskostrecept och virkningsbeskrivningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-26 kl. 01:07.
Citera
2018-02-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hade ju inte gått - han hade ju strimlat henne i vaginan. Och det var en del av tortyren. Eller missförstår jag dig?
Jahaja, jag hade ingen aning att han hade våldfört sig på henne så jag har alltid trott att eftersom hon avled nere i ubåten av en olyckshändelse men istället för att åka tillbaka till land och tillkalla hjälp fick dansken panik och ville göra sig av med kroppen. Men som jag förstår nu så hade han gjort saker med henne och sedan styckat kroppen.
Citera
2018-02-26, 01:11
Medlem
Autobahn76s avatar
Är det någon som vet var man kan se dokumentären "Ubådssagen" utan att behöva registrera sig och betala hos station 2?
Citera
2018-02-26, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/Så kan det ha varit. Som jag skrev till en annan skribent så har jag en annan teori också.
En som är snarlik er andras. Men det skadar inte att tänka i andra alternativsförklaringar.
För all del, det är ett fritt land. Man kan skriva otaliga teorier. Jag har dock ifrågasatt en lösryckt mening ur en större artikel som du baserar din alternativa tes på.
Citat:
2/ Enligt forskning på området är våldtäkt den vanligaste fantasin som rullar i huvudet på kvinnor under sexualakten.
Av någon anledning blir kvinnor upphetsade av denna fantasi. Betyder det att kvinnor på fullt allvar vill bli våldtagna? Nix,pix! Några få procent vill kanske det. Men de flesta kvinnor lever i skräck för att råka ut för det på RIKTIGT. Så fantasier behöver nödvändigtvis inte betyda att man vill göra det i verkligheten. I fantasin har man kontrollen själv. I fantasin kan man kosta på sig att fantisera allt möjligt sjukt. Fantasier är gratis och utan konsekvenser. Sedan finns det sjuka individer som verkligen vill göra verklighet av sina fantasier. Det ville kanske PM. Vem vet? Vet du?
Ämnar inte sväva ut om folks sexuella fantasier, undrar dock vilken forskning du stödjer dig på.

Det som framkommit kring PM - vars personlighet klassas som farlig enligt ÅK - är av annan kaliber (via undersökning av dator, via mordets utförande, via berättelser om sexuella förehavanden och sms med mordplaner osv).
Enligt åtal sägs det ha varit förberett och planerat med tanke på det han släpat med sig in i ubåten från allt mellan nylonsnören till såg och bultband.
Det sorts mord han genomfört uppstår knappast i stundens hetta, ur tomma intet. Nåt lär galningen ha suktat efter redan innan med tanke på grovt sexuellt övergrepp, så ja, det ligger väldigt nära till hands att han fantiserat.
Citat:
3/Det är min subjektiva uppfattning om hur hon ser ut på fotona. Jag talade inte om hennes personlighet.
Men enligt vittnesmål ler hon bara tyst och vinkar till dem hon möter på vägen.
Vad hon kände vet vi inte. Kände hon obehag? Kände hon enbart välbehag? Vem vet? Vet du?
Javisst är det är subjektivt. Det är en grynigt foto som inte visar "rosiga kinder".
Avslappnad och glad var dock ordval från den som sett dem IRL. I det läget lär hon vara helt ovetande.
"Välbehag" är ett ord jag inte befattar mig med gällande Kim - bilden är snarare obehaglig med tanke på att hon strax ska plågas till döds av den sjuka jävel som står bredvid henne.
Senast redigerad av develi 2018-02-26 kl. 01:20.
Citera
2018-02-26, 01:41
Medlem
Citat:
För all del, det är ett fritt land. Man kan skriva otaliga teorier. Jag har dock ifrågasatt en lösryckt mening ur en större artikel som du baserar din alternativa tes på.

Ämnar inte sväva ut om folks sexuella fantasier, undrar dock vilken forskning du stödjer dig på.

Det som framkommit kring PM - vars personlighet klassas som farlig enligt ÅK - är av annan kaliber (via undersökning av dator, via mordets utförande, via berättelser om sexuella förehavanden och sms med mordplaner osv).
Enligt åtal sägs det ha varit förberett och planerat med tanke på det han släpat med sig in i ubåten från allt mellan nylonsnören till såg och bultband.
Det sorts mord han genomfört uppstår knappast i stundens hetta, ur tomma intet. Nåt lär galningen ha suktat efter redan innan med tanke på grovt sexuellt övergrepp, så ja, det ligger väldigt nära till hands att han fantiserat.
Javisst är det är subjektivt. Det är en grynigt foto som inte visar "rosiga kinder".
Avslappnad och glad var dock ordval från den som sett dem IRL. I det läget lär hon vara helt ovetande.
"Välbehag" är ett ord jag inte befattar mig med gällande Kim - bilden är snarare obehaglig med tanke på att hon strax ska plågas till döds av den sjuka jävel som står bredvid henne.
Märklig konversation. Jag upplever inte att du svarar på vad jag skriver. Det känns mer som du är ute efter mig.
Om det är något som retar dig så får du gärna prata ur skägget så att jag förstår vad du är ute efter.
Jag tål dessutom konstruktiv kritik.
Jag menar inte att vara otrevlig. Men är det något du vill ha fram så kan du kanske omformulera det till en konkret fråga så lovar jag att svara så gott jag kan.

PS:Enligt vad Madsen sägs "släpat" med sig. Plastkassar,buntband,snören,sax, och andra bra-att-ha grejer brukar finnas på båtar.
Likaså bör spännband funnits på ubåten för att hala upp tunga grejer genom luckan osv.
Däremot ej såg eller tio st järnrör.Såvida det inte finns en jäkligt bra förklaring till något projekt på Bornholm eller i ubåten.
Tyngsta beviset enligt mitt förmenande är skruvdragaren.(Men även den kunde tagits med pga Bornholmsresan. Eller som erotisk tortyrleksak.)
Troligtvis en med laddningsbara batterier och tillhörande bits som man kan byta efter behov
dvs mejslar och borr med olika diameter. De har en magnet i botten, bara att klicka i och lätt att byta under arbetets gång. De är ca 15 mm långa. Troligtvis har PM slipat om en stjärnskruvmejsel,15 mm.
Detta kan också ha varit grejer som Madsen använde när han dyrkade hårt SM med likasinnade partners. Alltså tortyrleksaker hur sjukt det nu än låter. Men det händer att läkare får plåstra om sådana här SM -skador i kvinnors underliv.Vad det gäller mitt utryck "blyg viol och rosiga kinder" så ska det inte tolkas bokstavligt. Violer är blå och rosor röda ju. Men hon ser ut som en rar,blyg flicka nästan. Och självklart min subjektiva uppfattning.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-26 kl. 02:38.
Citera
2018-02-26, 02:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Märklig konversation. Jag upplever inte att du svarar på vad jag skriver. Det känns mer som du är ute efter mig.
Om det är något som retar dig så får du gärna prata ur skägget så att jag förstår vad du är ute efter.
Jag tål dessutom konstruktiv kritik.
Jag menar inte att vara otrevlig. Men är det något du vill ha fram så kan du kanske omformulera det till en konkret fråga så lovar jag att svara så gott jag kan.
Då gör jag ett förtydligande om aktuellt ämne, dig personligen bryr jag mig inte ett skvatt om.

1. Jag anser att din mening var lösryckt ur ett större sammanhang och gav ingen substans.
2. Jag anser att det inte låter relevant att PM inbillade sig att Kim gav honom en invit, var nån sorts själsfrände baserad på denna mening.
3. Ej heller att han mördat abrupt av nån sorts besvikelse via uppbyggda förväntningar.
4. Fortsättningsvis ser jag det grova våldsbrottet som planerat utifrån det jag beskrivit - antingen via den tekniska bevisning som hittills framkommit och även vad sådana här bisarra män brukar ägna sig åt dess innan dvs vidriga fantasier.

Var det otydligt ändå får du signalera.
Citera
2018-02-26, 02:52
Medlem
Citat:
Då gör jag ett förtydligande om aktuellt ämne, dig personligen bryr jag mig inte ett skvatt om.

1. Jag anser att din mening var lösryckt ur ett större sammanhang och gav ingen substans.
2. Jag anser att det inte låter relevant att PM inbillade sig att Kim gav honom en invit, var nån sorts själsfrände baserad på denna mening.
3. Ej heller att han mördat abrupt av nån sorts besvikelse via uppbyggda förväntningar.
4. Fortsättningsvis ser jag det grova våldsbrottet som planerat utifrån det jag beskrivit - antingen via den tekniska bevisning som hittills framkommit och även vad sådana här bisarra män brukar ägna sig åt dess innan dvs vidriga fantasier.

Var det otydligt ändå får du signalera.
1/ Vilken specifik mening är det du tänker på?
2/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
3/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
4/ Där förstod jag inte riktigt vad du menade? Det här är ju ett debattforum. Vi vänder och vrider, diskuterar fram och tillbaka i olika scenarier. Det är ju ingen mer än PM som vet säkert vad som hänt och varför, eller hur?
Citera
2018-02-26, 03:17
Medlem
develis avatar
Citat:
1/ Vilken specifik mening är det du tänker på?
2/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
3/ OK. Så länge man håller sig till ämnet får man tycka/tro vad man vill.
4/ Där förstod jag inte riktigt vad du menade? Det här är ju ett debattforum. Vi vänder och vrider, diskuterar fram och tillbaka i olika scenarier. Det är ju ingen mer än PM som vet säkert vad som hänt och varför, eller hur?
Men herre gud, backa och se vad jag ifrågasätter från början dvs den mening du skrev av från artikeln: “knivlekar kan vara märkligt ljuvliga“.

Utifrån denna har du sen fått det till att PM inbillar sig att:
"KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan."
"Kunde hon vara en själsfrände?"
"Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit?"

Jag ifrågasätter eftersom hon likaväl tar upp annat, jag ser det som lösryckt. Hon recenserar inledningsvis till en välkänd film och fan vet om hans ens läst artikeln.

Självklart är det enbart PM som vet vad som försiggår i hans störda hjärna men viss aktivitet återspeglas i det yttre - via sms till ett eller flera KK, via återberättelser om hans förehavanden, via vad som hittats i datorn.
Det är väl ingen som inbillar sig att en sadist inte har sjuka fantasier?
Att han är sadist framkommer av mordets genomförande.

Du skriver:
"Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls."

Om han nu bär in material och verktyg - inklusive såg - till ubåten så indikerar väl ändå detta på en planering,

Därav ifrågasätter jag din alternativa teori via det du skriver = debatt.
Citera
2018-02-26, 04:29
Medlem
Citat:
Men herre gud, backa och se vad jag ifrågasätter från början dvs den mening du skrev av från artikeln: “knivlekar kan vara märkligt ljuvliga“.

Utifrån denna har du sen fått det till att PM inbillar sig att:
"KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan."
"Kunde hon vara en själsfrände?"
"Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit?"

Jag ifrågasätter eftersom hon likaväl tar upp annat, jag ser det som lösryckt. Hon recenserar inledningsvis till en välkänd film och fan vet om hans ens läst artikeln.

Självklart är det enbart PM som vet vad som försiggår i hans störda hjärna men viss aktivitet återspeglas i det yttre - via sms till ett eller flera KK, via återberättelser om hans förehavanden, via vad som hittats i datorn.
Det är väl ingen som inbillar sig att en sadist inte har sjuka fantasier?
Att han är sadist framkommer av mordets genomförande.

Du skriver:
"Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls."

Om han nu bär in material och verktyg - inklusive såg - till ubåten så indikerar väl ändå detta på en planering,

Därav ifrågasätter jag din alternativa teori via det du skriver = debatt.
1/Det låter ju inte alls som du läst vad jag skrivit. Min långa alternativa teori som du anmärkte på.
Jag lämnade en länk till bdsm-spåret tex. Som jag tycker är vettigt. Det kanske inte du tycker.
När det gäller Kims artikel så får du kanske tänka på att Madsen lider troligtvis av mer än en störning.
Nu är det ingen som har tillgång till hans RPU. Men en teori är bl.a att han lider av Narcissistisk personlighetsstörning med drag av psykopati. Det har även diskuterats av kriminologer. En narcissist har ett enormt behov av att bli beundrade. Av att spegla sig i andra människor. Den lilla meningen i Kims artikel kunde trigga igång hans inbillningsförmåga+hennes intervjuförfrågan. Säkerligen har hon skrivit en smula insmickrande till PM för att säkerställa intervjun som hon så gärna ville ha.
PM har säkerligen gått igenom hennes CV. Läst hennes reportage om Idi Amins tortyrgrottor samt reportaget om vampyrsex osv. Han kan tolkat detta sammantaget som att KiM själv hade ett intresse av tortyr och kinky sex. Självklart har KiM skrivit om många helt andra ämnen. Men dem var PM nog inte så intresserad av att läsa. En Narcissist kan vara enormt grandios och inbillningsjuk.

2/ Peter Madsen är en sexualsadist. Det finns sexualsadister som söker hjälp av psykiatrin och får det också för att hålla sina tvångsfantasier i schack. En del sexualsadister har sökt hjälp mot sina tvångsfantasier samt tvångshandlingar men inte blivit tagna på allvar. Sedan har de gjort precis det mord som de beskrivit för psykiatrin (om de blivit tagna på allvar hade det troligtvis inte hänt).
Sexualsadism är en parafili som kan ha starka tvångsfantasier samt även starkt tvångshandlande. Tvång, det hörs på namnet att det inte är frivilligt. Dvs att de inte kan stoppa ibland, även om de skulle vilja det. När det leder till mord brukar sexualsadism räknas som sjukdom, åtminstone i Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexualsadism
Sedan finns det sexualsadister som inte vill ha hjälp. En del sexualsadister finner frivilliga partners som vill torteras erotiskt. En del finner tom frivilliga offer som vill mördas. Det senare är i lag förbjudet. Ett fall i Tyskland tex. där blev mördaren dömd för dråp eftersom det fanns inspelat att det var frivilligt från offrets sida. Att få sin penis avskuren och tillagad. Efter att de båda älskarna ätit av hans penis förblödde han ihjäl,vrålandes av smärta i ett badkar. Helt frivilligt. Du får läsa på om parafilier,de allra flesta harmlösa men några farliga. Det är inte förbjudet att vara tex nekrofil,pedofil eller sexualsadist.
Så länge man inte skadar någon. Det här har tjatats i tråden så mycket att jag inte trodde någon missat det.
Mot denna bakgrunden förstår du kanske bättre hur jag menar. Det är fortfarande inget försvar.
Bara en alternativ förklaring. En av sammanlagt två som jag har.
Om PM sökt hjälp för det här men inte fått det så hade det ju åtminstone varit en förmildrande omständighet.
Men vad vi vet har han aldrig sökt hjälp för sina tvångsfantasier, som kommer i pressade situationer och svåra perioder.
Jag har förklarat sågen i mitt första inlägg (alternativ) samt de övriga grejerna i min EDIT i förra svaret.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-26 kl. 04:31.
Citera
2018-02-26, 05:41
Medlem
develis avatar
Citat:
När det gäller Kims artikel så får du kanske tänka på att Madsen lider troligtvis av mer än en störning.
Nu är det ingen som har tillgång till hans RPU. Men en teori är bl.a att han lider av Narcissistisk personlighetsstörning med drag av psykopati.
Jag har full koll på både NPS, psykopati samt sexuell sadism - jag klara mig utan dina wiki-lektioner.
Att han kollat upp henne rent generellt betvivlar jag inte, han kan ha gjort en research. Såpass slug är han säkert och det är inte ovanligt att kartlägga potentiella offer.
Faller samman med planering, hoppas hans dator är full av sökningar kring Kim Wall.
Ingetdera ökar dock tilltron gällande din teori för min del:

"Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls"
Citat:
Om PM sökt hjälp för det här men inte fått det så hade det ju åtminstone varit en förmildrande omständighet.
För vem?

Inte Kim iaf och påföljdsfrågan baseras på särskild hänsynslöshet, den extrema grymhet han utsatt henne för, hennes lidande och utdraget förlopp. Hon var helt skyddslös. Fortsättningsvis påverkar grad av planering och hur slug han varit aka förslagenhet.
Det är aktuell gärning och närliggande tid (pre-, per- och post) som bedöms.

Men tack för diskussionen, analysen av dina tolkningar är jag klar med och tror nog vi kan enas om att han är ett fullständigt äckel som ska låsas in väldigt, väldigt länge med tanke på det han gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in