Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Den tionde augusti var Raket-Madsen en knäckt man på alla plan.
Så där satt M och funderade dystert och kom så att tänka på journalisten KiM. Kunde hon vara en själsfrände?
....“knivlekar kan vara märkligt ljuvliga“. Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit?
Citat:
Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.
Artikeln inleds med 50 shades ur ett BDSM-perspektiv (stycket du citerar ur), stora delar handlar sen snarare om säkerhet och betoning att inte bruka våld.
Du tycker inte han skulle ha lagt an lite mer om han nu inbillat sig att Kim vore en "själsfrände"? Svarat på sms, träffats på nåt fik? Använt hela den narcisstiska paletten för att snärja henne?
Jag tror inte att han inbillade sig att hennes kontakt var en invit - jag tror däremot hon blir det lämpliga offer han suktat efter och en viss ödesdiger kväll bestämmer han sig.
Citat:
Nog för att jag tror att PM mördade KiM uppsåtligt. Men jag tror inte att han överlade så länge. Det var som hans mordfantasier kraschlandade i verkligheten och blev till en nu-eller-aldrig-situation.
Uppsåt betvivlar jag inte, den inre sjuka filmen har garanterat rullat länge, troligen avancerat över tid.
Hans storhetsvansinne (som flertal skribenter nämnt) ses väl redan då han säger sig vilja göra en kriminell handling; glida in i egethändigt bygge, landa på dansk mark, jagad av polis och njuta av all uppståndelse.
Det är väl bara att byta ut orden kyrktorn/luftballong till hamn/ubåt.
Uppståndelse blev det, kriminellt var det med råge även om han inte pratar mord år 2014.
Det verkar hur som haver sippra ut delar av hans inre grandiosa fantasivärld.
Citat:
Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls.
Att locka med sig en ung tjej, frihetsberöva, utföra fruktansvärda sexuella övergrepp och försöka dölja mord är knappast unikt och patetiska bortförklaringar har man hört till leda.
Det enda udda är aktuell brottsplats, det är väl få förunnat att äga en ubåt...
Jag ser det som ett direkt uppsåt och snarare planerat.
För min del indikerar den
sammantagna bilden att han har all potential; från störd barndom, rubbat narcisstiskt beteende, sjuka sexuella intressen och mörka samkväm, sms och verktyg han släpar med sig.
För att inte tala om själva gärningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Kim ser närmast ut som en blyg viol med rosiga kinder och det är möjligt att han missförstod hennes blyghet (osäkerhet över PMs begeistring kanske?) som att hon var förälskad i den store Raket-Madsen.
Är det sista fotot du pratar om?
Blyg viol? Kim har utsatt sig för risker som journalist på platser de flesta inte skulle vilja beträda, hon har knappast beskrivits i termer som varken blyg eller osäker.