2018-02-25, 13:03
Medlem
Honan6s avatar
Jag kan inte släppa tanken om att Johanna kan ha fler mord på sitt samvete. Detta för att jag tycker att hon visat sig övermodig och oförsiktig i de mord vi känner till. Det antyder om att hon har klarat sig fri tidigare eller att hon är med i Trögfattarföreningen.
Citera
2018-02-25, 13:03
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej.

När Aftonbladet blivit religiöst. Och helvetet frysit till.
Jag tror att hon inte kommer ut eftersom man varje gång hon ansöker om tdsbestämt kommer fram till att risken för återfall i grov brottslighet (läs mord) är hur hög som helst.
Kommer hon ut är det nära släkten som kan slaktas. Syster, mamma (om hon lever), kanske barn till henne själv.
Citera
2018-02-25, 13:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att hennes insikt om egen skuld är obefintlig. Mer troligt har hon en låång lista över andra som försatt henne i denna situation. Dom som äger den egentliga skulden.

Johanna är och förblir ett utsatt offer av omständigheter och andras avundsjuka över hennes framgångar.

Till och med nu vill hon rädda MR och hans familj. Det är väl osjälviskt nobelt eller erbjuda en gammal kåkfarare mkt pengar så han kommer på fötter. Sådan är hon, generös mot alla ....

Jo, jo .... börjar Johanna först nu inse att alla övergett henne (eller är mördade) och att hon får klara sig på helt egen hand.

Hinsan närmar sig med stormsteg nu ...

Jag tror, även om det inte är så lätt att säga om det är uttömmande och träffsäkert, att en person som JM uppfattar det som att hon självklart upprättar sin egen sanning (för "andras" fungerar inte så bra), och att det ju bara är så, och att det ju visst går att hitta stöd för att "Jag" egentligen har rätt...:

Det är klart det är förbjudet men det är ju det som är vitsen?

Varför skulle jag annars göra så, och anstränga mig så, om det var tillåtet — dum fråga!?

Men det är ju NI som säger att det är förbjudet, inte jag. Jag gjorde ju bara vad som var nödvändigt. De försökte ju luras.

Det vet ju alla att alla bara lurar till sig pengar.

Det spelar ju ingen roll så, han var ju bara en dum, svekfull, sjuklig finne, och det hade ju inte gått för sig att någon bullmamma som jag skulle bli blåst av honom. Har ni inte hört tals om Barnkonventionen! Det är han som ska ställa upp på oss! Dessutom hade han blivit en fruktansvärt dålig förebild för barnen – när jag vart klar med honom...

"Raketen" för narcissister.
Citera
2018-02-25, 13:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jaha, vad ska man säga?

Jag har följt den här tråden från dag 1. Till en början var det en logisk utmaning och ett fascinerande drama med många möjligheter och oväntade vändningar.

Jag sa tidigt att hon bara kunde vara skyldig om hon var svårt sjuk/störd. Tyckte det var underligt att detta skulle manifestera sig så sent i livet. Successivt blev det allt tydligare att hon hade en allvarlig störning och att den följt henne genom livet. De dämpande faktorerna hade slipats ner allt eftersom.

Det blev tydligt att hon låtit ta livet av sin far och att hon var besviken över att mordförsöket på modern misslyckats. Hon var i sin totala dårskap övertygad om att hon aldrig skulle åka fast. Att jag någonsin ska få veta vad som hände med Aki tror jag inte längre. Jag har tappat intresset men måste följa tråden till hovrättsdomen och slutet. HD kommer knappast att ta upp hennes överklagan.

Det hela har nu gått över i en tragisk lyteskomik och jag kan inte riktigt låta bli att skämmas en smula när jag läser om hennes patetiska brev. Jag vill nästan kräkas.

Hon har äntligen insett att hon kommer att bli dömd. Hennes manipulerande leder ingen annan stans än till besvikelser och ett smärtsamt uppvaknande. Nu återstår bara ett desperat fäktande för att på ett eller annat sätt köpa sig fri. Att försöka köpa en psykiskt störd narkoman och kriminell var väl en tanke i rätt riktning. Vem annars skulle hjälpa henne?

Hon hamnar på Hinsan och jag kommer inte att köpa hennes bok. Däremot ser jag gärna en oberoende film; ”Big Mama” av Tarantino.

Fin summering.

Jag skulle kunna tänka mig en sådan film av QT om den inte byggde på fakta... JM är egentligen ingen intressant person, hon är en snedtändning och häxpipa i tillvarons väv, där energin från början synbart varit "underjordens", och resten en form av grovt överdriven självuppfattning med inslag av knogjärnsproblemlösning, till luften pös ut.

Det är hon själv i mångt som försöker göra nåt spännande, som inte är det, objektivt sett. Som en tatuering på fel person.

Ska Tarantino göra filmen bör han följa henne till ända till slutet. Och JM bör inte få stänga av filmen när det går som bäst för huvudpersonen den här gången....

Är inte JM på sätt och vis ett slags komplett spegelvänd Madsen förresten (på somliga plan)? Med en eller två saker gemensamt: fr.a. den yttersta exploateringen av intet ont anande medmänniskor för sin egen personliga tillfredställelse.
Citera
2018-02-25, 13:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
......
Till och med nu vill hon rädda MR och hans familj. Det är väl osjälviskt nobelt eller erbjuda en gammal kåkfarare mkt pengar så han kommer på fötter. Sådan är hon, generös mot alla ....
Sen restriktionerna lättades på så lär hon ha skickat en massa brev till JB med direktiv och mutor till henne, JJ och DB. Falska vittnen som ska få betalt osv, eller vad som helst. JM är ju desperat som en speedad höna nu. Bråttom, bråttom. Men, hon har nog fått kalla handen av barnen, de pallar inte beblanda sig i hennes skit mer, de vet att det bara blir pinsamt, lönlöst samt till nackdel för dem själva.
Då återstår att fria till MR och sen en random kåkfarare som skall köpas för reapriset 100 000 för att vittna falskt och själv sätta sig i skiten.

Jag tror att de här sista bottennappen med frieri och mutningsförsök kan föra något gott med sig. Och, att hon t.o.m friade till MR nu, där svek hos sina barn på allra värsta sätt. Kanske barnen äntligen inser nu att de vill bryta kontakten med henne helt. Att de inser att hon är en galen och vedervärdig människa som inte skyr några medel för att försöka rädda sig själv.
Att de får skämmas för sin skamlösa, egoistiska mamma.
.
Citera
2018-02-25, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon måste ha hört uttrycket att det är "segraren som skriver historien".
Men återigen zappat mellan kanalerna och missat nån väsentlig detalj.
Skål på dig, develi...
Ynnesten att hon står i evig tacksamhetsskuld ger rysningar längst ryggraden när man tänkte på vad detta de facto innebär:
krav på evig lojalitet, livslång tystnad och en konstant hotbild.

"Om du gör det här för mig Billy kommer jag för alltid vara i tacksamhetsskuld till dig."

Tycker dock hennes egen formulering vore en ypperlig filmtitel:

"Det är bråttom, Billy”

Citera
2018-02-25, 13:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag tror att hon inte kommer ut eftersom man varje gång hon ansöker om tdsbestämt kommer fram till att risken för återfall i grov brottslighet (läs mord) är hur hög som helst.
Kommer hon ut är det nära släkten som kan slaktas. Syster, mamma (om hon lever), kanske barn till henne själv.

Har Johanna fortfarande grepp om några av de pengasugna avkommorna eller spänningslystna fans , så lever alla som går emot henne i en riskfylld situation - även fast hon sitter bakom lås och bom.
Citera
2018-02-25, 13:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja. Det finns liksom ingen grund (i dagsläget) att tro att hon skulle foga sig under någons jurisdiktion, familjemedlem eller annan, och tankarna skulle direkt börja löpa... Ingen kan lita på henne, och hon på ingen. Förtroendet mellan två människor (där hon är en) är raserat för all tid. Fängelsemuren står i det utbytets ställe.

Det kan kosta på att fatta somliga saker i tillvaron på fel sätt.
Citera
2018-02-25, 13:39
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ynnesten att hon står i evig tacksamhetsskuld ger rysningar längst ryggraden när man tänkte på vad detta de facto innebär:

"Om du gör det här för mig Billy kommer jag för alltid vara i tacksamhetsskuld till dig."

"Det är bråttom, Billy”

Filmtitel: Nu slaktar vi släkten
Citera
2018-02-25, 13:44
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Sen restriktionerna lättades på så lär hon ha skickat en massa brev till JB med direktiv och mutor till henne, JJ och DB. Falska vittnen som ska få betalt osv, eller vad som helst. JM är ju desperat som en speedad höna nu. Bråttom, bråttom. Men, hon har nog fått kalla handen av barnen, de pallar inte beblanda sig i hennes skit mer, de vet att det bara blir pinsamt, lönlöst samt till nackdel för dem själva.
Då återstår att fria till MR och sen en random kåkfarare som skall köpas för reapriset 100 000 för att vittna falskt och själv sätta sig i skiten.

Jag tror att de här sista bottennappen med frieri och mutningsförsök kan föra något gott med sig. Och, att hon t.o.m friade till MR nu, där svek hos sina barn på allra värsta sätt. Kanske barnen äntligen inser nu att de vill bryta kontakten med henne helt. Att de inser att hon är en galen och vedervärdig människa som inte skyr några medel för att försöka rädda sig själv.
Att de får skämmas för sin skamlösa, egoistiska mamma.
.
Ja, JB vittnade ju mot henne i HR. Hon var ju också mycket berörd av sin mormor och mosters situation så de hjälper nog inte mer än vad de måste.
Kan ju tänkas att de har blivit upplysta om vad de får göra och inte med hennes pengar.
Citera
2018-02-25, 13:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"Det är bråttom, Billy”

Ha ha. En möllerism för klippböckerna. Om man någon gång hört ett tydligare klingande förtäckt hot....?

Typisk möllersamhet.
Citera
2018-02-25, 13:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Filmtitel: Nu slaktar vi släkten

Scarbrain

Swedish Gangsta'

Full fart i Möllermanland

Game of Goons...
Senast redigerad av Lonnrot 2018-02-25 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in