2018-02-22, 18:39
Medlem
KokaGrodas avatar
Anledningen till att vänstern och media avskyr Kent Ekeroth är att han har hjärna och att han på riktigt förmår påverka Sverige i en annan riktning än vad de vill - det räcker för mig. De är rädda för hans kapacitet.
Ekeroth är intellektuell, har en djäkla driv, och är orädd.
Tyvärr har han även gjort en del dumheter privat p g a att han är hetlevrad och uppenbarligen lätt att provocera. Media har utnyttjat detta.

Jag är trött på att media tillåts domptera SD som parti. Det är naturligt att ett partis egenheter och kantigheter med tiden nöts ned och anpassas till övriga partier, men i SD:s fall har det gått på tok för snabbt. Det är tack vara SD:s egen politik folk har röstat fram dem, inte för att de ska låta som en light-version av de övriga. Har varit en stor försvarare av Åkessons sätt att leda partiet, men det börjar bli för mycket nu.
SD får passa sig, det är en ska att skicka iväg uppenbara idioter som aldrig borde fått representera partiet, men det börjar lukta illa när man gör sig av begåvningar som t ex Ekeroth och Kasselstrand. Jag menar att media lyckats dreva dem ut ur ledningen och så ska det banne mig inte få gå till.
Sverige och SD behöver en "Trump" som skiter i media - t o m kriga mot media. SD kommer aldrig att få medias sympatier.

Hade Allt För Sverige fått luft i opinionen skulle jag starkt överväga det partiet istället.
Citera
2018-02-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Rimligen kommer SD att vinna på att de dumpar detta sänke. Ekeroth är ju den SD-politiker som mest utmärkt sig genom att hetsa mot muslimer. SD måste tona ner den islamofoba retoriken om de ska ha någon chans att framstå som salongsfähiga och möjliga samarbetspartners.

Jag tvivlar dock på att det räcker med att dumpa Ekeroth. Det finns fler ledande SD:are - t.ex. Jomshof - som ägnar sig åt att hetsa mot muslimer.
Jasså så man hetsar mot muslimer genom att vara emot islam?
Citera
2018-02-22, 18:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok ja antog att det var för Skåne då han skulle komma med på listan ändå. Hans chans då är att någon lägger ett motförslag med hans namn med och att den listan vinner majoritet. Men han kanske har mindre fans inom partiet än fans som skulle rösta på honom så detta blir svårt.

Jaha om så och det blir spikat är det kört. Antar att SD t.ex tyckte det var lite surt att Per Öberg från NMR kom in i kommunfullmäktige på deras mandat för att par dussin skrev hans namn på en SD-valsedel...
Ja det var väl inte så lyckat minst sagt för SD.
Men vad fasiken vem kan begära att en rätt ny partiapparat skall fungera till 100% från start?
Misstag sker i alla partier på alla nivåer.
Citera
2018-02-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Haha, jag gillar Kent Ekeroth, men hans problem är att han inte är nån typisk politiker och det är precis det SD vill ha för att föra fram sin politik, låta och framstå som ett vanligt parti.

Exakt minn inställning.
Tror detta är ett drag av "röstoptimering" inför valet. Alltså mer en strategi än ett beslut pga att de ogillar honom.
Hoppas det lyckas. Annars kan man se det som en förlust. Partier är ofta slätstrukna och likformiga. alltid trevligt med någon som vågar sticka fram näsan. Men de har nog gjort bedömningen att han srkämmer fler än han lockar. Och då är det ett korrekt beslut. Det är valsiffrorna som gäller när allt kommer omkring.
Citera
2018-02-22, 18:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag är inget större fan av honom själv minst sagt, men man får ändå respektera att en stor del av SDs väljare gillar honom.

Tror detta kommer att dämpa mycket av fokuseringen mot enskilda utomeuropeiska invandrargrupper men i sak betyder det ju inget då SD helst av allt vill att de alla åker hem...

Så det är lite ny målarfärg men i sakpolitiken betyder det inget.

Inget större i ren politik. En hel del Ekeroth fans kommer givetvis att morra och säga att de inte kommer rösta på SD något mera. Men det kommer de givet att göra ändå. Sedan kanske det man mest är ute efter att det blir mer arbetsro för Åkesson & Co i toppen att sluta behöva prata om Ekeroth hela tiden.
Citera
2018-02-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
– Jag kan bekräfta att Kent Ekeroth inte kommer att finnas med i valberedningens förslag. Valberedningen är enig i den här frågan. Inför beredningen har vi bett samtliga partidistrikt inkomma med nomineringar och inget har föreslagit Kent Ekeroth, skriver Michael Rosenberg.

Vad kommer det betyda för SD?

Det är alltid så att de som aldrig har haft riktiga jobb slåss med de som de anser vara ett hot. Jag hade på en gång skapat ett nytt parti vilket hade tagit andelar av SD. Om Kent har stake kan han göra det fast det är så nära inpå.

V i Uppsala har ju också en strid och den finns på alla andra håll i landet för det är så man gör inom V, att man som kvinna ger sig på män för att kunna klättra och få mer makt och mer i lön.
Citera
2018-02-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Anledningen till att vänstern och media avskyr Kent Ekeroth är att han har hjärna och att han på riktigt förmår påverka Sverige i en annan riktning än vad de vill - det räcker för mig. De är rädda för hans kapacitet.
Tyvärr har han även gjort en del dumheter privat p g a att han är hetlevrad och uppenbarligen lätt att provocera. Media har utnyttjat detta.

Jag är trött på att media tillåts domptera SD som parti. Det är naturligt att ett partis egenheter och kantigheter med tiden nöts ned och anpassas till övriga partier, men i SD:s fall har det gått på tok för snabbt. Det är tack vara SD:s egen politik folk har röstat fram dem, inte för att de ska låta som en light-version av de övriga. Har varit en stor försvarare av Åkessons sätt att leda partiet, men det börjar bli för mycket nu.
SD får passa sig, det är en ska att skicka iväg uppenbara idioter som aldrig borde fått representera partiet, men det börjar lukta illa när man gör sig av begåvningar som t ex Ekeroth och Kasselstrand. Jag menar att media lyckats dreva dem ut ur ledningen och så ska det banne mig inte få gå till.
Sverige och SD behöver en "Trump" som skiter i media - t o m kriga mot media. SD kommer aldrig att få medias sympatier.

Hade Allt För Sverige fått luft i opinionen skulle jag starkt överväga det partiet istället.
Ekeroth har sig själv att skylla. Media hade skrivit lika mycket om det varit någon vänsterpartist, miljöpartist eller sosse, moderat osv som gång på gång slagits på krogen.
Citera
2018-02-22, 18:53
Medlem
RiverStyxs avatar
Med risk för att frågan ställts tidigare: kan man på något sätt personrösta in Kent i Riksdagen och isåfall hur?

Jag ogillar en del av Kents tramserier i Stockholms nattliv, men i Riksdagen har han varit en av SD:s hårdast arbetande företrädare och lagt fram flest motioner. Han känns som om han verkligen behövs, och förhoppningsvis kan han växa ur sitt ungdomliga tramsande på nattklubbar.

#keepkent

#kentforparliament
Citera
2018-02-22, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda

Men det kommer ju inte hända, för det finns inga människor i sverige som vågar skjuta rakt, landet består av söndercurlade jävla nollor och fjollor. När det väl dyker upp någon skjuter rakt, KE, så blir man petad, för "oj det är så radikalt"

Jävla fjollor, ni vet inte vad radikalt är för något. Radikalt är när man skjuter ihjäl några tusen britter och tvingar dem att fly ut i havet igen. Radikalt det är när spartanerna byggde en jävla mur av liken ifrån Xerxes arméer i striden vid Termopyle i forntida Grekland.

Söndercurlade jävla fjollor, ni vet inte vad radikalt är för något i Sverige, ni är en hög med jävla feminiserade jävla betas. KE har mer respekt för mig nu än tidigare! Förhoppningsvis kommer det blir fler som han så att det kan bli en riktig jävla förändring någon gång.

Inte den här jävla fjoll förändringen ni jävla betas sitter och pratar om.
Citera
2018-02-22, 18:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jasså så man hetsar mot muslimer genom att vara emot islam?

Du kan kritisera islam - eller judendom eller kristendom - utan att hetsa mot dess anhängare. Ateister som Richard Dawkins gör det. Du kan också kritisera våldsbejakande islamister som IS utan att det utgör hets.

Det som utmärker den islamofoba retoriken är dock att man utmålar alla muslimer som ett hot och ett främmande element som inte hör hemma i vårt land. Det är hets eftersom en hel folkgrupp utpekas som klandervärd utan någon hänsyn till individuella skillnader.
Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inget större i ren politik. En hel del Ekeroth fans kommer givetvis att morra och säga att de inte kommer rösta på SD något mera. Men det kommer de givet att göra ändå. Sedan kanske det man mest är ute efter att det blir mer arbetsro för Åkesson & Co i toppen att sluta behöva prata om Ekeroth hela tiden.
Inte fasiken kommer de som röstat på Ekeroth att rösta på F! eller V knappast på NMR heller så vill man ha ett parti som är emot utomeuropeisk invandring i riksdagen så har man ju inget annat parti att rösta på.

Detta kommer rent röstmässigt och partipolitiskt bara att gynna SD imho.
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Men det kommer ju inte hända, för det finns inga människor i sverige som vågar skjuta rakt, landet består av söndercurlade jävla nollor och fjollor. När det väl dyker upp någon skjuter rakt, KE, så blir man petad, för "oj det är så radikalt"

Nej vi ska personrösta in Kent så klart! Frågan är, hur görs detta?

#keepkent

#kentforparliament
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in