Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Självklart var valet av Kim perfekt för honom. "Minsta motståndets lag" liksom, hon ville ju så gärna göra en intervju så han behövde inte ragga upp något okänt offer och övertala till en ubåtsresa.
Hon var i närheten, kunde komma med kort varsel. Avskedsparty hade nyss börjat, självfallet var då pojkvännen upptagen ett tag med att ta hand om deras gäster. Alkohol, fest, skulle nog ta ett tag innan någon börjar oroa sig.
Jag kan föreställa mig att Kim ingick i en "pool" av potentiella offer. Eftersom Madsen planerat ett mord, så är det också troligt att han hade valt ut ett par tänkbara offer. Vad jag förstår hade han frågat en kvinna alldeles innan, som tackade nej, vilket eventuellt skulle kunna styrka teorin om ett par tilltänkta individer. Nu blev det inte den kvinnan, och eftersom Madsen redan hade ställt in sig på att göra det här nu, så tog han nästa i poolen, vilket blev stackars Kim Wall. Hade det inte blivit Kim, så hade han antagligen fortsatt till nästa, eller letat fram en ny.