2018-02-23, 12:26
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Kan det ha något med att Obama var för gun control och Trump emot? Något med det kanske? Tror du? Kanske? Liiiiteee?

Vad gjorde han åt saken då, skjutning efter skjutning, under sina 8 år som president? Ingenting. Vi ser en enorm skillnad i hur en samlad MSM, som är lierad med Deep State nu attackerar Trump. MSM-journalisterna skiter i vapenlagarna, de är intresserade av alla infallsvinklar att avsätta Trump.
Citera
2018-02-23, 14:04
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vad gjorde han åt saken då, skjutning efter skjutning, under sina 8 år som president? Ingenting. Vi ser en enorm skillnad i hur en samlad MSM, som är lierad med Deep State nu attackerar Trump. MSM-journalisterna skiter i vapenlagarna, de är intresserade av alla infallsvinklar att avsätta Trump.

Inte så mycket som han ville, pga att han inte fick kongressen med sig.

Det främsta han gjorde var:
Citat:
Perhaps the most significant Obama gun control measure was not a law but a rule that required the Social Security Administration to report disability-benefit recipients with mental health conditions to the FBI’s background check system, which is used to screen firearm buyers. Obama's successor, Republican President Donald Trump, rescinded the rule in 2017

https://www.thoughtco.com/obama-gun-laws-passed-by-congress-3367595

Alltså det som Trump nu säger att han vill återinföra, 1 år efter han tog bort det, efter att Obama som president infört det.
Citera
2018-02-23, 15:54
Medlem
Citat:
Nja, i Europa, med betydligt strängare vapenlagar än Usa, så är traditionen av folkliga protester/demonstrationer mycket mer vanliga. Se på de franska bönderna te.x.

Amerikanerna står snarare ut som det folk i västvärlden som är minst demonstrations-villiga. Så den relationen du tar upp håller inte.

Den håller men varför tror du det är så viktigt med hårdare kontroll på vapen för demokraterna?
Citera
2018-02-23, 15:56
Medlem
Citat:
Det främsta han gjorde var:

https://www.thoughtco.com/obama-gun-laws-passed-by-congress-3367595

Alltså det som Trump nu säger att han vill återinföra, 1 år efter han tog bort det, efter att Obama som president infört det.

Möjligen var orsaken till det inte att minska skjutningarna utan tvärtom öka dem. Han gjorde det enklare för de som vill att det skjuts att hitta potentiella personer de kan påverka att utföra skutningar
Citera
2018-02-23, 16:15
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Möjligen var orsaken till det inte att minska skjutningarna utan tvärtom öka dem. Han gjorde det enklare för de som vill att det skjuts att hitta potentiella personer de kan påverka att utföra skutningar

Va? vem? va?

Obama inför en regel, som Trump ganska omgående tar bort. Och som Trump nu vill återinföra. Vem menar du är Bad guy här?
Citera
2018-02-23, 16:33
Medlem
Citat:
Va? vem? va?

Obama inför en regel, som Trump ganska omgående tar bort. Och som Trump nu vill återinföra. Vem menar du är Bad guy här?

Har något minskat eller blivit bättre under obamas ledning?
Citera
2018-02-23, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna förklara varför Armenien fullständigt överlägset toppar sökningar på Qanon på Google Trends? https://trends.google.com/trends/explore?q=Qanon
Citera
2018-02-23, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nix, skolskjutningar har andra orsaker (senaste skjutningen hade de kunnat stoppa hur lätt som helst, men tydligen ville man inte det)
Angående att en del dör där så handlar det mer om klassklyftor

Så skolskjutningar skulle ske även om ungdomarna inte hade tillgång till vapen? really?
Självklart förstår jag att det inte är vapnen i sig som orsakar skolskjutningar, men nog fan underlättar de...
Citera
2018-02-23, 17:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Man ska ju vara ödmjuk men det är ju svårt när man ser hur tråden utvecklas så fort man inte lägger halva arbetsveckorna här. SAD som han skulle uttryckt det!

"Militären" är ju ett väldigt brett begrepp, jag tycker inte det låter orimligt alls att DELAR av militären kan ha valt sida redan innan valet, en lågintensiv militärkupp helt enkelt. Det osar ju katt om hela Trumps kandidatur från början och till att han blev vald och med tanke på vad DARPA, Robotic Technology och USMC Michael Prosser mfl skrivit så skulle jag inte tappa hakan fullständigt om President Trump blev vald genom en militär psyop eller liknande, den behöver inte vara sanktionerad av hela militären eller ens en officiell grupp av den. Titta lite på hur Trumpkampanjen använde memes/4chan/8chan(eller tvärtom?) och titta på vissa anon som svarar direkt på varje Q(finns ett par per meddelande som är högintressanta) och hur de i övriga inlägg använder memes så har man något som liknar det som Prosser framför i sitt förslag.

Om man är intresserad kan man ju börja här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Memetic_warfare
https://en.wikipedia.org/wiki/Memetic_engineering

Hur ofta skriver MSM om PSYOPS medan de sker? Det enda alternativet vi kan ta bort från bordet vad gäller Q:s identitet är att det är ett troll i klassisk betydelse. Det är för raffinerat och innehåller för mycket verifierbar information, det är till exempel kopplingar mellan företag och individer som rent teoretiskt är möjligt för en privatperson att känna till men rent praktiskt en omöjlighet, kopplingar mellan Trump tweets, COVFEFE, obeskrivligt god timing vad gäller nyhetscyklar mfl. Om detta vore så lätt som sääälen och pissormen tror så hade copycats EXPLODERAT på internet, men det finns ingen annan någonsin som genomfört något i denna magnituden. En lyckad LARP i den här storleken är i princip omöjlig att genomföra under fyra månader, det finns otaliga exempel på LARPS som pågått i dagar/timmar och alla som någonsin läst en sådan förstår hur lätt det är att genomskåda. 14 miljoner interactions tror jag det var någon som räknade ut att de blir på twitter för vissa Q-poster(jag kan inte gå i god för det så ta det för vad det är), man brukar ju säga att 10% är kritisk massa för samhällsförändringar. Det kommer forskas om detta i framtiden, oavsett vem som ligger bakom är det en PSYOP i världsklass! Det växer konstant också vilket är helt vansinnigt!

Det håller på att spåra ur detta, vem vet ens om det är samma Q som skrivit hela tiden? Inga alternativ går att förkasta utom pissormens hjärnfjärtar och CP-säääälens slöseri på tangenttryck.

Räkna inte med svar.

Man vet att man nästan alltid är nåt på spåren när man blir som hårdast ansatt av fanatikerna
Kliar det mycket?

Om du hade läst vad jag skrivit så är det just att jag INTE tror på ett källartroll eftersom det är för komplext, för långvarigt och kräver för mycket.. Som jag skrivit tidigare till dig om du minns, så misstänker jag snarare en främmande makt som vill jävlas eller någon organisation som undersöker hur mycket skit de kan tuta i folk..

EDIT: Jag vill ju också verka viktig och upptagen så jag lånar ditt avslut:
Räkna inte med svar.
Citera
2018-02-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna förklara varför Armenien fullständigt överlägset toppar sökningar på Qanon på Google Trends? https://trends.google.com/trends/explore?q=Qanon
Kanske finns något ord på armenska (eller vad man kallar deras språk) som är "qanon"?

pakistan tycker jag nog också är märklig där
Citera
2018-02-23, 17:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske finns något ord på armenska (eller vad man kallar deras språk) som är "qanon"?

pakistan tycker jag nog också är märklig där

Troligen har du rätt. Kollar man långtidshistoriken så har det funnits ett ganska konstant intresse för just Qanon, vilket inte är fallet för östern av världen.
Citera
2018-02-23, 20:12
Medlem
Kolla den här: https://i.redd.it/fwuuy420tyh01.jpg

Först trodde jag någon bara fantiserade ihop med tanke på slumpen men efter att ha sett posten från Q samt förklaringen i bilden.

Det är samma teknik hela tiden och MSM fattar inte hur väl det fungerar. Folk lär sig i mängder. Man ser till att något skapar rubriker där det sedan finns en betydelse som helt skiljer sig mot den första tolkningen från MSM. På så sätt kan de använda MSM för sina egna syften och MSM saknar helt motmedel mot det här.

Bilden handlar om att trump skrivit "noter" på en lapp men mycket stor text. En lapp som han plötsligt tar upp och sedan lägger ifrån sig. Men han håller den så att det som står på lappen skall tas upp av fotograferna och han håller den med fem fingrar synliga.

Som enskild händelse reagerar ingen men de som följt med vet att de här sakerna återkommer hela tiden, felstavningar som har annan betydelse i twitterinlägg. Poster från Q där det går X antal minuter till trump twittrar och så vidare. Text mellan Q och Trump som synkar.

Trump viste förmodligen att MSM skulle rapportera texten och framställa honom som dum, att han inte kan komma ihåg vad han skall säga.
Här beskriver TYT: https://www.youtube.com/watch?v=EgK6Cu8MguA
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-02-23 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in