2018-02-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du vet något men inte berättar på en rak fråga så ljuger man. Mened är straffbart.

Så enkelt är det inte.

"Kommer inte ihåg" är väl det vanligaste. Ingen kan straffas för dåligt minne..
Citera
2018-02-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så enkelt är det inte.

"Kommer inte ihåg" är väl det vanligaste. Ingen kan straffas för dåligt minne..
Om det kan bevisas att det korta minnet är en lögn så är det ett brott. Men det ska bevisas.
Citera
2018-02-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt Jakob Buch-Jepsen är Madsen uppenbarligen väldigt intelligent (öppna häktningsförhandlingen) och det har även många andra påstått.
Hur kan det då komma sig att M i flera sms skriver till DK (älskarinnan)skämtsamt om "mordplanen" och om verktygen?
Och efter att ha lämnat dessa spårbara bevis på en närståendes mobiltelefon gör Madsen just detta en tid senare! Verkligen “intelligent” och smart på alla sätt och vis.Vilken mördare skulle vara så korkad? Såvida det inte bara verkligen var ett skämt?
Med tanke på hur narcisstiskt M svarade KiMs vännina, journalisten May Jeongs brevförfrågan (intimt/flirtigt som om karln inbillar sig att unga May var intresserad av honom själv!) Vilket osökt får mig att fundera på BD/SM-spåret,
http://www.mysterium24.se/?p=3625 “Walls artikel* om konferensen publicerades 2015 i The Guardian (på Internet), där hon bl.a. beskriver användning av knivar i bdsm-lekar:
“Knife-play may appear extreme to those not versed in BDSM fetishes. But it can also be curiously sweet.” Walls formulering att knivlekar kan vara märkligt ljuvliga (curiously sweet) kan tolkas som att det är Wall som anser det vara ljuvligt. Det kan ha triggat Madsen om han läste artikeln.

Efter den här utvikningen kommer jag tillbaka till min rostiga teori.
Madsen var knäckt. Han hade daglig kontakt med älskarinnan som tröst.Han drogs med ekonomiska problem,hela hans verksamhet var hotad och han hade tvingats inställa raketuppskjutningen på Bornholm. Han umgicks dagligen med sexualsadistiska fantasier om mord och tortyr. Inte nödvändigtvis för att han ville göra det i verkligheten utan mer som en verklighetsflykt. Han hade i mörka perioder tidigare i sitt liv sysslat med mordfantasier. Planerat,småpysslat och burit ombord grejer på ubåten. Haft sex med kvinnor ombord med mordverktyg inom räckhåll och känt stor tillfredsställelse över att han haft kontrollen,makten över älskarinnornas liv i lönndom. Kanske/kanske inte... liv eller död... makt/kontroll. Bara M visste hur det skulle sluta. Om de skulle dö och försvinna för evigt... det perfekta brottet...men inte gjort verklighet av det. Bara njutit av sin mörka hemlighet att älskarinnorna inte hade en aning om hur nära döden de vistats. Och detta hade skänkt honom lugn. Att veta att han hade makt över människoöden som Gud fader själv. (Obs.Min teori.)

Den tionde augusti var Raket-Madsen en knäckt man på alla plan.
Så där satt M och funderade dystert och kom så att tänka på journalisten KiM. Kunde hon vara en själsfrände?
.... knivlekar kan vara märkligt ljuvliga “. Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit? PM bestämmer sig impulsivt för att kontakta henne. Kim lämnar avskedsfest,pojkvän och allt för att komma rusande. Verkar väldigt motiverad tycker Madsen nöjd ,när hon glatt springer hem för att rådfråga pojkvännen. PM rafsar ihop lite tortyrgrejer för deras eventuellt kommande“hygge”. En specialkniv samt några tillspetsade egenfixade bits (mejslar,borr för skruvdragaren. Det som i pressen kallats för “tillspetsad mejsel” och som ej återfunnits. Men skadorna på KiM är bevis för dess existens). Dessa grejer har Madsen använt förut när han dyrkat hårt SM med likasinnade.

Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls. Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.Varför skulle hon annars sticka från sin egen fest,vännerna och pojkvännen om det inte var för hans skull?
PM blir på väldigt gott humör och pratar glatt med seglare de möter på vägen.
Han blir mer och mer upphetsad och redan vid Middelgrundefortet sätter han in stora stöten på KiM.
Men chock,förvirring,frustration,ilska! Ridå och närapå fartygskollision."20.20 den 10. august 2017 ubåden så tæt på et krydstogtskib ved navn Aidabella, som måtte ændre kurs og sejle uden om ubåden, står der i anklageskriftet."

Nog för att jag tror att PM mördade KiM uppsåtligt. Men jag tror inte att han överlade så länge. Det var som hans mordfantasier kraschlandade i verkligheten och blev till en nu-eller-aldrig-situation.
När han nu så förnedrande blev avspisad tog han ut all sin besvikelse,sina förträngda barndomsminnen av en rödhårig vuxen som försvann och “lämnade” honom i maktlös förvirring,-Vem är ond och vem är god? Är det far eller mor? Det svikna lilla barnet som inte kunde påverka sin situation och den svikna förrådde vuxna mannen (förrådd, sviken av vännen/parhästen von Bengtsson, kanske också av hustrun S som lagt ut misshandelsbild på FB, av sponsorer och viktiga medarbetare) blir snöpligt nobbad och blåst på konfekten.Det var sista droppen.Allting rasar för Madsen. (Obs.Min teori.)

Det enda “bevis” som finns är sågen. Men M hade intresse av fetischer. Kanske att han alltid hade sågen med ombord vid erotiska möten? Att tanken på styckning gjorde honom upphetsad. Att möjligheten till ett styckmord fanns inom räckhåll.
Det här är inget försvar för PM. Han är ett monster (i min bok sjuk) och har förverkat sin rätt att vistas ute i samhället. Dessutom så farlig att han bör hållas i förvar för resten av livet på något lämpligt sätt.
Jag kan ha fel också. Snart får vi förhoppningsvis veta. 37 vittnen.
RIP KiM
Vem har sagt det var till DK han skrev om mordplaner? För femtielfte gången han hade fler älskarinnor e dyligt
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-02-25 kl. 11:21.
Citera
2018-02-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det kan bevisas att det korta minnet är en lögn så är det ett brott. Men det ska bevisas.

Du måste ha glömt bort redan vad vittnesmålet skulle gälla i så fall:

magiciadehex
(...) Att det fanns de som var rädda för honom då man visste att han var gränslöst experimenterande sexuellt och när han var igång så gick han ej att stoppa. Inte omöjligt att något sånt har hänt, frågan är då om det finns några frivilliga vittnen?

ÄVEN om någon skulle ha nämnt något om gränsöverskridande sex med Madsen till sin kompis, så kan vederbörande säga att i retrospektiv var det inte så när hon nu tänker efter ordentligt. Hon kan även säga sig ha varit drogad/full så minnet sviker henne av förklarliga skäl. Plus att händelserna kan ha skett långt bakåt i tiden.

Om vittnet inte VILL, då går det inte att vrida ur henne ett vittnesmål som på något sätt skulle gynna åklagarsidan. Då hjälper inga viten i världen.

Det kan finnas vittnen som inte vill bli inblandade och som kanske tänker som så att han i vilket fall som helst kommer att få livstid. MEN. Eftersom livstid = 12 år så kanske det är bäst att hålla klaffen.. Plus att domen inte skulle bli hårdare oavsett om hon "tjallade". Plus att man kanske inte ens vill erkänna att man har haft sex med Madsen..
Citera
2018-02-25, 11:16
Medlem
Citat:
Enligt Jakob Buch-Jepsen är Madsen uppenbarligen väldigt intelligent (öppna häktningsförhandlingen) och det har även många andra påstått.
Hur kan det då komma sig att M i flera sms skriver till DK (älskarinnan)skämtsamt om "mordplanen" och om verktygen?
Och efter att ha lämnat dessa spårbara bevis på en närståendes mobiltelefon gör Madsen just detta en tid senare! Verkligen “intelligent” och smart på alla sätt och vis.Vilken mördare skulle vara så korkad? Såvida det inte bara verkligen var ett skämt?
Med tanke på hur narcisstiskt M svarade KiMs vännina, journalisten May Jeongs brevförfrågan (intimt/flirtigt som om karln inbillar sig att unga May var intresserad av honom själv!) Vilket osökt får mig att fundera på BD/SM-spåret,
http://www.mysterium24.se/?p=3625 “Walls artikel* om konferensen publicerades 2015 i The Guardian (på Internet), där hon bl.a. beskriver användning av knivar i bdsm-lekar:
“Knife-play may appear extreme to those not versed in BDSM fetishes. But it can also be curiously sweet.” Walls formulering att knivlekar kan vara märkligt ljuvliga (curiously sweet) kan tolkas som att det är Wall som anser det vara ljuvligt. Det kan ha triggat Madsen om han läste artikeln.

Madsen var knäckt. Han hade daglig kontakt med älskarinnan som tröst.Han drogs med ekonomiska problem,hela hans verksamhet var hotad och han hade tvingats inställa raketuppskjutningen på Bornholm. Han umgicks dagligen med sexualsadistiska fantasier om mord och tortyr. Inte nödvändigtvis för att han ville göra det i verkligheten utan mer som en verklighetsflykt. Han hade i mörka perioder tidigare i sitt liv sysslat med mordfantasier. Planerat,småpysslat och burit ombord grejer på ubåten. Haft sex med kvinnor ombord med mordverktyg inom räckhåll och känt stor tillfredsställelse över att han haft kontrollen,makten över älskarinnornas liv i lönndom. Kanske/kanske inte... liv eller död... makt/kontroll. Bara M visste hur det skulle sluta. Om de skulle dö och försvinna för evigt... det perfekta brottet...men inte gjort verklighet av det. Bara njutit av sin mörka hemlighet att älskarinnorna inte hade en aning om hur nära döden de vistats. Och detta hade skänkt honom lugn. Att veta att han hade makt över människoöden som Gud fader själv. (Obs.Min teori.)

Så där satt M och funderade dystert och kom så att tänka på journalisten KiM. Kunde hon vara en själsfrände?
.... knivlekar kan vara märkligt ljuvliga “. Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit? PM bestämmer sig impulsivt för att kontakta henne. Kim lämnar avskedsfest,pojkvän och allt för att komma rusande. Verkar väldigt motiverad tycker Madsen nöjd ,när hon glatt springer hem för att rådfråga pojkvännen. PM rafsar ihop lite tortyrgrejer för deras eventuellt kommande“hygge”. En specialkniv samt några tillspetsade egenfixade bits (mejslar,borr för skruvdragaren. Det som i pressen kallats för “tillspetsad mejsel” och som ej återfunnits. Men skadorna på KiM är bevis för dess existens). Dessa grejer har Madsen använt förut när han dyrkat hårt SM med likasinnade.

Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls. Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.Varför skulle hon annars sticka från sin egen fest,vännerna och pojkvännen om det inte var för hans skull?
Han blir mer och mer upphetsad och redan vid Middelgrundefortet sätter han in stora stöten på KiM.
Men chock,förvirring,frustration,ilska! Ridå och närapå fartygskollision."20.20 den 10. august 2017 ubåden så tæt på et krydstogtskib ved navn Aidabella, som måtte ændre kurs og sejle uden om ubåden, står der i anklageskriftet."

Nog för att jag tror att PM mördade KiM uppsåtligt. Men jag tror inte att han överlade så länge. Det var som hans mordfantasier kraschlandade i verkligheten och blev till en nu-eller-aldrig-situation.
När han nu så förnedrande blev avspisad tog han ut all sin besvikelse,sina förträngda barndomsminnen av en rödhårig vuxen som försvann och “lämnade” honom i maktlös förvirring,-Vem är ond och vem är god? Är det far eller mor? Det svikna lilla barnet som inte kunde påverka sin situation och den svikna förrådde vuxna mannen (förrådd, sviken av vännen/parhästen von Bengtsson, kanske också av hustrun S som lagt ut misshandelsbild på FB, av sponsorer och viktiga medarbetare) blir snöpligt nobbad och blåst på konfekten.Det var sista droppen.Allting rasar för Madsen. (Obs.Min teori.)

Det enda “bevis” som finns är sågen. Men M hade intresse av fetischer. Kanske att han alltid hade sågen med ombord vid erotiska möten? Att tanken på styckning gjorde honom upphetsad. Att möjligheten till ett styckmord fanns inom räckhåll.
Det här är inget försvar för PM. Han är ett monster (i min bok sjuk) och har förverkat sin rätt att vistas ute i samhället. Dessutom så farlig att han bör hållas i förvar för resten av livet på något lämpligt sätt.
RIP KiM

Aha, a mixed scenario. Superbra jobbat.

Sådär komplext har jag inte tänkt. Jag tror att din teori ligger väldigt nära sanningen.

Den grandiose nörden tror han ska ragga, får nobben, och får ett för aspies typiskt tokspel.

Nu är det inte bara verktyg eller en laptop som får ta stryk...

Däremot tror jag att PM var beredd att döda. Men det behöver inte ha varit hans A-plan.
Citera
2018-02-25, 11:27
Medlem
Citat:

RIP KiM

Du kan mycket väl ha rätt.

Otroligt korkat av KW att smickra/locka alla tokar genom att beskriva knivlekar som "curiously sweet". Hon skulle ha kunnat skriva att någon intervjuobjekt ANSER ATT... Nu kan man även läsa det som om det vore KW:s egen åsikt angående knivlekarna.

Jag förstår att syftet med att uttrycka sig så var säkert delvis för att locka läsaren och skaffa diskussionsunderlag.. Plus kanske att legitimera dessa tokar som tycker om att skära i varandra.

Men det är otroligt korkat att försöka legitimera idioti.
Citera
2018-02-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om det är så, då borde ju den som har genomgått säkerhetsutbildningen tänka på den aspekten..

Jag tyckte förresten väldigt illa om när May Jong "skröt" att hon minsann också har utsatt sig för risker när hon samlade info inför artikeln om KW:s fall. Som om det skulle något att skryta om när man vet vilka galningar det finns ute och när man inte är direkt TVUNGEN att göra intervjun hemma hos människor som hon inte känner..

Nja, hon ville bara få fram att Kim inte var unik på något sätt jmfrt med andra journalister. Det finns en mängd manliga journalister som också tar viss risk t.ex. alla de som rapporterar från krigszoner. Bomber faller slumpmässigt.

Magda Gadd är helt medveten om de risker hon tar. Hela hennes liv är anpassat efter att hon kan dö. När som helst.

Kim skulle bara göra en kort tur i yläge med en lokalkändis under överinsikt av hennes vänner och allmänheten. Tämligen riskfritt. Vem kunde veta att han just då var en tidsinställd bomb?
Citera
2018-02-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Deirdre King:
Hun har tidligere i et interview med Ekstra Bladet fortalt, at hun troede på Peter Madsens uskyld, men i et nyt interview med det schweiziske medie NZZ fortæller hun, at hun har mistet troen på, at han er uskyldig.

- Kim har mistet sit liv, Peter sit, og vi alle drømmen om at være en del af noget større, siger hun og fortæller også, at hun i mellemtiden er blevet overbevist om, at hun ville have været det perfekte offer, fordi hun var single på det tidspunkt, ikke havde et fast job og ofte stemplede ud nogle dage.

- Man ville først have savnet mig efter flere uger, siger hun i interviewet
.

Har fået brev
Hun fortæller i interviewet, at hun skal afgive vidneforklaring i sagen den 26. marts klokken 14.45, og også har modtaget et brev fra den drabstiltalte, hvor der står, at han ikke får nok besøg og har for meget fritid.

- Der findes ikke ord for, hvor meget jeg ville glæde mig over dit besøg, skriver han i brevet, ifølge den tidligere elskerinde til det schweiziske medie NZZ.
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-jeg-skal-vidne-i-sagen/7054212

Tack så mycket, kunde inte linka!
Citera
2018-02-25, 13:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.[/b]

Jag tror det stämmer, så dum, äller skal man säga håpplös var Madsen i sitt förhållande til kvinnor. Bland annat det som kom fram i intervjun med Dorthe visar detta tydligt. Kanske skruvade Kim på lite charm för att säkra intervjun, äller så var hon åtminstone artig. Detta tog nog Madsen som en signal att hon var interesserad av honom, idioten. Han njöt nog av detta, inte för att han hadde planer om nån sorts icke dödlig sex med henne, men för att det ville göra hans mordplan lättare att utföra. En plan han redan hadde bestemt sig för att utföra. Jag har lämnat teorin om att han inte riktigt hadde bestemt sig för att döda henne innan dom drog ut.
Jag tror nämligen inte han förstod at Kim hadde en pojkvän, och at denne kom at ringa polis/sjöredning om dom inte kom tilbaks til avtalad tid. Alternativt så förstod han inte(aspie) att normala människor saknar varandra. Det var ju i prinsip tidsaspekten som fällde honom, han blev påkommen för tidigt.
Senast redigerad av kugutt 2018-02-25 kl. 13:14.
Citera
2018-02-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tror det stämmer, så dum, äller skal man säga håpplös var Madsen i sitt förhållande til kvinnor. Bland annat det som kom fram i intervjun med Dorthe visar detta tydligt. Kanske skruvade Kim på lite charm för att säkra intervjun, äller så var hon åtminstone artig. Detta tog nog Madsen som en signal att hon var interesserad av honom, idioten. Han njöt nog av detta, inte för att han hadde planer om nån sorts icke dödlig sex med henne, men för att det ville göra hans mordplan lättare att utföra. En plan han redan hadde bestemt sig för att utföra. Jag har lämnat teorin om att han inte riktigt hadde bestemt sig för att döda henne innan dom drog ut.
Jag tror nämligen inte han förstod at Kim hadde en pojkvän, och at denne kom at ringa polis/sjöredning om dom inte kom tilbaks til avtalad tid. Alternativt så förstod han inte(aspie) att normala människor saknar varandra. Det var ju i prinsip tidsaspekten som fällde honom, han blev påkommen för tidigt.
Deid*e sa att om det varit hon som blivit dödad, så hade hon inte blivit saknad på ett par veckor. Lite märkligt att Madsen valde ut en tjej som skulle bli saknad ganska snabbt. Undrar hur han tänkte där? Att hans utsaga att han släppt av henne skulle tas som sanning utan att nån reagerade eller....?
Citera
2018-02-25, 14:48
Medlem
Citat:
I stort sett; Madsen erkände till slut styckningen och tycks tro att han ska komma undan med brott mot griftefriden dvs ett par år i fängsligt förvar. Något med KiMs död att göra har han inte enligt egen utsago. Den senaste förklaringen från PM lyder att hon dog i en avgasolycka nere i ubåten medans PM själv höll till i friska luften uppe i tornet. Under tiden i häktet har han förlorat allt.
Okej men varför styckade han kroppen? Hade väl varit bättre om han hade behållit kroppen hel och överlämnat den till polisen & sagt att hon dog av gasförgiftning?
Citera
2018-02-25, 14:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, märkligt at inte hon som är så klok och intelligent har gjort det. Man kunde nestan tro att hon gjorde det för pengar. ( upps, där var jag ute med mina fördomar igjen.)

Den stora frågan är väl snarare varför polisen som sägs vara så otroligt duktiga inte har kontaktat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in