2018-02-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Psykopater kan lura till sig det mesta. Men anekdoter har ingen bäring här. Föräldrarna var akademiker de gillar att anstränga sig.

Tydligen inte när det kom till att kämpa för sina barn. Då gav de upp väldigt lätt....
Citera
2018-02-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Och vad har gjort att div idiotfeminister närmast lämnat tråden? Tänker mest på geggamoja, rappytt, Moosky och vresrosen. Kan det bero på att dom insett att deras feministiska värld inte stämde riktigt med verkligheten? Och att kanske det var H som var pådrivande. Jädra loosers,skaffa er ett liv i tillvaron ni lever i.
Kanske att ingen ny info om fallet har kommit på evigheter? Tråden handlar i stort sett bara om spekulationer nu
Citera
2018-02-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
[/b]

Tydligen inte när det kom till att kämpa för sina barn. Då gav de upp väldigt lätt....
Hur vet du att det var lätt för dem att komma till denna slutsats?
Citera
2018-02-18, 17:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har ändå lyckats sammanfatta en hel del ur denna, av fakta, fattiga tråd. Vi har lyckats sy ihop en del av vissa pm som jag själv tror på. Och visst kan blixten slå ner två gånger på samma plats. Har man som OH och HB levt ihop länge, med barn som uppenbarligen inte mått speciellt bra, så kan man ingå i en sorts symbios för att slippa skiten. Inte ok. Men förklarligt.

Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Fast de tyckte att de resonerade rationellt. Vilket är oerhört svårt (för många) att förstå. På något sätt lyckades dessa två (!) människor komma till ett läge där mord och påföljande självmord var en rimlig slutsats.
Det tycker åtminstone jag är det som är fascinerande i detta fall, inte döttrarnas eventuella/möjliga/inbillade sjukdomar.

Men tyvärr verkar det finnas gott om foliehattar som vill använda det här fallat för att marknadsföra eventuella/möjliga/inbillade sjukdomar.

Jo är man inne i sin psykos - alldeles särskilt om man är två i symbios som delar samma vanföreställningar - folie-a-deux - är man nog fullt övertygad om att man har och gör rätt.
Vi alla har kanske fokuserat lite för mycket på döttrarnas sjukdom och hemundervisning, det kanske bara var bisaker i sammanhanget? Det primära sjuka som ställde till det var nog föräldrarnas psyke som just då inte var friskt.

Tyvärr finns det en "ME" lobby - ja det är en bra beteckning - som just nu kraftfullt verkar för att få upp "ME" sjukdomen i folks medvetande. Så många som möjligt ska kunna hitta inkluderande symptom på listor. För att få uppmärksamhet tar de också varje tillfälle att beskriva "ME" som något fruktansvärt och obotligt. Då ligger det nära till hands att även fånga upp denna händelse i Bjärred och påstå att Bjärredsdöttrarna också hade "ME" och att föräldrarna därför mördade sina barn, då sjukdomen ska vara så hemsk och prognosen så illa.

Jag tror inte att barnens ev sjukdom - "ME" är en väldigt osannolik diagnos på ex yngsta flickan - hade så mycket varken med morden eller självmorden att göra.Föräldrarna led av psykiska vanföreställningar och begick brotten.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-18 kl. 17:10.
Citera
2018-02-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Och vad har gjort att div idiotfeminister närmast lämnat tråden? Tänker mest på geggamoja, rappytt, Moosky och vresrosen. Kan det bero på att dom insett att deras feministiska värld inte stämde riktigt med verkligheten? Och att kanske det var H som var pådrivande. Jädra loosers,skaffa er ett liv i tillvaron ni lever i.
Sammanfatta gärna vilka indikationer som finns på att HB skulle vara den drivande, och vilka indikationer som finns på att OH skulle vara drivande. Jag vill veta mer om föräldrarna. Det är på dem vi bör fokusera.
Citera
2018-02-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tolkar detta (och jag antar att jag inte är ensam om detta) att OH hade en svår depression.
Han ger själv uttryck för att han har svårt att orka med allting. Det kan vara så att om kvinnan hade rekommenderat att ta mer hjälp OCH familjen hade gjort det att det hela hade fått ett annat slut. Jag vill absolut inte skuldbelägga kvinnan. Det är tveksam om jag hade vågat att ger den rekommendationen till någon jag känner (om jag inte står mycket nära personen i fråga) som hade behövds här, samtidig som man inte kunde ana hur det hela slutade. (Man antar att folk eventuell bryta ihop, men inte att de skada andra).

Familjen, OH och HB, har inte lyckats att ta den hjälp de hade behövd samt att får behandling för sin psykisk sjukdom (depression i OHs fall). Det normala hade varit att föräldrarna hade antingen saxat så att både kan komma ut till jobben (om man tycker det behövs för att må bra) och/eller att man ordnade mer hjälp hemma. Istället är man hemma med en obehandlat depression och antagligen med sina självmordstankar som omfattar en hel familj. Med tanka på att man har den drivkraften att få hemundervisning för 2 barn är det konstig att man verka inte lyckats att har fått adekvat hjälp för sina egna sjukdomar. I en depression blir man, som jag läste i samband med familicide, mer och mer självcentrerad i sin tankevärld. Man ser sig ofta som offer för något/en utvekckling man inte kan påverka (missad kontroll). Det kan förklara att man ange brist på sin EGEN livskvalité som orsak. Något som verkar totalt absurd för en utomstående.

Allt detta förklara fortfarande inte för mig vad som hände med M.
Glöm inte att det är lång väntetid till ett bra ställe. Tex Hjärnhälsan i Lund är minst 3 månader så vi vet inte om de hade bokat men inte orkade hålla ut.
Citera
2018-02-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur vet du att det var lätt för dem att komma till denna slutsats?

Jag skrev att de gav upp lätt.
Citera
2018-02-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag skrev att de gav upp lätt.
Du har ingen aning mot vad de kämpat. Faktiskt.
Citera
2018-02-18, 17:16
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Denna tråd har uppenbarligen blivit en förklara sjukdomstråd. Jag har, jag vet för jag har och ditten datten. Fokus över vad som hände barnen och hur morden kunnat ske har gått över i att beskriva folks egna erfarenheter av sjukdomar och sedan diskutera detta i långbänk! Helt otroligt. Infon om att flickorna fått vaccinet gardasil vilket tordes vara en orsak till igångtriggande av A s me. Varför ger man Moa vaccinet om man misstänker att A blivit sjuk av det? Cocktails till barnen, mm . Det krävs en ganska stor mängd tabletter för att ha ihjäl någon , dessutom smakar krossade/nermalda tabletter mycket illa vilket jag har svårt att tro att flickorna skulle druckit detta utan att känna smaken.el vad svalde dom tabletterna hela?Att pappan och mamman var så omtyckta och duktiga på sina arbeten och av arbetskamrater, skulle man verkligen som chef och arbetskollega sagt något annat med tanke på omständigheterna. ? Hjälp av olika slag inom sjukvården finns idag och särskilt när det gäller barn. Kanske får man ligga på och väntetiderna kan variera men BUP kontakt för barn är det ändå i vanliga fall något som erbjuds om barn inte mår bra. Kanske vill man helt enkelt inte? Mycket som kan ifrågasättas i denna tråd.
Nä, det behöver inte krävas stora mängder tabletter för att nån ska dö. Det räcker med några oxy 80mg och ett par xanor, alltså typ 6st inte speciellt stora tabletter. Sen har det ju varit mycket på nyheterna om rc-fentanyl som säljs lagligt online och levereras i en liknande flaska som nässpray. Räcker med ett par sprut av den i näsan på nån som sover för att de aldrig mer ska vakna. Att döda barn man har kontroll över, som kanske är vana vid att ta emot medicin från sina föräldrar, är inte svårt. Räcker med att spendera 30min på flashback så vet man hur man kan göra.
Citera
2018-02-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har ingen aning mot vad de kämpat. Faktiskt.

Jodå, en aning har jag. Det är ingen normal reaktion att mörda sina barn och sedan ta livet sig även om man utgår från de allra värsta scenarier som kommit på förslag. Jämförelsevis (dvs med andra familjer i liknande situationer) har de gett upp väldigt lätt.
Citera
2018-02-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Det sägs att det fanns en upprättad plan för att börja återföra dem till skolan och att skulle ske denna termin....

Jag undrar om det finns någon sanning i det här inlägget. Sparplanen som har dykt upp gör att det kan vara så. Det vore intressant om man kunde få det bekräftat.
Citera
2018-02-18, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Kanske att ingen ny info om fallet har kommit på evigheter? Tråden handlar i stort sett bara om spekulationer nu

Mmmm försök att hitta spekulationer i deras postningar, finns inte. Enbart påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in