2018-02-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du är en hopplös mangina.

Vänta här, nu. Jag trodde att manginor var misslyckade män, men det är alltså så att en mangina är en man som attraherar brudar regelbundet?
Citera
2018-02-24, 22:14
Medlem
Mooons avatar
Det behövs en ordlista på alla knepiga begrepp och förkortningar.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vänta här, nu. Jag trodde att manginor var misslyckade män, men det är alltså så att en mangina är en man som attraherar brudar regelbundet?
Citera
2018-02-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Det behövs en ordlista på alla knepiga begrepp och förkortningar.

Själv tycker jag att det är pinsamt med svenskar som använder amerikanska ord som inte ens betyder något i normala sociala sammanhang i USA. Cuck, mangina, simp - vad fan ska det föreställa för ord? Idioterna klagar på att Sverige går under, men klarar samtidigt inte av att göra sig förstådda på korrekt svenska.

Men, men, det är fortfarande roligare att läsa här än att plugga.
Citera
2018-02-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Kanalen har gjort flera filmer om ämnet, min erfarenhet av nätdejting är också att bra bilder är det viktiga oavsett vilket ställa man letar på, vad man skriver är kanske 30%.

Om man kollar på nätdejting så använder kvinnor främst tjänster där utseende är fokus, vissa kommer då hävda att det är annorlunda IRL vilket det kanske är i viss mån.

Jag tycker personligen att de flesta svenska män är fula och det är ännu värre i typ alla andra länder, när de fula männen har sorterats bort(lär ta högst 100 år) så kommer kvinnor gå mer efter andra saker ex intelligens, status, pengar.

Fula män kommer inte försvinna. Snygga föräldrar kan avla ''fula barn'' och vice versa. Och det är annorlunda IRL i min åsikt, då man ibland ser ''fula män'' med ''snygga tjejer''.

Och hur kommer monogami avlösas?

Hur har du det själv ställt förresten, om man får fråga? Har du sett det här i verkligheten, eller går du bara efter den kanalen (där jag förövrigt har sett samtliga videos)?

Det är enkelt att förkovra i sig och bli besatt av sånt här online, men representerar det verkligheten?
Senast redigerad av antilife 2018-02-24 kl. 23:24.
Citera
2018-02-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
De är underhållande, det får man ge dem. Många anger anime som källa för sina teorier om kvinnor och sex, och flera av dem har skrivit att de önskar att de fick knulla med sina egna morsor för att slippa sexuell frustration.

Vet du inte att det är varje mans dröm att knulla mosran? Är du inte Freudian?

Och Freudianerna är vettiga i jämförelse med feministerna. Samma typ av personer som tidigare var Freudianer har nu blivit feminister, men ännu mer galna.

Alla män lever inte i självförnekelse så som George Steiner
Citat:
I've tried, Laure, believe me, with all my stregnth, to desire my mother sexually and to make an enemy of my father; I've tried and it hasn't worked at all. I have no desire for my mother.
Från A Long Saturday: Conversations, The University of Chicago Press, 2017, sid 76.
Citera
2018-02-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Baruch
Och Freudianerna är vettiga i jämförelse med feministerna. Samma typ av personer som tidigare var Freudianer har nu blivit feminister, men ännu mer galna.

De enda människor som jag har sett göra långsökta jämförelser mellan vardagligheter och sex är killar på internetforum.

Jag kan varmt rekommendera tråden om vad bredden på tjejers sängar säger om deras lössläppthet.
Citera
2018-02-25, 00:03
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Det som stör mig allra mest med Incel/MGTOW/Red Pill...
Bör man verkligen blanda ihop dessa grupper? Speciellt red pill bör ju ses som en uttalad ideologi där man förkastar kvinnors utmålade offerroll och försöker se världen som den är i all dess komplexitet. Jag skulle alltså kunna beskriva mig som en red pillare (svengelska galore) men utan att acceptera MGTOW eller för den delen incel.
Citera
2018-02-25, 02:36
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Bör man verkligen blanda ihop dessa grupper? Speciellt red pill bör ju ses som en uttalad ideologi där man förkastar kvinnors utmålade offerroll och försöker se världen som den är i all dess komplexitet. Jag skulle alltså kunna beskriva mig som en red pillare (svengelska galore) men utan att acceptera MGTOW eller för den delen incel.

För min egen del så gör det inte så stor skillnad gällande exakt vilka nyanser som grupperingarna för med sig. För mig så bygger samtliga på ett falsarium, nämligen att man ska beskylla den kvinnliga halvan av mänskligheten för diverse elände och problem. OK, att man hyser agg mot politiska extremister, rörelser, yrkesroller etc. är en sak, men med det ovanstående så tolkar jag det enbart som olika typer av misogyni med roten i komplex och psykisk problematik.

Såvitt jag har sett så kanske det ser ut så här:

- MGTOW: "Åt helvete med kvinnor, de förstör mannens liv så vi skiter i dem."

- Red Pill: "Kvinnor är lömska och onda, vi lär oss hur man manipulerar dem och sätter dem på plats."

- Incels: "Kvinnor är djur och ska våldtas samt berövas deras rättigheter i samhället."

Har jag fel?
Citera
2018-02-25, 02:43
Medlem
Jag vill gärna höra mer om erfarenheter i VERKLIGHETEN av er som tror incels har rätt, inte bara Tinder. Jag bryr ju fan inte vad en tjej skriver i sin Tinder-bio, det fattar vem som helst. Detsamma gäller på åt det motsatta hållet.

Jag har delat med mig utav anekdot tidigare, där min plufsige, icke-svenska, akneärrade vän lyckades hångla och få nummer utav en riktigt ''snygg'' svensk tjej i rökrutan på klubben. Har hänt fler gånger, men just denna kväll var han extra självsäker.

Så, skippa gärna Tinder-experimenten, då det är uppenbart att utseendet spelar mest roll där. Verkligheten tror jag att vi alla tycker är betydligt mer intressant.
Citera
2018-02-25, 10:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Såvitt jag har sett så kanske det ser ut så här:

- MGTOW: "Åt helvete med kvinnor, de förstör mannens liv så vi skiter i dem."
"Världen är gynocentrisk och staten är emot män och diskriminerande. Ett liv som fokuserar på mig själv är nog ett bättre alternativ. Vill vara mer independent/självständig."

Citat:
- Red Pill: "Kvinnor är lömska och onda, vi lär oss hur man manipulerar dem och sätter dem på plats."
Ganska nära fast finner inte kvinnor onda nödvändigtvis.
Citat:
- Incels: "Kvinnor är djur och ska våldtas samt berövas deras rättigheter i samhället."
"Jag önskar jag levde i ett kärleksfullt förhållande med en fin kvinna men ingen tycks vilja ha mig trots att jag gör många rätt"
Citat:
Har jag fel?
Lite grann har du. Sluta bli påverkad av tramsfeminism och white knighta mindre så blir det mer rätt ska du se.

Sedan är MGTOW och Redpills synonyma på så sätt att dom vill se världen för vad den är. Dom kan se kvinnors sämre sida och det är inte populärt hos kvinnorna som har svårigheter att se tillkortakommanden hos sig själva.
Citera
2018-02-25, 10:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För min egen del så gör det inte så stor skillnad gällande exakt vilka nyanser som grupperingarna för med sig. För mig så bygger samtliga på ett falsarium, nämligen att man ska beskylla den kvinnliga halvan av mänskligheten för diverse elände och problem. OK, att man hyser agg mot politiska extremister, rörelser, yrkesroller etc. är en sak, men med det ovanstående så tolkar jag det enbart som olika typer av misogyni med roten i komplex och psykisk problematik.

Eller så ligger roten i att de inte får ligga?

Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Jag vill gärna höra mer om erfarenheter i VERKLIGHETEN av er som tror incels har rätt, inte bara Tinder. Jag bryr ju fan inte vad en tjej skriver i sin Tinder-bio, det fattar vem som helst. Detsamma gäller på åt det motsatta hållet.

1) Incels har rätt i att de inte kommer att få ligga.

2) Till exempel jag har en väninna som som är ung, söt, och väldigt smal. Hon är gift. Hon sa till mig att hon är helt ointresserad av sex och hellre sitter och läser en bok.

3) Så även om de lyckas få en attraktiv tjej (vilket inte kommer att hända) kommer de inte att få sex.

Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Jag har delat med mig utav anekdot tidigare, där min plufsige, icke-svenska, akneärrade vän lyckades hångla och få nummer utav en riktigt ''snygg'' svensk tjej i rökrutan på klubben. Har hänt fler gånger, men just denna kväll var han extra självsäker.

Så, skippa gärna Tinder-experimenten, då det är uppenbart att utseendet spelar mest roll där. Verkligheten tror jag att vi alla tycker är betydligt mer intressant.

1) Det kallas attention whoring. Ställde hon upp på analt?

2) lol @ självsäker.
Senast redigerad av Babianen 2018-02-25 kl. 10:59.
Citera
2018-02-25, 12:22
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Vissa av dem påstår på allvar att det finns 10 gånger så många desperata killar på varje tjej i vuxen ålder. Visst, könsratiot i samhället innebär att det är lite fler män än kvinnor, men inte i närheten av den obalans som skapar de situationer som mupparna i fråga beskriver (finns det 105 män per 100 kvinnor så finns det goda chanser att hitta någon, någonstans).

Det finns väl inget som hindrar, säg 50% av männen att umgås, ligga och befrukta ex. 80% av kvinnorna, medan den övriga hälften av männen får dela på resterande 20%... Det hade inte förvånat om statistiken visade att det finns fler mödrar än fäder i samhället. De kvinnor jag har dejtat (från nätet) har inte kunnat greppa att det inte bara går att knäppa med fingrarna för att fixa en dejt om du är en lågstatusman, och det här har varit kvinnor som inte själva direkt blir raggade på av män på daglig basis, om vi säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in