Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 20:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Under senaste veckan har jag fått chans att fundera lite om både det ena och det andra i livet. Jag har bl a tänkt på detta med att Özz Nujen om bara en vecka, den 2 mars, skall gestalta Carlsson i Strindbergs 'Hemsöborna' på Göteborgs Stadsteater. Om detta har jag postat inlägg tidigare här i tråden.
Jag har absolut inget till övers för NMR. Men ibland kan ändamålen helga medlen, så jag har ett förslag:
NMR brukar ju ordna "spontana" och överraskande demonstrationer i Gbg. Min ide' är att NMR nu istället ansöker om demonstrationstillstånd för den 2 mars på Götaplatsen, alltså precis utanför byggnaden där Özz Nujen skall spela Carlsson (läs: pissa på vårt svenska kulturarv). Lämplig text på plakat och banderoller kan ju vara t ex "Rör inte vår Strindberg!" -eller: "Inga terroristfinansiärer på vår teater, tack!" -eller: "Familjen Özz Nujen är delansvariga för massmordet på Drottninggatan!" -eller: "Göteborg behöver inga importerade "komiker"!" -eller: "Klanen Nujen bereder oss inga nöjen, så ut med packet!"
Jag gissar att hela Nujen-klanen har fått svenskt medborgarskap, så det går väl då inte att skicka dem till Turkiet kanske, men familjen bör få känna att en stor del av Sveriges befolkning helst vill se dem sitta i Erdogans fängelser.

-Go for it, NMR! Make some good deeds!

Det där är kontraproduktivt.
Citera
2018-02-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Bra gräv. Leta vidare efter koppling och pengaflöden kring detta suspekta sällskap.

Under tiden kan vi erinra oss vad Carlsson i Strindbergs Hemsöborna var för figur.

Carlsson var en stroppig invandrare (från Småland) som kom till ön Hemsö i Stockholms skärgård. PING!

På Hemsö mötte han motstånd, bl a från gårdens unge starke man Gusten. PING!

Carlsson var nämligen helt okunnig om livet på ön med jordbruk och fiske. PING!

Men jäkligt mallig och skrytsam var han. PING!

Han lyckades dock tjäna pengar på att hyra ut bostäder till sommargäster. DUBBELPING! MINST!

Men han förstod sig aldrig på folket på ön och blev aldrig en av dem. PING!

Carlsson gifte sig med Gustens mor Madam Flod (Moder Svea?) PING!

Men ganska snart började Carlsson jaga gårdens unga pigor. PING!

Madam Flod avlider. Vid likfärden över isen till kyrkan går kistan till botten. ÄR DET VAD SOM VÄNTAR?

VÄNNER, ÖZZ NUIJEN MÅSTE SPELA CARLSSON. ALLT ANNAT ÄR OMÖJLIGT.

Tack för en sällsynt snygg analys av Hemsöborna:s huvudperson! Thumbs up!

(det fetade)
..och i snöröken över fjärden och som delvis kanske låg öppen, gick sig Carlsson vill, försvann in i mörkret och återfanns aldrig mer.
Jag lånade fritt och drömde om att det var Özz Nujen jag såg försvinna på det viset. Kom ihåg en viktig sak: Ingen på Hemsö saknade Carlsson. Ingen ärlig svensk lär komma att sakna Özz Nujen eller hans familj om de alla skulle försvinna in i mörkret.
Citera
2018-02-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det där är kontraproduktivt.

Du är välkommen att utveckla ditt påstående.
Tack.
Citera
2018-02-24, 23:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Du är välkommen att utveckla ditt påstående.
Tack.

Det är så få som stöder NMR att det kommer göra Özz till martyr.
Citera
2018-02-25, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är så få som stöder NMR att det kommer göra Özz till martyr.

Det verkar inte som du riktigt kunde förstå vad jag skrev. Måhända var du trött. Eller kanske bara lördagspåverkad?
Antalet personer som stöder NMR är i detta sammanhang helt irrelevant! Min poäng och idé baseras på att tidningen GP inte missar att bevaka och kommentera i princip allting som NMR tar sig till på gator och torg i Göteborg.
ERGO:
Om så bara en handfull NMR-anhängare med plakat och banderoller befinner sig på Götaplatsen en lördag (t ex den 2 mars), med mycket folk i rörelse i trakterna av detta Göteborgs kulturella centrum, och GP skickar en av sina fotografer till att dokumentera händelsen, så kommer tidningsläsarna att kunna se vad NMR denna gång ville säga. T ex att Özz Nujen som del i asylantkrämar- och Akilovstödjarfamiljen Nujen inte är välkommen att på en skattefinansierad teater som Göteborgs Stadsteater få gestalta Carlsson i Hemsöborna.
Blev det lättare för dig nu?
Citera
2018-02-25, 10:00
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Det verkar inte som du riktigt kunde förstå vad jag skrev. Måhända var du trött. Eller kanske bara lördagspåverkad?
Antalet personer som stöder NMR är i detta sammanhang helt irrelevant! Min poäng och idé baseras på att tidningen GP inte missar att bevaka och kommentera i princip allting som NMR tar sig till på gator och torg i Göteborg.
ERGO:
Om så bara en handfull NMR-anhängare med plakat och banderoller befinner sig på Götaplatsen en lördag (t ex den 2 mars), med mycket folk i rörelse i trakterna av detta Göteborgs kulturella centrum, och GP skickar en av sina fotografer till att dokumentera händelsen, så kommer tidningsläsarna att kunna se vad NMR denna gång ville säga. T ex att Özz Nujen som del i asylantkrämar- och Akilovstödjarfamiljen Nujen inte är välkommen att på en skattefinansierad teater som Göteborgs Stadsteater få gestalta Carlsson i Hemsöborna.
Blev det lättare för dig nu?
Kanon. Så använder man PK-kulturens favoritvapen - PK-journalisterna - mot dem själva. Ett medialt skott i vattenlinjen på den mest skadliga ism som någonsin drabbat moder Svea, nämligen medelmåttornas sammansvärjning. Resultaten skulle hur som helst bli att pk-journalisterna tvingades välja mellan att inte rapportera NMRs aktiviteter alls (antagligen oemotståndligt) eller att göra det och riskera att familjen Svensson lyckades läsa vad det stod på NMRs plakat och lägga ihop två och två.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2018-02-25 kl. 10:29.
Citera
2018-02-25, 10:56
Medlem
Russinkungens avatar
Nu sitter han i tv4 morgonsoffa och gör reklam för pjäsen han är med i. Vet inte tv4 om hans band till den högaktuella terroristen från Drottninggatan eller skiter dom bara i det?
Citera
2018-02-25, 10:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Inte helt lätt att hitta info om värdehöjande åtgärder eller underhåll, trädgårdsskötsel, städ och tvätt i hemmet.
Om det nu blir en undersökning om skattebrott så kommer polis & åklagare att gå igenom kontoutdragen för ett antal år tillbaka. Har dom varit lika fartblinda i övrigt så kanske man hittar diverse utbetalningar till andra "flyktingar" med meddelande av liknande typ "Trädäck Nacka", "Ommålning Värmdövägen".
Citera
2018-02-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Nu sitter han i tv4 morgonsoffa och gör reklam för pjäsen han är med i. Vet inte tv4 om hans band till den högaktuella terroristen från Drottninggatan eller skiter dom bara i det?

Har TV4 verkligen Nujen i soffan?
Citera
2018-02-25, 11:07
Medlem
Citat:
De verkar skita i det, see no evil, osv. Tre apor, typ.
Citera
2018-02-25, 11:11
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Har TV4 verkligen Nujen i soffan?

Yepp. Några citat: özz du är fantastisk, du är en fantastiskt skådespelare, özz du behövs i debatten.
Citera
2018-02-25, 11:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Yepp. Några citat: özz du är fantastisk, du är en fantastiskt skådespelare, özz du behövs i debatten.
TV4 känner givetvis till anklagelserna, men har beslutat sig för att istället ge så mycket stöd & TV-tid som möjligt till Özz. Dom spelar i samma lag, Sverige motståndarlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in