2018-02-22, 21:18
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Att ständigt försöka förmå andra att utföra dina experiment är inget bevis, det är retorik. Så nej, jag tänker inte bygga din trädgårdstomte. Tror du verkligen att jag skulle upplåta 52 veckor av mitt liv till dig! Är du narcissist?

Det riktigt konstiga är att du påstår att jag har fel. Att du VET att jorden är platt och att du VET att jorden INTE är ett klot.
När vi ställer frågan hur du vet så länkar du till massa konstiga videoklipp som inte har någon alls förankring med verklighetens mattematik, fysik eller kunskap.
När vi poängterar det så påstår du att vetenskapen ändrar spelreglerna för att passa en modell där jorden är ett klot. Detta för att lura oss.

Gång på gång säger vi att du har fel, ändå ger du dig inte.

När vi ber dig SJÄLV göra test för att få bevisen att du har fel så vägrar du.

Du vet att ditt sätt att bete dig är tecken på en människa som är med i en sekt?

Då ställer jag en fråga, kan du svara på den?
Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är ett klot? Kan du svara ärligt på denna fråga?
Citera
2018-02-22, 21:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Därför att gravitationen inte är bevisad.

Hur kom du fram till det?
Citera
2018-02-22, 21:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Att ständigt försöka förmå andra att utföra dina experiment är inget bevis, det är retorik. Så nej, jag tänker inte bygga din trädgårdstomte. Tror du verkligen att jag skulle upplåta 52 veckor av mitt liv till dig! Är du narcissist?

Du kan inte tänka dig att gå ut i verkligheten och offra ett par minuter per dag för att utföra ett expriment, men begär att andra ska genomlida timmar av youtubevideor som inte bevisar ett dugg?
Citera
2018-02-22, 21:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Här berättar jag om satelliter och visar på ett utfört bedrägeri.
https://www.flashback.org/sp62158286

Du behöver inte länka till ditt inlägg, jag kommer ihåg det och kommenterade det redan då.

Du har inte visat ett jävla smack utan du har som vanligt gjort grova feltolkningar. Att man eventuellt återanvänder gamla arkivbilder är definitivt inte ett bevis för att satelliter inte existerar.
Citera
2018-02-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Bevisar man med trigometri att solen är långt borta så bevisar detta också att rymden existerar för skulle den vara nära så skulle parallaxen visa detta. Att man kan få in satellit-TV genom att rikta en parabol mot en punkt 3600 mil upp bevisar också att rymden existerar. Avståndet till månen och solen är inga värden som det råder några som helst tveksamheter kring.
Vad har dessa moln med jordens form och snurrande bollar att göra?
Vad tror du själv det är som får saker att falla. Densitet är det iallafall inte då detta inte är en kraft som verkar i en viss riktning. Elektrisk tyngdkraft kan det inte heller vara då detta skulle ge utslag på elektriska mätare och en så pass stark elektricitet skulle dessutom vara rent livsfarlig att vistas i.
Det här visar på tveksamheter kring avstånd till solen. https://www.bing.com/images/search?q=crepuscular+rays&qs=HS&form=QBIR&sp=2&pq= crepuscular+&sc=3-12&sk=HS1&cvid=06BD230C50FE428F9A4D64AFB54DCB3F

Varför berörs inte vissa saker av gravitation, som exempelvis dessa moln vilka innehåller stora mängder vatten.
Citera
2018-02-22, 21:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det här visar på tveksamheter kring avstånd till solen. https://www.bing.com/images/search?q=crepuscular+rays&qs=HS&form=QBIR&sp=2&pq= crepuscular+&sc=3-12&sk=HS1&cvid=06BD230C50FE428F9A4D64AFB54DCB3F

Försök förklara med egna ord. Att bara länka strider mot forumets regler.

Och nej, det finns inga som helst tveksamheter om avståndet till solen.

Citat:
Varför berörs inte vissa saker av gravitation, som exempelvis dessa moln vilka innehåller stora mängder vatten.

De påverkas av gravitation.
Citera
2018-02-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det sker inte på grund av ”snurrande bollar”. Det sker på grund att massor attraherar massor. Hur förklarar du att kraften är proportionerlig till bollarnas massa?
Ja varför inte avleda med en annan fråga! Varför attraheras inte denna stora vattenmängd av den stora massan jorden?
Citera
2018-02-22, 21:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja varför inte avleda med en annan fråga! Varför attraheras inte denna stora vattenmängd av den stora massan jorden?

De påverkas.
Citera
2018-02-22, 21:27
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Orkar du se igenom en 8 minuters film som visar det jag vill få dig att se med egna ögon...
Filmen visar vad som är fel i den platta jorden och det som är rätt i klotformade jorden.

https://youtu.be/8jNo2Gw1Ha0

EDIT:

Här har du en tydlig förklaring till:

https://youtu.be/fQ7irHW2os4?t=40s
Senast redigerad av Jazzil 2018-02-22 kl. 21:32.
Citera
2018-02-22, 21:33
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det var en följdfråga, som du givetvis noggrant undvek att svara på.

Om det är molnens vattenmängd du menar så kan det bero på att det är iskristaller. Du har säker sett snöflingor som ur omkring i luften till synes oberoende av gravitationen, men efter en stund landar de.
Citera
2018-02-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Det riktigt konstiga är att du påstår att jag har fel. Att du VET att jorden är platt och att du VET att jorden INTE är ett klot.
När vi ställer frågan hur du vet så länkar du till massa konstiga videoklipp som inte har någon alls förankring med verklighetens mattematik, fysik eller kunskap.
När vi poängterar det så påstår du att vetenskapen ändrar spelreglerna för att passa en modell där jorden är ett klot. Detta för att lura oss.

Gång på gång säger vi att du har fel, ändå ger du dig inte.

När vi ber dig SJÄLV göra test för att få bevisen att du har fel så vägrar du.

Du vet att ditt sätt att bete dig är tecken på en människa som är med i en sekt?

Då ställer jag en fråga, kan du svara på den?
Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är ett klot? Kan du svara ärligt på denna fråga?
"Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är ett klot? Kan du svara ärligt på denna fråga?"

Vad krävs för dig för att du ska förstå att jorden är platt? Kan du svara ärligt på denna fråga?
Nu är ditt retoriska knep inte lika kraftfullt längre, eller hur!
Citera
2018-02-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du behöver inte länka till ditt inlägg, jag kommer ihåg det och kommenterade det redan då.

Du har inte visat ett jävla smack utan du har som vanligt gjort grova feltolkningar. Att man eventuellt återanvänder gamla arkivbilder är definitivt inte ett bevis för att satelliter inte existerar.
"återanvänder gamla arkivbilder". Helt otroligt vilka ursäkter! Här har skattebetalare betalat 100-tals miljoner för påstådda satelliter men får bara se gamla arkivbilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in