2018-02-26, 00:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det scenariot har jag haft uppe ett flertal gånger. Att frun mördat barnen och tagit livet av sig. OH upptäcker det, blir förtvivlad, men vill inte att hustrun ska få skulden, utan delar den med henne. Han känner sig också delvis skyldig till allt, som gått in i fruns psyksnurr under många år. Ja, visst, så kan det vara.

Kommer även att tänka på scenariot, vem skulle tro honom om han ringer polisen för att larma att hela hans familj ligger död?

Fast båda föräldrarna hade ju skrivit under självmordsbrevet. Då mycket mer troligt att frun redan dödat barnen och han kommer hem och hon berättar vad hon gjort, mannen känner skuld och allt blir såklart becksvart, de skriver gemensamt under brevet och han hjälper frun att dö om hon inte dog av överdos, men det har ju skrivits om att hon inte dött på exakt samma sätt som barnen, vet inte om det stämmer?
Citera
2018-02-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag ligger lite efter i trådläsningen. Förmodligen har någon redan föreslagit det men jag tror att det har blivit ett misstag i linkedin. Jag tror att hon var tingsnotarie 1996-1999 och inte 2006-2009. Om det är så stämmer datumen.

Ja, så måste det vara. Bra iakttaget. Då kan vi nog sluta fundera på om mamman lidit av psykisk sjukdom under livet.
Citera
2018-02-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur många karaktärsmord sker här dagligen på FB?

Det var inte frågan. Inte heller förminskar det skulden för det karaktärsmord som sker i detta fall.

Som många aktivt deltar i här.

På synnerligt lösa boliner.
Senast redigerad av Remark 2018-02-26 kl. 00:47.
Citera
2018-02-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast båda föräldrarna hade ju skrivit under självmordsbrevet. Då mycket mer troligt att frun redan dödat barnen och han kommer hem och hon berättar vad hon gjort, mannen känner skuld och allt blir såklart becksvart, de skriver gemensamt under brevet och han hjälper frun att dö om hon inte dog av överdos, men det har ju skrivits om att hon inte dött på exakt samma sätt som barnen, vet inte om det stämmer?

Så kan det också vara... nattsvart tragedi för OH i sådant fall så klart. Om det skulle vara på det sättet så faller också en del pusselbitar på plats. Trådryktet om att HB kollat på Mind, uttalandet från kollegan till OH om att det som inte fick hända, hände. Kan mamman ha uttalat att hon hade dödsplaner?
Citera
2018-02-26, 00:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kanske kan hustruns situation ha varit utslagsgivande, och han kan också på ett känslomässigt plan ha varit beroende/påverkad av henne (och hennes bedömning av barnens sjukdom). - I brist på relevant info kan man kanske också tänka sig att han ställdes inför fullbordat faktum (3 döda) och därefter i något slags förvirrat ädelmod arrangerade det hela som en samförståndslösning. - Men alla scenarion befinner sig endast på ett högst teoretiskt plan eftersom vi saknar alltför många beståndsdelar i fallet.

Förvisso är det så. Likväl tror jag inte hustrun gjort något utan att han varit införstådd med det. Det vore ett stort svek. I så fall måste hon vara mycket illa däran känslomässigt, vilket förvisso inte är otänkbart. Har de kämpat en längre period då de varit medvetna om mammans hypotetiskt förestående bortgång kan de ha alienerats något från varandra, om hon "gått in i sig själv", och barn och arbete tagit upp tiden för båda.

Sanning att säga så kan ju lite av varje ha hänt på slutet, men man borde kunna hålla för troligast att de tänkt på varandras och barnens bästa tillsammans ända in i slutet. Det borde ligga närmast till hands. Ändå måste man fråga sig... det blir ju någonstans att han dör mest för deras skull, men det är möjligt att han inte kunde föreställa sig att leva vidare helst på egen hand heller. Om det hade gått för sig utan skuld och ansvar...
Citera
2018-02-26, 01:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Biologiska modern bor i V Frölunda och fadern i Borås med ny kvinna. Kommer inte ihåg när de skilde sig men får kolla upp i Sveriges befolkning vid tillfälle. Inte ikväll.

Namnen (maskade) kanske också?

Det finns någon Ag*e (*=n), är det en morbror eller något liknande?
Citera
2018-02-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Så kan det också vara... nattsvart tragedi för OH i sådant fall så klart. Om det skulle vara på det sättet så faller också en del pusselbitar på plats. Trådryktet om att HB kollat på Mind, uttalandet från kollegan till OH om att det som inte fick hända, hände. Kan mamman ha uttalat att hon hade dödsplaner?

Ja ha. Så ditt envetna karaktärsmord på OH är nu bortblåst ....

Varför inte? Det tycks vara så obefintlig tanke bakom allt du med emfas ägnar dig åt.
Citera
2018-02-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Biologiska modern bor i V Frölunda och fadern i Borås med ny kvinna. Kommer inte ihåg när de skilde sig men får kolla upp i Sveriges befolkning vid tillfälle. Inte ikväll.

Jag har lurat på det där... varför mamman isåfall skulle ha kvar sitt giftas namn när hon är skild och sedan omgift. Om jag skulle gissa så skulle jag tippa att det är fastern och pappan som bor ett stenkast bort, ensamstående. Kanske mamman har dött.
Citera
2018-02-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack hade något svagt minne av att det stod någonstans om "hedrande postum proffesur".

Rimligt att kollegan skriver så om någon som dött innan proffesuren hann delas ut om vederbörande dog av olycka, våld, sjukdom eller suicid. Men helt orimligt att hedra vederbörande om det framkommer att han begått två mord och erkännt dessa innan han dog.

Vi pratar om någon som sannolikt skulle dömts till livstids fängelse om han inte dött.
Har juristkollegan fått hjärnsläpp??

Ja du, det skrev jag alldeles i början av tråden och blev nästan avsågad vid fotknölarna av flertalet skribenter som fortfarande florerar här i tråden. Dessa menade då att man kan skilja på mördar Oskar och professionella Oskar som säkert kunde vara alldeles underbar. Dessa verkar ha sansat sig en aning nu tack och lov. Eller vänt kappan efter vinden kanske?
Citera
2018-02-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Återigen: Hanna hade hormonell bröstcancer som behandlades endokrint, med hormoner. Inget tyder på att hon någonsin har opererats eller fått cellgifter. Återfall, metastaser är än så länge trådsanning. Mycket säger för att hon var friskförklarad f t men naturligtvis starkt påverkad av sjukdomen eftersom hormonkänslig bröstcancer måste man ha koll på under väldigt lång tid och kvinnor riskerar återfall lång tid efter avslutad behandling.

Och du vet att det var hormonell cancer för att...?
Citera
2018-02-26, 01:26
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Och du vet att det var hormonell cancer för att...?

... det har skrivits i tråden av någon som kände Hanna. Orkar inte hitta inlägget. Det är iaf ingenting jag har hittat på.
Citera
2018-02-26, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför kan inte alla acceptera att det är en familjetragedi.

Därför att det är mord på barn...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in