Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 12:52
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jämför med Jensens Böfhus - samma sak där. Värdelöst i alla avseenden, och ändå går folk dit. Folk tänker inte!

Pinchos. Vapiano. Böffhuset.

Alla ställen där det kryllar av halvfabrikat och vem som helst kan jobba som kock. Och ändå går folk dit.

Jag brukar fråga mig varför men bra förklaringar är ofta:
I sverige måste man vara överens om var man ska äta när man är ett sällskap. Vilket innebär att det blir polsk riksdag och de som inte har några smaklökar får avgöra genom veto "nej men det är ju så roooligt på..."
När man måste vara ute i god tid för att boka för att få bord på bättre ställen så blir det någon kedja istället när man som ovan inte kan enas.
Svenskar är rätt så turistiska och vill se bilder på maten online för att vara säkra på vad de får. Som fyraåringar. En riktig restaurang har inte bilder på sin mat i menyn (utom möjligtvis stämningsbilder)
Citera
2018-04-08, 12:54
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Märklig lista.
Jag har mailat till tidningen för att få svar på vilka andra tapasbar som har besökts, och hur ett ställe som serverar till största delen helfabrikat kan rankas som näst bäst i STHLM.

Antar du aldrig fick svar där va
(Svaret är att Pinchos och de andra bjuder henne på mat mest troligt...)
Citera
2018-04-08, 14:53
  #75
Medlem
Pallestroms avatar
Hade trevligt där igår, men pga sällskapet.
Trevligt koncept, kändes som man åt mer tillsammans, delar och smakar rätterna.
Men.
Maten är inget att rekommendera.
Citera
2018-04-20, 09:59
  #76
Medlem
Finns det nån pinchos i Stockholm än? Varit på den i Jönköping när jag hälsade på morsan där. Helt ok och skulle gärna gå i Stockholm med ungarna
Citera
2018-04-20, 11:08
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik76
Finns det nån pinchos i Stockholm än? Varit på den i Jönköping när jag hälsade på morsan där. Helt ok och skulle gärna gå i Stockholm med ungarna

http://www.pinchos.se/vara-restauranger/
Citera
2018-08-04, 00:19
  #78
Medlem
Jag instämmer med samtliga i tråden.
Detta är fan ett rån som heter duga, jag blev visserligen mätt men 944 spänn gick det på för mig (min lillebror betalade 270 men han åt mycket mindre).
Konceptet i sig var väl OK, lite annorlunda men det är brutalt rån.

Det är ju 50-60 spänn tuggan. Det är sinnessjukt.
Citera
2018-09-06, 01:09
  #79
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag instämmer med samtliga i tråden.
Detta är fan ett rån som heter duga, jag blev visserligen mätt men 944 spänn gick det på för mig (min lillebror betalade 270 men han åt mycket mindre).
Konceptet i sig var väl OK, lite annorlunda men det är brutalt rån.

Det är ju 50-60 spänn tuggan. Det är sinnessjukt.
944??? Hur många rätter åt du då? Jag äter rätt mycket men har för mej att det slutade på ca 300 spänn för att bli mätt där.
Citera
2018-09-20, 17:41
  #80
Medlem
Jonipoons avatar
Små portioner. Väldigt instagram-vänligt.

Det är en restaurang för tjejer helt enkelt. Jag har bara varit där två gånger men båda gångerna har det varit 90% kvinnliga gäster.
Citera
2018-09-20, 17:45
  #81
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
944??? Hur många rätter åt du då? Jag äter rätt mycket men har för mej att det slutade på ca 300 spänn för att bli mätt där.

Ja, jag och frun åt för kanske 700-800 spänn med två öl var och blev mätta. Nästan en tusenlapp för en person är inte normalt.
Citera
2018-11-01, 22:02
  #82
Medlem
Var på pinchos för första gången nu i veckan och antagligen sista. Kul koncept men maten smakade vidrigt. En restaurang med liknande koncept och god mat tror jag skulle göra dundersucce.
Citera
2018-11-01, 22:12
  #83
Medlem
Tycker maten på Pinchos är OK, idén med appbeställning är bra, man får tid att kolla hela menyn och beställa vad man vill, dessutom är det lätt att komplettera med någon extrarätt i efterhand, ungarna älskar smårätterna, men visst blir det dyrt att äta sig riktigt mätt som vuxen man.
Citera
2018-11-01, 22:17
  #84
Medlem
carlpetersen73s avatar
Har svårt att se att Pinchos överlever i långa loppet, för dålig mat för det. Visst, lite kul, men det håller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback