Citat:
Problemet är att de inte kommer funka för det måste finnas saker som binder samman folk. Sen så vill jag inte bo i ett mångfaldigt Sverige där svenskar är andra klassens medborgare. Skillnaden mellan dom och oss är att vi har bara Sverige som nation medans de har inte bara Sverige utan en annan. Sen så är det svenskarna som har byggt upp denna nation inte araberna eller perserna. Jag ser detta som en invasion och ockupering av Sverige. Jag antar att du var emot USAs invasion av Irak. Om det inte blev våldsamt när USA gick in i Irak och de kom massa amerikaner, kanadensare och folk ifrån väst europa som bosatte sig där och sa att de var irakier samt gav sin in i politiken skulle du vara för den då?
Jag säger inte att det är lätt att bygga en nation av och för människor som är etniskt och kulturellt olika. Men vi måste göra det om vi vill att Sverige ska överleva som en fri och sammanhållen nation. Finns det inte sådant som binder oss samman måste vi skapa det.
Vad gäller oss etniska svenskar, så finns det ingen anledning varför vi skulle känna oss som andra klassens medborgare. De flyktingar som kommit hit de senaste åren har inte "invaderat" landet utan kommit hit på grund av vår generösa asylpolitik. Man kan diskutera om den varit för generös, men vi kan inte kasta ut folk som vi redan gett en fristad i Sverige och sedan se oss själva i spegeln.

SD måste sluta tolerera folk i sina led som hetsar mot muslimer och andra grupper om de vill bli relevanta i svensk politik. Att dumpa Ekeroth var därför ett steg i rätt riktning.