Citat:
Ursprungligen postat av
LatexBossen
Källa på att det är ett pyramidspel ELLER NEJ. ATT DET HAR UTVECKLATS TILL DET.
FACEPALM!!!!!!!!!
Hur kan det utvecklas till det?
Har du gjort massvis med pengar på bitcoin? har du någonsin gjort pengar?
Citat:
Pyramidspel är en form av affärsuppgörelse som är ohållbar efter ett visst skede i processen. Det påminner mycket om kedjebrev, på samma sätt som vid kedjebrev bygger de på exponentiell tillväxt och de kommer också att kollapsa efter ett visst antal generationer. Man kan säga att pyramidspelen är en utvecklad och mer formaliserad version av kedjebreven.[1] Ett pyramidspel bygger på att medlemmarna betalar en medlemsavgift, insats eller köptvång av produkter som skapar värdet i kedjan.[2][3] När pyramiden faller förlorar deltagarna denna insats eller blir sittande med värdelösa produkter.
Definitionen av ett pyramidspel, och jag tycker det börjar likna mer och mer det. Allting bygger just nu på att innehavare försöker övertala varandra om att inte sälja, och försöka få andra att köpa. Det är den bild jag får av bitcoins i dagsläget om man läser på diverse forum.
Wow, du har gjort otrolig reaserch och tagit fram trådar från när jag gick i gymnasiet

Återigen, kan vi ta allt i PM men är garanterat en mycket mer lyckad och förmögen människa än du. Ha det gott, vill inte sparka på den som redan ligger ner.. (DU)
Vet inte vad du får ut av försöka trycka ner andra, du är otroligt dålig på det iallfall. Uppenbart är du en bidragstagande, förmodligen sjukskriven och du borde bara tacka mig som betalar halva min lön i skatt så att du kan få en okej tillvaro. Sen vad du väljer att göra med de pengarna, och med din tid är helt upp till dig. Ha det gott, som sagt... (Lägg in dig på psyket kompis)