Enligt Jakob Buch-Jepsen är Madsen uppenbarligen väldigt intelligent (öppna häktningsförhandlingen) och det har även många andra påstått.
Hur kan det då komma sig att M i flera sms skriver till DK (älskarinnan)skämtsamt om "mordplanen" och om verktygen?
Och efter att ha lämnat dessa spårbara bevis på en närståendes mobiltelefon gör Madsen just detta en tid senare! Verkligen “intelligent” och smart på alla sätt och vis.Vilken mördare skulle vara så korkad? Såvida det inte bara verkligen var ett skämt?
Med tanke på hur narcisstiskt M svarade KiMs vännina, journalisten May Jeongs brevförfrågan (intimt/flirtigt som om karln inbillar sig att unga May var intresserad av honom själv!) Vilket osökt får mig att fundera på BD/SM-spåret,
http://www.mysterium24.se/?p=3625 “Walls artikel* om konferensen publicerades 2015 i The Guardian (på Internet), där hon bl.a. beskriver användning av knivar i bdsm-lekar:
“Knife-play may appear extreme to those not versed in BDSM fetishes. But it can also be curiously sweet.” Walls formulering att knivlekar kan vara märkligt ljuvliga (curiously sweet) kan tolkas som att det är Wall som anser det vara ljuvligt. Det kan ha triggat Madsen om han läste artikeln. ”
Efter den här utvikningen kommer jag tillbaka till min rostiga teori.
Madsen var knäckt. Han hade daglig kontakt med älskarinnan som tröst.Han drogs med ekonomiska problem,hela hans verksamhet var hotad och han hade tvingats inställa raketuppskjutningen på Bornholm. Han umgicks dagligen med sexualsadistiska fantasier om mord och tortyr. Inte nödvändigtvis för att han ville göra det i verkligheten utan mer som en verklighetsflykt.
Han hade i mörka perioder tidigare i sitt liv sysslat med mordfantasier. Planerat,småpysslat och burit ombord grejer på ubåten. Haft sex med kvinnor ombord med mordverktyg inom räckhåll och känt stor tillfredsställelse över att han haft kontrollen,makten över älskarinnornas liv i lönndom. Kanske/kanske inte... liv eller död... makt/kontroll. Bara M visste hur det skulle sluta. Om de skulle dö och försvinna för evigt... det perfekta brottet...men inte gjort verklighet av det. Bara njutit av sin mörka hemlighet att älskarinnorna inte hade en aning om hur nära döden de vistats. Och detta hade skänkt honom lugn. Att veta att han hade makt över människoöden som Gud fader själv. (Obs.Min teori.)
Den tionde augusti var Raket-Madsen en knäckt man på alla plan.
Så där satt M och funderade dystert och kom så att tänka på journalisten KiM. Kunde hon vara en själsfrände?
....
“ knivlekar kan vara märkligt ljuvliga “. Kunde hennes intervjuförfrågan vara en invit? PM bestämmer sig impulsivt för att kontakta henne. Kim lämnar avskedsfest,pojkvän och allt för att komma rusande. Verkar väldigt motiverad tycker Madsen nöjd ,när hon glatt springer hem för att rådfråga pojkvännen. PM rafsar ihop lite tortyrgrejer för deras eventuellt kommande“hygge”. En specialkniv samt några tillspetsade egenfixade bits (mejslar,borr för skruvdragaren. Det som i pressen kallats för “tillspetsad mejsel” och som ej återfunnits. Men skadorna på KiM är bevis för dess existens). Dessa grejer har Madsen använt förut när han dyrkat hårt SM med likasinnade.
Så nej,jag känner mig inte övertygad om att PM planerade att på fullt allvar mörda någon alls. Jag tror att han inbillade sig att KiM var till 100 procent intresserad av honom på ett erotiskt plan.Varför skulle hon annars sticka från sin egen fest,vännerna och pojkvännen om det inte var för hans skull?
PM blir på väldigt gott humör och pratar glatt med seglare de möter på vägen.
Han blir mer och mer upphetsad och redan vid Middelgrundefortet sätter han in stora stöten på KiM.
Men chock,förvirring,frustration,ilska! Ridå och närapå fartygskollision.
"20.20 den 10. august 2017 ubåden så tæt på et krydstogtskib ved navn Aidabella, som måtte ændre kurs og sejle uden om ubåden, står der i anklageskriftet."
Nog för att jag tror att PM mördade KiM uppsåtligt. Men jag tror inte att han överlade så länge. Det var som hans mordfantasier kraschlandade i verkligheten och blev till en nu-eller-aldrig-situation.
När han nu så förnedrande blev avspisad tog han ut all sin besvikelse,sina förträngda barndomsminnen av en rödhårig vuxen som försvann och “lämnade” honom i maktlös förvirring,-Vem är ond och vem är god? Är det far eller mor? Det svikna lilla barnet som inte kunde påverka sin situation och den svikna förrådde vuxna mannen (förrådd, sviken av vännen/parhästen von Bengtsson, kanske också av hustrun S som lagt ut misshandelsbild på FB, av sponsorer och viktiga medarbetare) blir snöpligt nobbad och blåst på konfekten.Det var sista droppen.Allting rasar för Madsen. (Obs.Min teori.)
Det enda “bevis” som finns är sågen. Men M hade intresse av fetischer. Kanske att han alltid hade sågen med ombord vid erotiska möten? Att tanken på styckning gjorde honom upphetsad. Att möjligheten till ett styckmord fanns inom räckhåll.
Det här är inget försvar för PM. Han är ett monster (i min bok sjuk) och har förverkat sin rätt att vistas ute i samhället. Dessutom så farlig att han bör hållas i förvar för resten av livet på något lämpligt sätt.
Jag kan ha fel också. Snart får vi förhoppningsvis veta. 37 vittnen.
RIP KiM