2018-02-07, 23:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Robert
Jo..jag har i mitt dagliga insyn i vad vissa kvinnoläkare anser om vaccinet.
Och saken är ju att symtomen är typ lika med vad som tycks framgå av den äldsta flickan.
Vad jag förstått av tråden så var hon ju dock inte utredd eller han inte utredas för just narkolepsi !
Två saker om "vaccineringen" bara:
HPV ges till tjejer i femte klass. Moa gick aldrig i femte klass, om man inte kallar hemskolningen för att "gå i femte klass".
Men om nu Agnes hade fått detta vaccin med sådana fatala konsekvenser, skulle väl knappast Moa ha tillåtits (eller själv velat) ta den?
Citera
2018-02-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ni är så fruktansvärt naiva.
Ni tror att om någon är sjuk så går man till doktorn och denne fixar.
Jag har fått flera av varandra oberoende pm som talar om att det är ME och källorna är närstående.
Har du en sådan sjukdom så finns det inget läkarna kan göra.
Att åka in akut skulle bara göra individen ändå sjukare då hjärnan redan är överbelastad.

Läkare hjälper gärna om det finns något de kan göra. Om det inte är det så vill de helst bli av med patienten.
Det finns inga andra riktlinjer vid ME än b12 och det hjälper bara mot de kognitiva problemen.

Det finns inget att sätta in. Bara lugn och ro.

Jag håller med om det du skriver. Människor förstår inte hopplösheten i den här sjukdomen. Att det FINNS inget att göra.
Det är säkerligen med denna insikt som den stora depressionen kommer. När man inser att man inte kan lindra sitt barns lidande.
Citera
2018-02-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Flickan den äldre gällde det några gånger enligt bekant intervjuad i media. Det finns olika patienter med olika symptom osv. Det är jävligt invecklat, men det finns att läsa i valfri blaska i UK.
Det har nog funnits en del kvacksalvare eller ansetts som kvacksalvare redan genom alla injektioner med b12. Motsägelser inom läkarvetenskapen osv. Vissa patienter med omtalad sjukdom har ju blivit betydligt bättre, så det är verkligen ett ovisst förlopp och prognos.

Men om man får diagnos 2017 vår/sommar så avlivar man inte någon runt nyår. Det är något fel här.

Inte injektioner med B12 generellt, utan reaktionerna har väl varit mot överdrivna B12-injektioner, eller?

Jag har själv under många år fått B12-injektioner. 1 ggr/månad. Pga att min tarm inte själv tar upp det.

Kritiken riktar sig mot extrema doser.
Citera
2018-02-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Självklart var de inte diagnosticerade. Att jag säger det beror inte på någon särskild känndom om just deras fall, utan på att man numera är väldigt försiktig med att diagnosticera barn. Särskilt om det rör sig om diffusa symptom som trötthet etc.
Artikeln i aftonbladet som många nu igen har refererat till, har jag redan två gånger vederlagt. Den var uppe härom dagen också men då orkade jag inte angripa den en tredje gång. Nu känner jag däremot att jag måste, suck:
Den citerar inte rektorn utan använder sig bara lönnligt av ett talstreck före ett referat. "... samma diagnos som sin storasyster, sa hon i en tidigare intervju". Detta är en ren tidningsanka. Att expressen tre dagar senare upprepar saken med sitt "rektorn har sagt ..." är väl ett olycksfall i arbetet. Ingenstans finns någon originalintervju där rektorn citeras, som anger att diagnos finns. Hade hon verkligen sagt så, skulle detta citat finnas att läsa i alla större tidningar och nyhetssajter i hela Sverige som rapporterat om morden. men det gör det alltså INTE.
Däremot har rektorn säkert fått läkarintyg på att tjejerna var trötta. Fattas bara. Dock kan man med fog ifrågasätta sanningshalten i dessa intyg och den "läkare" som skrivit dem borde definitivt synas i sömmarna.

Absolut och skolan också.Lyssna på detta inslaget.Jag skrev om det innan där rektorn uttalar sig vad jag tycker suspekt i detta sammanhang...."Däremot så har ju flickorna varit sjuka med jämna mellanrum" Lyssna på inslaget.Texten säger inget !

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skolorna-i-bjarred-flaggar-pa-halv-stang
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Du får lyssna på vad rektorn säger i inslaget 😎Nej jag har inte sagt att de hade Borrelia det var spekulationer från dem själva i början av sjudomsperioden.Och man åker inte land och rike runt för ljusbehandling när det finns att tillgå i Sverige !

Ja hon pratar om året 2017 ja och inte innan för där har hon sagt att dom gått i skolan där sedan dom var små utan minsta problem. Det går faktiskt att läsa om vad som skett när det gäller skolan.
Alla möten och när hemundervisningen har börjat osv. Vilka ämnen dom skulle hoppa för att kunna genomföra skolgången. Först maj 2017 är det heltids hemundervisning för den äldre. Där först framgår det att hon inte klarade av skolan.

Nu har en bekant intervjuats av media gällande ljusbehandlingen i Tyskland, så det kan jag inte göra så mycket åt. Du kanske ska vända dig till Expressen och påpeka att dom inte behövt resa dit.
Vet du ens om vad det är för typ av ljusbehandling? Nä, just det.
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Hur läser du egentligen? Det är verkligen inget skitprat, du skriver hur tufft det var för föräldrarna med så svårt sjuka barn! Det var tufft för barnen med så sjuka föräldrar som drog ner dem i döden. Men visst, kalla allt som inte är dina egna teorier för lösa fantasier om det får dig att må bättre. Dessa föräldrar har mördat sina barn, om de inte hade några personlighetsstörningar, då var de människor med fascistiska värderingar redan från början som sedan fick en depression och mördade barnen för att de fick sina karriärer förstörda.

Jag läser dig!
Det går inte riktigt att föra ett resonemang med dig....du skriver så konstigt...lite rörigt tycker jag, ärligt talat. Men men, det kanske är mer stringens i morgon? Efter en god natts sömn.
Citera
2018-02-07, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ja men visst är det hemskt. Det finns ingen logik alls i detta och man beslutar att döda barnet efter 6 mån ungefär efter diagnos. Jag har extremt svårt att smälta detta.

Det blir lite lättare att förstå i skenet av att den äldsta flickan haft diagnosen under flera års tid och att hela familjen våndades över att den yngre nu skulle få gå igenom samma sak i en redan mycket belastad familj.
Citera
2018-02-07, 23:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte injektioner med B12 generellt, utan reaktionerna har väl varit mot överdrivna B12-injektioner, eller?

Jag har själv under många år fått B12-injektioner. 1 ggr/månad. Pga att min tarm inte själv tar upp det.

Kritiken riktar sig mot extrema doser.

Det innebär att Gottfries fick försvinna eftersom det har använts felaktigt annars vore dom kvar i dag inom landstinget. Dom får arbeta privat utan statens stöd. Så i detta fallet innebär det att dom ansetts som just kvacksalvare.
Citera
2018-02-07, 23:17
Medlem
Citat:
Det innebär att Gottfries fick försvinna eftersom det har använts felaktigt annars vore dom kvar i dag inom landstinget. Dom får arbeta privat utan statens stöd. Så i detta fallet innebär det att dom ansetts som just kvacksalvare.

Ja, det var en anledning.
Citera
2018-02-07, 23:20
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag läser dig!
Det går inte riktigt att föra ett resonemang med dig....du skriver så konstigt...lite rörigt tycker jag, ärligt talat. Men men, det kanske är mer stringens i morgon? Efter en god natts sömn.
Självklart kunde jag ha gjort en styckeindelning, men det framgick med allra största tydlighet vad som menades. Med alla dina punkter förstår jag att du börjar bli lite trött och inte är så van att föra resonemang.
Citera
2018-02-07, 23:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det blir lite lättare att förstå i skenet av att den äldsta flickan haft diagnosen under flera års tid och att hela familjen våndades över att den yngre nu skulle få gå igenom samma sak i en redan mycket belastad familj.

Visst det är en uteslutningsdiagnos /symptomdiagnos, men prognosen är som sagt osäker. Att gå ner sig i skorna på det viset är inte riktigt sunt med tanke på normala reaktioner med familjer i kris-.
Sen är inte jag säker på att den yngsta hade samma typ av sjukdom även om hon visade symptom som hon säkerligen sett och upplevt och som gav henne uppmärksamhet. Från maj då hon inte hade symptom hos läraren och föräldrarna drev notera drev för att få hemundervisning samtidigt utan diagnos.
Prognoser som absolut inte går att fastställa. Det stämmer inte här riktigt.
Och dom som är sjuka som läser här ska inte tro att dom inte är önskvärda eller inte har rätt att välja om dom ska få leva trots sina sjukdomar. Det här är ett extrem fall med två förmodade sjuka individer och fulla av egoism. Barnen fick aldrig välja det kan vara bra att komma ihåg.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-07 kl. 23:24.
Citera
2018-02-07, 23:27
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Självklart var de inte diagnosticerade. Att jag säger det beror inte på någon särskild känndom om just deras fall, utan på att man numera är väldigt försiktig med att diagnosticera barn. Särskilt om det rör sig om diffusa symptom som trötthet etc.
Artikeln i aftonbladet som många nu igen har refererat till, har jag redan två gånger vederlagt. Den var uppe härom dagen också men då orkade jag inte angripa den en tredje gång. Nu känner jag däremot att jag måste, suck:
Den citerar inte rektorn utan använder sig bara lönnligt av ett talstreck före ett referat. "... samma diagnos som sin storasyster, sa hon i en tidigare intervju". Detta är en ren tidningsanka. Att expressen tre dagar senare upprepar saken med sitt "rektorn har sagt ..." är väl ett olycksfall i arbetet. Ingenstans finns någon originalintervju där rektorn citeras, som anger att diagnos finns. Hade hon verkligen sagt så, skulle detta citat finnas att läsa i alla större tidningar och nyhetssajter i hela Sverige som rapporterat om morden. men det gör det alltså INTE.
Däremot har rektorn säkert fått läkarintyg på att tjejerna var trötta. Fattas bara. Dock kan man med fog ifrågasätta sanningshalten i dessa intyg och den "läkare" som skrivit dem borde definitivt synas i sömmarna.
OM det inte finns en fastställd diagnos på sjukdom, OM barnen bara periodvis var sjuka OM den yngsta flickan enligt pappan fick samma symtom som den äldsta flickan utan några fastställda diagnoser - då har skolan och samhället felat som inte gjort grundligare utredning om familjen.

Att föräldrarna var högpresterande betyder inte att man klarar alla lägen och situationer själv. Jag tror att förväntningarna på framgångsrika medborgare är betydligt högre än på gemene man.Vem som helst kan hamna i ett totalt mörker, hopplöshet och djup depression. Föräldrarna har ju inte gjort detta av ondska - i ett mörkt sinnelag hittade de ingen annan utväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in