Citat:
Ursprungligen postat av
Cortada
Jag gillade pinchos till början men sist tjejgänget skulle ut så ville ingen gå tillbaka till Pinchos och sen dess har jag funderat lite på - varför?
Jag vill minnas att jag har ett positivt minne därifrån, men när jag tänker efter så var det inte så jäkla bra.
- Kul att beställa i appen själv, tänker man. Nytänkande och smidigt. Men egentligen är det inte så kul när du inser att du gör allt jobb och det saknas dessutom möjligheten att göra ändringar i beställningen.
- Har ingenting emot att hämta min mat, men vi var 6 personer och satt på soffor, det blev hela tiden avbrott i våra samtal eftersom man var tvungen att hämta mat och dricka. Dessutom måste alla på min soffa lyfta på rumpan för att jag ska kunna gå på toa eller hämta min mat.
- Maten är verkligen ingenting speciellt, det är okej, men det som är smidigt är att det är smårätter och man kan smaka på flera olika saker samtidigt. Men jag är 100 på att det är helfabrikat, det smakar till och med så.
- Måste tycka det är relativt billigt, jag beställde runt 5 st tapas och nån drink och det gick på 350 kr. Men i jämförelse med spanska tapas som är lite dyrare så äter jag hellre riktiga tapas som är tillagade och faktiskt smakar något.
- Dom drar ju in mycket folk på drinkarna som är inspirerade av olika lösgodisar.. kul koncept men jag upplevde inte att drinkarna smakade som godiset och dessutom var det enorma mängder krossad is så absolut inte prisvärt.
- Möjligheten att dricksa i slutet när man ska betala. For real? For what????
- Inne på toaletten hade dom ett spöke som pratade med en. Inte vad man förväntar sig när man sitter och kissar och man hör någon säga "haaahaaaaahaaaa haaalllååååååå"... Jag kan ta det som ett skämt, men det var lite obehagligt. Kan bara tänka mig hur någon som är lättskrämd skulle reagera.
Det enda som egentligen är kul är inredningen och att konceptet skiljer sig från det vanliga, men vi väljer att inte återvända eftersom det inte var särskilt kul att alla gick och hämtade mat och dricka mitt i allt. Man vill ju bli serverad så man kan sitta och ha det trevligt runt bordet.
Nu har jag aldrig varit på Pinchos, men kollegorna är rätt flitiga besökare och de säger samma sak som du. Tidigare var de så förtjusta, det var så mysigt och trevligt på Pinchos, men de har tröttnat på att det inte går att prata i sällskapet för det är alltid någon som ska springa iväg och hämta något, det är trångt på bordet och maten är inte jättekul.