Citat:
Ursprungligen postat av
erp.b
Jovisst, jag håller med dig att är bäst att erkänna när man inte vet, problemet är bara det att du ofta är så tvärsäker på olika saker som du sen säger att du inte vet att det är så.
Det gör att du framstår i onödigt dålig dager, och folk retar sig extra mycket på dig.
Ang kurvan, för att komma in mer på ämnet, så är det nog så att vi normalt sett inte kan se den, men vad vi ser är effekten av den.
Avataren är Julius Henry Marx, mer känd som Groucho, man är väl Marxist.
Ja, just det! Marxist javisst!
Okej, ja jag kanske framstår som tvärsäker, har inte tänkt på det. Ska försöka sluta med det.
Ja, det är logiskt att inte kunna se kurvan eftersom den inte syns. Många missar detta och säger att de sett från marken men hur kan man se något som inte syns. Eftersom jag inte tror på att rymden i den form som den påstås ha nu så blir det så att ingen sett kurvan, det är bara en matematisk formel.
Att se effekten av den är bara en matematisk formel. Att sedan producera bevis från rymden exempelvis blir då, i mina ögon lögn. Om du exempelvis tror att Fuglesang och grabbarna har varit där uppe och du tror på bilderna och filmerna de framställt så tycker jag det är av intresse att notera följande och fundera över det. Bilderna och filmerna går i stort bara ut på att bevisa att de är i rymden, de gör inget annat än att övertyga folket om att de är där. De leker med vatten, de äter godis, spelar gitarr, går på rymdpromenad, men gör de något för att besvara de tusentals frågeställningar man borde ha rörande rymden. Det är väldigt märkligt beteende om man faktiskt var där.
Likaså här nere på jorden. Från dag ett får vi veta att jorden är rund, överallt matas vi med denna tanke. Folk sitter och vetenskapsporrar CGI filmer på Discoverychannel, konstruerade filmer som jag tills för ett tag sedan trodde var på riktigt. Om du tex. inte visste att solen jättelångt borta och att jorden snurrade skulle du då tro att så var fallet när man tittade på den. Jag tvivlar på att jag hade gjort det.
Reaktionen man får av att säga att jorden är platt är också märklig. Jag blev för en stund sedan kallad praktmongo, i de flesta inlägg så ingår något nedsättande om min utbildning, schizofreni har jag blivit diagnosticerad med. Biter jag tillbaka då är jag ledsen i ögat. Reaktionen är minst sagt bisarr och bidrar faktiskt till min övertygelse.