2018-02-24, 12:29
Medlem
Jag kan säga att hon är falsk som attan. En nära vän fick henne tilldelad sim målsägarbiträde efter en misshandel av sin sambo. Kostnaden skulle betalas via hemförsäkringen, i alla fall till större del. Problemet var att hon ändrade målet under resans gång till ett vårdnadstvistärende och fakturerade min vän fett. Hon blev helt chockad och kontaktade EMF bara för att få veta att vårdnadstvister inte inkluderas av hemförsäkringen. Och, det var inte min väns önskan att driva det utan på uppmaning av henne utan att bli informerad om ändrade kostnader. Misshandeln kom helt u skymundan. Det var fruktansvärd gjort. Dessutom borde hon fått ett skadestånd vilket inte togs upp utan blev uppmanad av EMF att ”köpa ut” sambon från en hyresrätt! Helt sjukt!
Citera
2018-02-24, 12:32
Medlem
Det är olustighet i hela det här historien. Här har vi en visserligen provokativ men ändå integrerad kvinna med flyktingbakgrund som med vilja och motivation och oförvitlighet fram till yrkesidentiteten kommit upp sig och vill bli som en bland andra bättre ställda svenskar. Hon utnyttjar en möjlighet klubbad i Riksdagen att jurister med skattemedel kan företräda målsägare i misstänkta brottmål, en väl utbredd och lukrativ verksamhet (genom bedömningssvårigheter att stämma faktura mot verklig arbetsinsats av beslutande instans) som kollegor till henne – en f d justitieminister också – drar fördel av utan skam i kroppen. Ställ Massi Fritz mot Bodström i fallet och se vem som måste krypa undan här i så fall. Eller Silbersky som härjat i så många fler år. Därutöver är det en kvinna det handlar om som bakom ryggen anfalls av anställda könskamrater i vårt feministiska land idag. Det är många stenar att vända på här och var gång kommer något rörligt fram. Sen har vi att Massi Fritz steg utanför korridoren att bedöma också – att stega om att flyktingar förekommer i en mängd fler utredningar gällande våldtäkt och försök i förhållande till etniskt svenskar. Och sedan detta att just juden och marodören Aschberg skickas fram att hålla i bilan. Den av alla. Smutsigare finns väl inte i den s k journalistkåren. Nej här hålls på Massi Fritz, med tips till henne att hålla inne på exploatering och vara noggrannare med fakturering och anställning i framtiden (avundsjuka kvinnor i rullan är farligt, farligt). Ett tips bara härifrån och den vulgäraste gäddan i det förljugna PK-stimmet går direkt på hugg.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-02-24 kl. 12:47.
Citera
2018-02-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Kanske behövs det om man som advokat har ett sådant fattigt språk, oavsett om det är sociala medier?
https://www.instagram.com/p/BZ1PYzQHOsU/

Kanske kommer Özz Nujens syster asyladvokaten undan då eftersom man slänger en annan invandrare under bussen.

Tror det är viktigt att förstå att min fiendes fiende inte nödvändigtvis är min vän.

Snygg sammanfattning och belysning av vad detta handlar om!

Elisabeth Masse Fritz behöver inte vara en advokat som hanterar språket. Hon snyltar på åklagarens jobb. De hon lurar är en massa drabbade kvinnor i underläge, utanför de sociala grupper som fattar vilken sopa hon är!

Det dråpliga blir advokaten Debbie Nujen, som fick ihop sin tid som praktiserande jurist hos en advokat som Massi Fritz, som inte lärde henne yrket, då hon inget själv kan! Det dessa advokater har gemensamt, är ett stort självförtroende som vilar på en bräcklig juridisk grund.

Det är intressant att hatet mot Aschberg rubbar hans trovärdighet, också i fall där 16 kvinnliga jurister vittnar om sin förtvivlan. Som du skriver, en fiendes fiende, är inte alltid en vän!

Det visar på att antisemitismen är så stark att folk ser konspirationer, i stället för det som är uppenbart, när psykopater inom juristkåren infiltrerar samhällets grundpelare, undergräver rättsstaten, dränerar pensionssystemet, och raserar det sociala kontraktet.

Denna skadliga förstörelse av staten sker systematiskt genom att under falsk skepnad som "god", profitera på svagheter i de svenska offentliga systemen. System som bygger på tillit undergrävs för egen ekonomisk vinning skull.
Citera
2018-02-24, 12:48
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du menar att hon skriver som en fjortis på sociala medier? Jag undrar om du kan länka? Jag har sett det här hos liknande personer. I sin yrkesroll är dom överdrivet professionella. Medans dom privat i sms och liknande framstår som fjortisar. Det beror på att en narcissist är en fjortis på insidan. En intelligent narcissist kan lära sig språket som används på en advokatbyrå utantill. Men vid tillfällen då dom måste vara privata, lyser det verkliga jaget igenom.

Personen tråden handlar om testar säkert sin omgivning kontinuerligt med vad hon kommer undan med. Sen är hon troligen totalt omogen som personer och direkt underutvecklad. Får jag gissa hon skrivit saker som "men jaba" eller "asså hur ere" "jäla skit skit tycke ja de e" och liknande när hennes privata jag ses?

En narcissist är inget annat än en vuxen fjortis. En intellektuell fjortis kan bli en advokat. Men fortfarande bara en intellektuell fjortis. Glöm inte det.

Edit: Fritz får mig att tänka på den här andra Fritz som stängde in barn i en källare. Fotnot.
Jag läste något hon hade skrivit på Instagram tror jag. Hon kunde skriva tex en punkt efter ett frågetecken och liknande. Eller mellanslag mellan kommatecken, det påminde om en elev i 5an som verkligen inte vill skriva fel. Det är ju inte ens ett slarvfel, det tar ju längre tid att skriva så än att skriva som en normal vuxen.
Citera
2018-02-24, 12:52
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackaregubbe
Lite märkligt. Är det bara kvinnor hon har trakasserat eller är det så att hon bara har kvinnliga anställda?

Ja, kvotering har gått dåligt. T.o.m firmans maskot är en " bitch "
Enbart kvinnor som jobbar där.

https://www.advokatfritz.com/medarbetare/
Citera
2018-02-24, 12:58
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Snygg sammanfattning och belysning av vad detta handlar om!

Elisabeth Masse Fritz behöver inte vara en advokat som hanterar språket. Hon snyltar på åklagarens jobb. De hon lurar är en massa drabbade kvinnor i underläge, utanför de sociala grupper som fattar vilken sopa hon är!

Det dråpliga blir advokaten Debbie Nujen, som fick ihop sin tid som praktiserande jurist hos en advokat som Massi Fritz, som inte lärde henne yrket, då hon inget själv kan! Det dessa advokater har gemensamt, är ett stort självförtroende som vilar på en bräcklig juridisk grund.

Det är intressant att hatet mot Aschberg rubbar hans trovärdighet, också i fall där 16 kvinnliga jurister vittnar om sin förtvivlan. Som du skriver, en fiendes fiende, är inte alltid en vän!

Det visar på att antisemitismen är så stark att folk ser konspirationer, i stället för det som är uppenbart, när psykopater inom juristkåren infiltrerar samhällets grundpelare, undergräver rättsstaten, dränerar pensionssystemet, och raserar det sociala kontraktet.

Denna skadliga förstörelse av staten sker systematiskt genom att under falsk skepnad som "god", profitera på svagheter i de svenska offentliga systemen. System som bygger på tillit undergrävs för egen ekonomisk vinning skull.
Klarsynt analys.

EMF verkar uteslutande i skattefinansierade mål där ingen klient vägrar betala p g a undermåligt arbete. Staten är i så måtto en bra gäldenär eftersom de sällan skär i kostnadsräkningar m h t advokatens insatser ur kvalitativt perspektiv.

Tyvärr har detta i mångt och mycket helt spårat ur i ett system där oengagerade, mediokra jurister skor sig på skattemedel.
Citera
2018-02-24, 13:00
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast hennes eget sexliv blir intressant i samma ögonblick som hon tar sig friheten att ge omdömen om andras.

I synnerhet om hon själv, vilket påstods längre bak i tråden, lever utsvävande på den fronten.
Anlita henne för något enkelt ärende o ta reda på saken själv. Du kanske har tur o slipper debitering pga din 'tjänst' s.a.s. ..
Citera
2018-02-24, 13:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Någon som vem dessa 16 människor är? Eller de kanske inte ens finns?

För övrigt anser jag att det är ynkligt, fegt och patetiskt att gå ut i media anonymt och klaga på någon.
Syltryggar. Falska människor.
Om de nu finns vill att säga..
Citera
2018-02-24, 13:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

För övrigt anser jag att det är ynkligt, fegt och patetiskt att gå ut i media anonymt och klaga på någon.

2 ställde upp med namn, övriga 14 är anonyma skitstövlar. Skriver just skitstövel för kommer man med sådan här skit så ska man stå upp för den med sitt namn också. De är banne mig jurister och ska inte behöva daltas med.
Citera
2018-02-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
2 ställde upp med namn, övriga 14 är anonyma skitstövlar. Skriver just skitstövel för kommer man med sådan här skit så ska man stå upp för den med sitt namn också. De är banne mig jurister och ska inte behöva daltas med.

Det är ju lätt att tycka när man troligen är i början av karriären och troligen har dessa personer inte stått samlade kring detta förrän nu. Att ensam gå upp då mot en kändisadvokat kan vara karriärsjälvmord. Man har tydligen inte ens vågat anmäla det till advokatsamfundet. Och tro fan det när Ramberg sitter där som sägs ha känt till vissa saker. Facket styrker dessa rykten. Det är lätt att sitta på Flashback och vara tuff när det inte handlar om ens egen leverbröd.
Citera
2018-02-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Då sågar du också Massi Fritz som en populistisk skitstövel som inte hör hemma i en svensk rättssal, för hon är en av landets ledande förespråkare för anonyma vittnen:
https://www.advokatfritz.com/press/m...onyma-vittnen/

Eftersom Advokatsamfundet värnar om grundläggande rättsprinciper så kommer inte Massi Fritz att dömas på anonymiserade tidningsuppgifter. Men det är inte hennes förtjänst. Fick hon som hon ville skulle de kunna användas som bevis.
Citera
2018-02-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Då sågar du också Massi Fritz som en populistisk skitstövel som inte hör hemma i en svensk rättssal, för hon är en av landets ledande förespråkare för anonyma vittnen:
https://www.advokatfritz.com/press/m...onyma-vittnen/

Eftersom Advokatsamfundet värnar om grundläggande rättsprinciper så kommer inte Massi Fritz att dömas på anonymiserade tidningsuppgifter. Men det är inte hennes förtjänst. Fick hon som hon ville skulle de kunna användas som bevis.

Ska bli intressant och se vad hon tycker om anonymitet när det drabbar henne själv och folk inte vågar träda fram.

Lätt och tycka något på andras bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in