2018-02-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte det. Det brukar ta lite tid. Hon var ju borta snabbt som attan. Däremot var det en arbetskamrat som skrev här att när man jobbar med så känsliga uppgifter som Hanna alltid gjort, så rekommenderas att man ligger lågt både på sociala medier och i andra sammanhang. Så hon kan helt enkelt ha haft integritet och inte velat synas för mycket.

Hon har säkert hållit låg profil men det kan också vara så att man har begärt radering i god tid. Allt beroende på hur länge man har planerat det otänkbara. På facebook kan man ju numera ange vem som ska avsluta kontot när man inte längre kan göra det själv. Lagstiftningen blir skärpt utterligare i maj så det kan hända att Google redan har skärpt upp sina rutiner. Alla kommer att ges möjligheten att bli glömda.
Citera
2018-02-25, 22:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
den går inte utanför deras hus ;-)

Hur menar du? Tvärnitar cyklister där Björkvägen tar vid och får vända? Herregud!
Citera
2018-02-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur menar du? Tvärnitar cyklister där Björkvägen tar vid och får vända? Herregud!

det är en väg runt deras hus inte cykel/gångbana. de får cykla eller gå på (bil) vägen för där är ingen cykelväg
Citera
2018-02-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon har säkert hållit låg profil men det kan också vara så att man har begärt radering i god tid. Allt beroende på hur länge man har planerat det otänkbara. På facebook kan man ju numera ange vem som ska avsluta kontot när man inte längre kan göra det själv. Lagstiftningen blir skärpt utterligare i maj så det kan hända att Google redan har skärpt upp sina rutiner. Alla kommer att ges möjligheten att bli glömda.
Kan vara så. Men OH är ju lättgooglad och han har i övrigt raderat allt han kunde. Jag tror Hanna höll låg profil. Googlar jag mig själv så hittar jag enbart mitt facebookkonto samt adress och Linkedin. Inte en enda bild. Just för att jag håller låg profil .
Citera
2018-02-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Kan kolla....

Trollet VeronicaMaja, som även ville ha tips om pizza eller kebab.
Citera
2018-02-25, 22:42
Medlem
Solglittrets avatar
Den här tråden går inte bara runt runt, den går också fullkomligt bananas.
I brist på informationsflöde angriper flocken varandra. Vi hugger varandra i strupen i frustration över bristande förklaringar till det som vi helt enkelt inte kan begripa.

Vi här och antagligen grannarna, skolkamrater, arbetskamrater och andra mer i periferin grubblar. Dessa vet kanske inte mycket mer än vi. Det är en jättestor oförklarlig tragisk händelse med minst två mord som man tystar ner och inte ger någon förklaring till. Det är fel.
Det hjälper inte de döda och absolut inte de anhöriga med alla spekulationer, beskyllningar och teorier vem som kan ha drivit vem till vad. Till slut blir det halvsanningar som ingen vet hur de egentligen uppstod.

Vi vill helt enkelt förstå varför det hände - för det är helt orimligt att två sunda kärleksfulla normala välutbildade och välbärgade föräldrar tillsammans mördar sina älskade barn för att barnen har en sjukdom. Oavsett vilken sjukdom! Det förekommer lika ofta som att marsmänniskor landar dvs aldrig!

Det måste helt enkelt finnas fler parameter som vi utomstående inte känner till!
Bristen på information om dessa parametrar skadar! I värtsta fall uppstår rädsla för 'copy cats" och vi har inga svar att ge våra barn eller sjuka barn som också grubblar och oroas. Eller svar till oss själva som inte kan lägga det bakom oss - just kanske för att vi inte "får ihop det".

Det skadar omgivningen som oroas, skadar de dödas minne och och anhöriga som i värsta fall kan råka få del av alla mer eller mindre rumsrena spekulationer. Det finns faktiskt ingen som har något att vinna på att man inte från polisutredarnas sida gör ett avslut och lämnar ut en väl avvägd adekvat sammanfattning om vad som egentligen hände och varför.

En lex Agnes och Moa, som någon skrev där mordoffers öde inte ska tystas ner för att förövaren är avliden.
Vore det inte rimligt att inrätta en lag om att myndigheter måste sammarbeta med information och handläggning kring familjer med sjuka barn som inte klarar av vistelse i skolan. Sammarbeta med barnläkare från olika specialiteter - barnneurologer, barnpsykiatrike, med BUP - som alltid ska kopplas in om inte barn klarar av skolgången. Inte bara "kanske lyssnat för mycket på föräldrarna" som rektorn uttryckte det.

Någon nämnde att OH fått en proffesur postumt? Vet inte om det stämmer - men det är ju i så fall faktiskt en person som erkänt ett dubbelmord som man hedrar med en proffesur i juridik?.
Mordoffrens anonymiseras och suddas ut och mördaren hedras postumt
Välden är i så fall upp och ner.
I Danmark begravdes pappan som mördade familjen inte ens på samma kyrkogård som barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-25 kl. 22:46.
Citera
2018-02-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Just det! Det minns jag. Men nu är vi väldigt OT.
Citera
2018-02-25, 22:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
det är en väg runt deras hus inte cykel/gångbana. de får cykla eller gå på (bil) vägen för där är ingen cykelväg

I din värld ja, men de som går med hundarna i kvarteret alt. cyklar, tycker nog att cykelvägen går förbi deras fastighet även om det går över till bilväg just vid deras hustomt. Svänger du inte till höger eller vänster där cykelvägen tar slut, hamnar du ju i deras trädgård. Satellitbild:

https://goo.gl/maps/JuMnnSC13sQ2

Jcknf odpuq!
Citera
2018-02-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den här tråden går inte bara runt runt, den går också fullkomligt bananas.
I brist på informationsflöde angriper flocken varandra. Vi hugger varandra i strupen i frustration över bristande förklaringar till det som vi helt enkelt inte kan begripa.

Vi här och antagligen grannarna, skolkamrater, arbetskamrater och andra mer i periferin grubblar. Dessa vet kanske inte mycket mer än vi. Det är en jättestor oförklarlig tragisk händelse med minst två mord som man tystar ner och inte ger någon förklaring till. Det är fel.
Det hjälper inte de döda och absolut inte de anhöriga med alla spekulationer, beskyllningar och teorier vem som kan ha drivit vem till vad. Till slut blir det halvsanningar som ingen vet hur de egentligen uppstod.

Vi vill helt enkelt förstå varför det hände - för det är helt orimligt att två sunda kärleksfulla normala välutbildade och välbärgade föräldrar tillsammans mördar sina älskade barn för att barnen har en sjukdom. Oavsett vilken sjukdom! Det förekommer lika ofta som att marsmänniskor landar dvs aldrig!

Det måste helt enkelt finnas fler parameter som vi utomstående inte känner till!
Bristen på information om dessa parametrar skadar! I värtsta fall uppstår rädsla för 'copy cats" och vi har inga svar att ge våra barn eller sjuka barn som också grubblar och oroas. Eller svar till oss själva som inte kan lägga det bakom oss - just kanske för att vi inte "får ihop det".

Det skadar omgivningen som oroas, skadar de dödas minne och och anhöriga som i värsta fall kan råka få del av alla mer eller mindre rumsrena spekulationer. Det finns faktiskt ingen som har något att vinna på att man inte från polisutredarnas sida gör ett avslut och lämnar ut en väl avvägs adekvat sammanfattning om vad som egentligen hände och varför.

En lex Agnes och Moa, som någon skrev där mordoffers öde inte ska tystas ner för att förövaren är avliden.
Vore det inte rimligt att inrätta en lag om att myndigheter måste sammarbeta med information och handläggning kring familjer med sjuka barn som inte klarar av vistelse i skolan. Sammarbeta med barnläkare från olika specialiteter - barnneurologer, barnpsykiatrike, med BUP - som alltid ska kopplas in om inte barn klarar av skolgången. Inte bara "kanske lyssnat för mycket på föräldrarna" som rektorn uttryckte det.

Någon nämnde att OH fått en proffesur postumt? Vet inte om det stämmer - men det är ju i så fall faktiskt en person som erkänt ett dubbelmord som man hedrar med en proffesur i juridik?.
Mordoffrens anonymiseras och suddas ut och mördaren hedras postumt
Välden är i så fall upp och ner.
I Danmark begravdes pappan som mördade familjen inte ens på samma kyrkogård som barnen.
Nej. OHs ansökan avbröts i processen pga av att sökanden avlidit.
Citera
2018-02-25, 22:48
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Säkert så, hittar inte hen i tråden, och jag rättade mitt eget inlägg nyss. Inget skickligt troll då den här
VeronicaMaja....lätt att känna igen som ett troll....
Citera
2018-02-25, 22:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kan vara så. Men OH är ju lättgooglad och han har i övrigt raderat allt han kunde. Jag tror Hanna höll låg profil. Googlar jag mig själv så hittar jag enbart mitt facebookkonto samt adress och Linkedin. Inte en enda bild. Just för att jag håller låg profil .

Då går det ju hitta dig med hjälp av en uteslutningsdiagnos... !

Skämt åsido så undrar jag om någon har full kontroll på HB:s föräldrar, syskon, föräldrars ev. syskon, för att avgöra om det ev. finns några bilder på åtminstone andra i den familjegrenen? Det är ju mer än ingenting. Det finns några Brenton i Västra Frölunda och GbG, om det var där de hörde hemma.

Jag har inte full koll på vad de hette och hur de var relaterade.

Trollen kan väl vila på hanen lite där, för det har redan jamsats en del med gruppbilder hos ngn som nog är utländska besökare hela högen.
Citera
2018-02-25, 22:51
Medlem
Citat:

Som jag då

HB verkar medvetet haft en låg profil. Till synes i vart fall.

Har hon alltid bara arbetat 2 dgr i veckan på Skatteverket? Sedan 2011 då dom flyttade till Bjärred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in