2018-02-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Eller hur. Och detta har många av oss försökt initiera och uppmana om vid massor av tillfällen i tråden. Men av någon anledning kidnappas hela tiden dessa konstruktiva diskussioner av ändlöst ME-ältande av olika lobbyister.
Synd, det du efterfrågar är viktigare än deras prestigekamp. Vi får se, vi kanske hamnar där till slut.

Det är så lustigt att du är den enda som påstår att flickorna har ME och när vi tar upp ME "på fel sätt" så kritiserar du detta och påstår att det inte finns andra ingångar bland dem som vågar ta upp frågan. Du förvrider, ljuger och beter dig faktiskt så som narcissister plägar göra. Tråkigt för dig.

Vi kommer att diskutera alla aspekter av brottet, oavsett hur du försöker förvrida detta till något annat som inte är fallet.

Kan du så svara på frågan äntligen, och sluta ordbajsa? Fick flickorna sin diagnos på vårdcentral? Om du inte svarar tar jag för givet att du trollar med hela tråden.
Citera
2018-02-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Helt riktigt både A och M presterade bra under lektionerna och de hade undervisning 4 respektive 3 dagar i veckan.Finns ingen anledning att misstro grannen som hört dem tjoa i poolen i somras heller 😎

Och hur ställer du dig till att de hade ME enligt Frankenstein? Låter det som en rimlig diagnos med tanke på deras kapacitet? Ställde de in lektioner någon gång? Hur långa dagar hade de? Närvarade någon av föräldrarna under lektionerna?
Citera
2018-02-22, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är så lustigt att du är den enda som påstår att flickorna har ME och när vi tar upp ME "på fel sätt" så kritiserar du detta och påstår att det inte finns andra ingångar bland dem som vågar ta upp frågan. Du förvrider, ljuger och beter dig faktiskt så som narcissister plägar göra. Tråkigt för dig.

Vi kommer att diskutera alla aspekter av brottet, oavsett hur du försöker förvrida detta till något annat som inte är fallet.

Kan du så svara på frågan äntligen, och sluta ordbajsa? Fick flickorna sin diagnos på vårdcentral? Om du inte svarar tar jag för givet att du trollar med hela tråden.

Jag tror faktiskt aldrig jag har sagt att flickorna hade ME.
Jag brukar svara de frågor som jag själv känner för. Om det får dig att tycka att jag är ett troll så är det väldigt lite som jag kan göra åt det.
Jag måste dock erkänna att jag har en fäbless för narrssicissm. Mest för att det är så kul att stava.
Citera
2018-02-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag tror faktiskt aldrig jag har sagt att flickorna hade ME.
Jag brukar svara de frågor som jag själv känner för. Om det får dig att tycka att jag är ett troll så är det väldigt lite som jag kan göra åt det.
Jag måste dock erkänna att jag har en fäbless för narrssicissm. Mest för att det är så kul att stava.

Nej just det. Du har ju påstått att det finns sjukintyg för ME. Korrekt? Om du har patienter hoppas jag du behandlar dem med större respekt när de inte gör eller agerar så som du tycker är rätt.
Citera
2018-02-22, 22:00
Medlem
Citat:
Räknar sig Gottfrieskliniken till den offentliga vården? Jag tror att kliniken gjorde det när Agnes och Moa fick sina diagnoser, eftersom de då inte fått sitt landstingsstöd indraget.

Det betyder att Gottfrieskliniken har minst fyra liv på sitt samvete. Kanske fler. Syna, syna, syna. Skicka dit polisen, ta bort honungsburken från den otäcke psykiatern (?) som använder all sin kunskap om det mänskliga psyket för att se till att "ME"-sjuka tappar tron på framtiden och tror att klinikens dyra behandlingar är det enda alternativet framåt.

Kanske är Gottfries narcissismens högborg i detta sammanhang, den onda källan vi letar efter? Ja, vi som inte är indoktrinerade och krishanterar i tråden. Slå upp krishantering om du är osäker på vad som sker när man försöker utmåla många i tråden som det ena eller det andra. Klassisk narcissism.

Det är kanske så att hela den döda familjen föll offer för kliniken. Det var kanske den som rådde pappan att ta barnet från pianopedagogen. Totalt duperad blivande professor, vem vet...?

Pappan magrade och hela familjen gick i kras, och de betalade ett pris som var högre än högst.

Hur förvarar Gottfries sina journaler? Har skolan godkänt intyg från denna klinik bekymmerslöst, med tanke på att landstinget stöttade denna hårda, onda lobby under en allt för lång tid?

Självklart är människor sjuka, men friska blir de av många olika behandlingar, men inte av Gottfries indoktrinering att livet är slut! (Den domen borde de tjäna mycket på... men kanske gick det för långt i fallet med familjen i Bjärred, nu ska man försöka hävda att familjen kanske led av "något annat"...)

Jag vill tacka alla i tråden som generöst bjuder på egna livshistorier, det har fört tråden framåt, mer än ni tror.

Du fattar verkligen ingenting. Gottfries är ljus och hopp, lindring och respekt. Något som inte finns i vanliga vården och knappast i samhället.
Citera
2018-02-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Jag håller med om det du skriver. Människor förstår inte hopplösheten i den här sjukdomen. Att det FINNS inget att göra.
Det är säkerligen med denna insikt som den stora depressionen kommer. När man inser att man inte kan lindra sitt barns lidande.

Nej, detta förstår jag inte. Enligt 1177 kan 1 av 10 bli bra. Tror du inte på dem? Om 40 000 har detta i Sverige, så är det väldigt många som kan bli återställda. Övriga kan bli bättre.

Det är ju sådana här falska påståenden som kan ha bidragit till att en hel familj gick under. Förstår du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du fattar verkligen ingenting. Gottfries är ljus och hopp, lindring och respekt. Något som inte finns i vanliga vården och knappast i samhället.

Hur kan du prata om att Gottfries ger hopp när du säger att inget går att göra. Vill du vara sjuk? Vad för slags hopp pratar du om?

Det gemensamma med Gottfrieslobbyn är att de alla säger samma sak:
Ingen annan kan förstå
Det finns ingen bot

Detta gör att jag betraktar allt samröre med Gottfries som deltagande i en sekt, där man betalar för att få vara med och dela denna åsikt, mot resten av världen. Ohälsan kommer som ett brev på posten! Det försörjer sig Gottfries på och hans sjuka fru underhålls av detta.

Desto djupare man går in i detta, desto mer ensam blir man, mot världen. Framtiden ter sig mörk. Självmordet och morden kommer närmare och kanske ännu säkrare om någon tar sig för att ifrågasätta detta. Kanske genom att vilja dra undan någon form av stöd.

En sak har du däremot rätt i: Tyvärr är inte alla inom sjukvården utrustade med vare sig empati, förstånd eller tid för patienten. Det är mycket som kan gå fel, och särskilt om man inte får uppbackning vid diffusa symptom. Sjukvården bör ägna mer kraft åt denna grupp, verkar det som. Skrämmande om det sitter tiotusentals i sina hus med solbrillor på, gardinerna neddragna och inställningen att allt är kört!
Senast redigerad av rappytt 2018-02-22 kl. 22:21.
Citera
2018-02-22, 22:20
Medlem
Citat:
Nej, detta förstår jag inte. Enligt 1177 kan 1 av 10 bli bra. Tror du inte på dem? Om 40 000 har detta i Sverige, så är det väldigt många som kan bli återställda. Övriga kan bli bättre.

Det är ju sådana här falska påståenden som kan ha bidragit till att en hel familj gick under. Förstår du inte det?

Hur kan du prata om att Gottfries ger hopp när du säger att inget går att göra. Vill du vara sjuk? Vad för slags hopp pratar du om?

När jag citerar så kommer det fram en annan text än den jag ser, men.. nåväl.

Det finns ingen bot mot ME. Än. Därav hopplösheten.
Gottfries är en av ett MYCKET LITET ANTAL KLINIKER som hjälper så gott dom kan. Därav ett hopp. Men hur många tror du kan/får komma dit?

Det låter som du VET att familjen varit där??
Citera
2018-02-22, 22:27
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Picasso2 skriver följande:
"Jag tänker inte gå in i nån sorts strid i detta. Oskar gjorde vad han kunde. Han älskade Hanna djupt. Likaså barnen som han avgudade mer än livet självt. Faktiskt. Ingen var "tokig". Det går så mycket djupare än så. Men ingen av er kommer begripa, för ni kan inte tänka längre än till er själva. Allt kommer fram så småningom. Men jag har gett ett löfte att inte berätta. Och det tänker jag hålla tills jag fått ett ok. Men det gör jävligt ont när jag ser hur vissa av er skriver och drar slutsatser som är så uppåt väggarna som det bara är möjligt."

Så här var din syn på saken och det gör att vi har något svårt att mötas i denna fråga. Om man älskar sina barn och har ihjäl dem, utan att vara tokig, ja, vad återstår då? Synpunkt på det du skrev för några veckor sedan? Vad är det som går djupare och som ingen utom just du kan förstå? Du har ingen information alls.

Finns många som begår mord utan att vara psykiskt sjuka.

I detta fall finns det inget som tyder på att föräldrarna va allvarligt psykiskt sjuka mer än djupt deprimerade.

Det handlar inte om att ursäkta eller rättfärdiga morden på barnen utan att se detta ur ett större perspektive.Försöka se detta ur föräldrarnas Synvinkel.

Familjen levde i en djup kris och det är bekräftat på olika håll.Varför detta fall beskrivs som Familje tragedi är just för att föräldrarna såg ingen mening med livet varken för sig själva eller barnen.
Dom tog inte livet av barnen bara för att utan enligt dom så såg dom ingen annan väg i detta elände.
Citera
2018-02-22, 22:37
Medlem
GNOMDSs avatar
Vad står det på gravstenen ? Någon ledtråd där ? Enligt något inlägg har begravning skett i Göteborg.Någon /några villiga som bor i Göteborg och har lust och tid att traska runt på begravningsplatser i Göteborg och kolla nygrävda gravar ? (Jag själv bor inte i Göteborg annars skulle jag ha förlagt mina söndagspromenader till lämpliga begravningsplatser.)Kanske lägg upp en bild på gravstenen ?
Citera
2018-02-22, 22:40
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Vad står det på gravstenen ? Någon ledtråd där ? Enligt något inlägg har begravning skett i Göteborg.Någon /några villiga som bor i Göteborg och har lust och tid att traska runt på begravningsplatser i Göteborg och kolla nygrävda gravar ? (Jag själv bor inte i Göteborg annars skulle jag ha förlagt mina söndagspromenader till lämpliga begravningsplatser.)Kanske lägg upp en bild på gravstenen ?
Det där är bara osmakligt och jag hoppas att du inte menar det.
Citera
2018-02-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Troligen var det enbart ceremonin som var då och inte jordfästning. Och sten brukar ta lång tid att få upp.
Citera
2018-02-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Finns många som begår mord utan att vara psykiskt sjuka.

I detta fall finns det inget som tyder på att föräldrarna va allvarligt psykiskt sjuka mer än djupt deprimerade.

Det handlar inte om att ursäkta eller rättfärdiga morden på barnen utan att se detta ur ett större perspektive.Försöka se detta ur föräldrarnas Synvinkel.

Familjen levde i en djup kris och det är bekräftat på olika håll.Varför detta fall beskrivs som Familje tragedi är just för att föräldrarna såg ingen mening med livet varken för sig själva eller barnen.
Dom tog inte livet av barnen bara för att utan enligt dom så såg dom ingen annan väg i detta elände.

Men varför???
Flickorna var inte så sjuka. De kunde leka i poolen om sommaren, de kunde tillgodogöra sig sin hemundervisning 3-4 dagar i veckan, kunde följa med till affären, gå på skolavslutning. Hur kunde allt se så nattsvart ut??? Det går inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in