Citat:
Ursprungligen postat av
Surrexerunt
Jag håller med om det du skriver. Människor förstår inte hopplösheten i den här sjukdomen. Att det FINNS inget att göra.
Det är säkerligen med denna insikt som den stora depressionen kommer. När man inser att man inte kan lindra sitt barns lidande.
Nej, detta förstår jag inte. Enligt 1177 kan 1 av 10 bli bra. Tror du inte på dem? Om 40 000 har detta i Sverige, så är det väldigt många som kan bli återställda. Övriga kan bli
bättre.
Det är ju sådana här falska påståenden som kan ha bidragit till att en hel familj gick under. Förstår du inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Surrexerunt
Du fattar verkligen ingenting. Gottfries är ljus och hopp, lindring och respekt. Något som inte finns i vanliga vården och knappast i samhället.
Hur kan du prata om att Gottfries ger hopp när du säger att inget går att göra. Vill du vara sjuk? Vad för slags hopp pratar du om?
Det gemensamma med Gottfrieslobbyn är att de alla säger samma sak:
Ingen annan kan förstå
Det finns ingen bot
Detta gör att jag betraktar allt samröre med Gottfries som deltagande i en sekt, där man betalar för att få vara med och dela denna åsikt, mot resten av världen. Ohälsan kommer som ett brev på posten! Det försörjer sig Gottfries på och hans sjuka fru underhålls av detta.
Desto djupare man går in i detta, desto mer ensam blir man, mot världen. Framtiden ter sig mörk. Självmordet och morden kommer närmare och kanske ännu säkrare om någon tar sig för att ifrågasätta detta. Kanske genom att vilja dra undan någon form av stöd.
En sak har du däremot rätt i: Tyvärr är inte alla inom sjukvården utrustade med vare sig empati, förstånd eller tid för patienten. Det är mycket som kan gå fel, och särskilt om man inte får uppbackning vid diffusa symptom. Sjukvården bör ägna mer kraft åt denna grupp, verkar det som. Skrämmande om det sitter tiotusentals i sina hus med solbrillor på, gardinerna neddragna och inställningen att allt är kört!