Citat:
Det finns ju en del som då pekar mot att det kan ha handlat om någonting annat. Visserligen finns det ju de som bedyrar att det finns sjukintyg med ME som diagnos, men kanske det är mest en trådsanning? Det kan också vara korrekt att intyget skolan sett handlar om ME, men att det är medvetet felaktigt, kanske för att hantera frågan om hemundervisningen.
Det blir ju mycket spekulativt, men kan man tänka sig något sent upptäckt, obehandlat, allvarligt sjukdomstillstånd, där mer eller mindre fullständig isolering i hemmet blir en rimlig åtgärd, och som har extremt dålig prognos ?
Det blir ju mycket spekulativt, men kan man tänka sig något sent upptäckt, obehandlat, allvarligt sjukdomstillstånd, där mer eller mindre fullständig isolering i hemmet blir en rimlig åtgärd, och som har extremt dålig prognos ?
Tidigt kom denna info
Citat:
" Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har fått reda på att det verkligen var (biologisk) sjukdom i familjen, sjukdom med allvarligt och dödligt förlopp. Källan är säker. Hemskt oavsett, men något mer förståeligt att det blev som det blev..."
För mig känns det mer sannolikt med tanke på handlingen.
I samband med denna information var det flera skribenter, varav jag var en, som sökte efter tänkbara sjukdomar som debuterade i tidiga tonår, obotlig, progressiv utveckling och som resulterade i tidig död. En genetiskt ärftlig sjukdom.
Givet att båda döttrarna bar på samma sjukdom kan det förklara varför utbrottet tycks ske vid samma ålder hos båda. Det den äldre systern genomgått väntade nu även den yngre. Dom tycks gå i varandras fotspår.
Flera tänkbara sjukdomar kom upp som förslag (spekulation). s60 ff
Ärftliga sjukdomar kan kasta långa skuggor bakåt i släkten. Onödigt, om det inte är bekräftad fakta och någon sådan finns inte officiellt.
Detta var långt innan ME-diskussionerna.