Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
"Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är ett klot? Kan du svara ärligt på denna fråga?"
Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är platt? Kan du svara ärligt på denna fråga?
Nu är ditt retoriska knep inte lika kraftfullt längre, eller hur!
Jag kan absolut svara på din fråga
Vad som krävs?
- Först och främst måste solen sluta lysa på molnens undersida vid soluppgång och solnedgång.
- Sedan måste skuggorna från solen kastas TOTALT annorlunda.
- Två gånger om året vid vårdagjämning och höstdagjämning får skuggan INTE under några omständigheter gå i en helt rak linje från öst till väst.
- Två gånger om året vid vårdagjämning och höstdagjämning får solen INTE gå upp EXAKT samtidigt vid HELA longituden från nordpolen till sydpolen.
- Den södra polstjärnan måste sluta existera.
- Den norra polstjärnan måste sluta ha den exakta vinkeln som överensstämmer med den plats man står på ett klot.
- Stjärnorna måste sluta rotera medsols runt södra polstjärnan (som förövrigt måste sluta existera).
- Det ska inte gå att se alla stjärnor rotera runt något som ligger under horisonten när man står på den norra halvklotet och tittar söderut.
- Månen måste sluta vända sig 180 grader när man reser från norr till söder på jorden.
- Det ska inte gå att se stjärntecknet "södra korset" om man tittar åt söder och har norr exakt rakt bakom sig från alla dessa tre platser: Sydafrika, Argentina och Australien.
Det var några
få punkter jag måste se ändras på innan det ens finns någon chans att minsta lilla gnutta tro på en platt jord ske från min sida.
ALLA av dessa punkter måste ändras som jag säger för att en platt jord överhuvudtaget ska kunna fungera.
Intressant är att jag faktiskt utan problem kunde svara på din fråga
Kan du nu svara på vad
DU kräver för att du ska sluta tro på en platt jord.